Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Зидане с камък-видове

Публикувано от Don Balon 
Re: Зидане с камък-видове
03-02-2008 - 09:42:34
Можеш ли да ми обясниш защо гледаш нормите за Калифорния, а не българските? Незнам при тях, ама тук тези норми се учат 5 години и после още 2 - 3 докато вземеш пълна проектантска правоспособност, а ти за 10 минути ги прегледа. Строителни конструкции не се изчисляват спрямо квадратурата. За всички сгради трябва да се предвидят и оразмерят елементи поемащи хоризонталните сили (от земетръс и/или вятър) Най-често това са монолитни колони (тойки) и образуваните от тях рамки, монолитни шайби; тухлобетонни шайби; диагонали и образуваните чрез тях Х, К и други връзки. Къде какво е необходимо се решава за конкретния случай.
Re: Зидане с камък-видове
03-02-2008 - 16:16:01
Суха зидария
[www.snimka.bg]



Редактиран 1 път(и).Последна редакция на 2008-02-03 16:16 от Don Balon.
Re: Зидане с камък-видове
03-02-2008 - 19:00:16
Можеш ли да ми обясниш защо гледаш нормите за Калифорния, а не българските?
Ами по простата причина че масовото строителство на къщи в Калифорния е почти същото като тези в Канада(имам в предвид като конструкция),поне в часта си която е над земята, а не като в БГ. Та исках да видя, те като земетръсна зона какво повече правят в основите.Пешо, ти наистина ли искаш да ме убедиш че за да поставя едно дървено "бунгало", са ми необходими трегери колони земетръсни шайби и пр. които биха носили 2-3 или 4 етажна тухлена сграда с плочи?Що ми се струва че като изчисляваш и оразмеряваш едни основи, трябва да имаш в предвид височината и теглото на това което тези основи ще носят???В моя случай, един етаж построен от дърво. Хайде холан.
Re: Зидане с камък-видове
03-02-2008 - 19:34:04
Дон Балон,
Действително си личи ръката на майстора.
Но трудно, днес можеш да намериш такъв майстор.
За съжаление до 90те години тия майстори у нас не бяха оставяни да работят свободно и малцина от тях предадоха занаята на синовете си. (Спомням си когато баща ми строи нашата - кметския пълномощник забрани на майстора да работи в квартала, защото той отказа да направи някаква ангария. За втория етаж баща ми търси други майстори - местни, не толкова добри, но все пак майстори - бяха местни и знам, че нито един от синовете им не продължи занаята - глобяваха ги за щяли и нещяло и нетрудови доходи). А традиционните занаяти се предават от поколение на поколение - в инжинерните помагала липсват тънкостите.
Гледам тази къща от снимката, позанемарена и и сигурно има нужда от подмяна на дървено-скелятната и конструкция, но не е лъжица за всяка уста.
Къщата е ремонтирана 60те години и само по снимките, ми е трудно да опредяля кога е строена.
Земята може да се ползва за кофраж - често пъти се използва едностранно кофриране при подпорни стени и не само, но е добре да се ползва найлон за да не пада пръст в сместта - има и други методи. А ако бетона ти е с такава констистенция, че циментовото мляко изтича от него - върни го на бетоновия възел - добре е да се следи и зърнометричния състав - играейки с него се пести от цимента.
Не е възможно да използаваш сухата зидария за кофраж и не само сухата, ако няма нужната дебелина - ако не при наливането, при вибрирането бетона ще я изхвърли. Но при малки височини, непромишлено производство, с една дума при домашното майсторене е възможно - начасти и внимателно.
И камъка има качеството да сече влагата.
Re: Зидане с камък-видове
03-02-2008 - 21:17:41
Къщата от снимката ми изглежда странно. Прозорците и первазите им са правени 1960 - 1975, а каменните стени ми изглеждат по-стари.

