Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ФОТОГРАФИИ НА ИМОТИ - от ключово значение за доброто представяне на имотите в интернет!

Публикувано от Ivo.NovDom 
Ivo