Пешо, ти наистина ли искаш да ме убедиш че за да поставя едно дървено "бунгало", са ми необходими трегери колони земетръсни шайби и пр. които биха носили 2-3 или 4 етажна тухлена сграда с плочи? Не. Всички сгради трябва да са изчислени за предвиденото натоварване. Стоманобетонните елементи в масивната част, а за дървената част дървени или стоманени диагонали; обтегачи образуващи Х и/или К връзки. Предполагам, че за едноетажна дървена къща ще са достатъчни стоманобетонни ивични фундаменти, а за дървената част диагонали. Ако има масивен сутерен (който ти искаш да правиш от камък) предполагам, че ще са достатъчни стоманобетонни рамки образувани от колони, греди и ивичните фундаменти. Всичко това трябва да се изчисли с конкретните данни. Може да се окаже, че дори за един етаж са необходими шайби а те са минимум 3 за една сграда.

Що ми се струва че като изчисляваш и оразмеряваш едни основи, трябва да имаш в предвид височината и теглото на това което тези основи ще носят??? Сега правилно ти се струва, но в предишния пост беше писал, че било според квадратурата.

Земята може да се ползва за кофраж - често пъти се използва едностранно кофриране при подпорни стени и не само, но е добре да се ползва найлон за да не пада пръст в сместта - има и други методи. А ако бетона ти е с такава констистенция, че циментовото мляко изтича от него - върни го на бетоновия възел. Не е възможно да използаваш сухата зидария за кофраж и не само сухата, ако няма нужната дебелина - ако не при наливането, при вибрирането бетона ще я изхвърли. Но при малки височини, непромишлено производство, с една дума при домашното майсторене е възможно - начасти и внимателно. И камъка има качеството да сече влагата. Може, ама става некачествено. Виждал ли си разровен такъв бетонен елемент как се е озъбил? Полиетиленът се ползва за да не попива циментовото мляко в земята. Не става въпрос за изтичането му, а за хигроскопичност на земята, която го изсмуква от сместа дори да е с добра консистенция. Тука не говориме за суха зидария, а за такава с разтвор. Естествено, че при по-големи височини, ако се използва за кофраж трябва да се укрепи. Не разчитай на камъка да ти сече влагата.
Re: Зидане с камък-видове
03-02-2008 - 22:00:04
Виждал ли си разровен такъв бетонен елемент как се е озъбил?

Виждал съм Пешо - цял живот това правя и действително е назъбен (допреди 2-3 години наливах годишно между 2 до 5000куб.м. - сега съм се поспрял smiling smiley.
Да, действително част от влагата се просмуква в почвата, но това се отстранява изключително лесно. Всъщност найлона, макар и аз да съм го слагал, дори и за това не става - в повече от 50% от случаите при машинно наливане се разкъсва и най-често попада в изгражданата стена заедно с парчета пръст.
Най - доброто което съм прилагал е подмазването на пръстта върху пластмасова рабицова мрежа, но е сравнително ускъпяваща процедура.
По отношение на влагоотнемането - освен че може да се предотврати има незначителен ефект по отношение на конструктивната здравина в конкретния случай. Какво имам предвид! Обикновено едностранно-кофрираните стени стават значително по дебели от проектните и влагоотнемането засяга единствено онази несметната паразитна част - можеш да я разглеждаш пак като пръст, а всъщност е бетон с по ниски качества - разбира се, ако спазваш процедурите по грижата за бетона след наливането му. Разхода на бетон често надминава 50% - според мен винаги, освен в случаите в които ръчният труд е много евтин. Никога не съм предпочитал едностранното кофриране, но много пъти - особено в плътно застроени градски райони е неизбежно.
А камъка Пешо, действително сече влагата - не казвам, че спира река, макар и това да може да направи, ако се работи от старите майстори.
И тук, човекът струва ми се питаше за нещо обикновено - подход към мазе - или се лъжа - не знам и не ми се чете пак...
Просто си мисля, че на моменти твърде много усложняваме нещата и караме хората за обикновени неща да правят сметки като за небостъргач, а те просто искат да си помогнат или да изградят нещо временно.
Re: Зидане с камък-видове
03-02-2008 - 22:19:12
дон балон

за едно дървено бенгало ти е достатъчен един стоманобетонен фундамент с дебелина от около 20тина см. Добре е да трамбоваш преди това и още по добре да изгребеш повърхностния слои и да насипеш чакъл и още чакъл. При ръчните трамбовачки дебелината на трамбования слой не трябва да превишава 10тина см (Зависи от съответната машина и зърнометричния състав на чакъла)- насипваш 10 см - трамбоваш, пак насипваш и пак трамбоваш - така докато стигнеш до желаната дебелина или височина.
И виж как ще направиш така че да отведеш дъждовните и снежните води да не навлизат под фундамента - обикновено не е трудно.
Познатите ти основи в 99% от случаите не са необходими (имат за цел освен да разпределят товарите върху почвата да слязат и под точката на замръзване)
Re: Зидане с камък-видове
03-02-2008 - 22:28:22
Вярно е всичко, което казваш. Обаче не ми харесват някои неща. Значи за да спестим от труд бухаме стотина кубика бетон отгоре? А какво става с хидроизолацията на такава озъбена стена? Дори да се разкопае после трудно ще се направи хидроизолация.

Камъкът сам по себе си сече влагата, но каменен зид изобщо не може да спре влагата в хоризонтално направление заради многото фуги. Във вертикално направление (капилярно покачване) я спира, но всичко, което спира капилярното покачване спира и предаването на хоризонталните усилия в конструкцията т.е. не става за вертикални носещи елементи в земетръсна зона.
Re: Зидане с камък-видове
03-02-2008 - 22:59:38
Пешо,
Хидроизолация на такава стена е почти невъзможно да се направи, и където е необходимо не се прави по този начин.
За кубиците бетон - не си прав - зависи от стойността на труда. Старши майстора тук взима между 100-120 евро дневно с осигуровките, майстора 90-110, общия работник и помощника 70-90. Кубик бетон е под 80. При нормален кофраж на човекоден излизат средно малко над 0,9 до около 1,2 кубика кофриран бетон. Често пъти сметката показва, че е по-добре да налееш 3-4 кобика бетон вповече, освен малко пари и амортизация на кофража и време спестяваш. Всичко е въпрос на конкретни сметки.
А назъбения бетон и на мен не ми харесва - особено когато направиш изкопа до някой блок за който трябва да се залепиш и видиш, че оня е влязал 20 см в парцела ти а фугата между сградите по проект е 10
Считам камъка за страхотен материал (както и бетона), за съжаление мисля че забравихме как се работи с него и в някои случаи непоправимо - ако имаш литература - пусни ми. Няма да се съглася напълно с тебе и относно използването му във вертикални носещи елементи (разбира се не е стоманобетон), както и донякъде не съм съгласен с класическато становище в случая (т. е., че може да се ползва само при статични натоварвания), но това си е мое гледище и малко като хоби никога не съм го препоръчвал на друг.
Re: Зидане с камък-видове
03-02-2008 - 23:11:47
Що ми се струва че като изчисляваш и оразмеряваш едни основи, трябва да имаш в предвид височината и теглото на това което тези основи ще носят??? Сега правилно ти се струва, но в предишния пост беше писал, че било според квадратурата.

Получило се е недоразумение. За шайбите-да действително в сутерена си имам 3 шайби(стъпки) и си мислех че се слагат според квадратурата и все още така ми се струва. За носещите хоризонтални колони(двойно Т образно сечение,без които пода на дървената част на къщата би подал)също казах че се слагат според квадратурата и мисля че е така.Може и да греша, както казах нямам нищо общо със строително инженерство. Пешо, Жоро, а виждали ли сте и възможно ли е вместо дървени пояси за изравняване на камената зидария, да се слагат тухлени такива. 2-3 реда тухли. Мисля си че съм виждал някъде този вариянт??Жоро, колкото до снимките в първия постинг, това е някакъв човек от "породата направи си сам". Действително си заменя пдналия зид на входа към сутерена от циментови блокчета със зидария, която тук се нарича пълзящ кофраж. Изглежда лесен начин, особено за човек който няма опит и око...поне така ми се струва.
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход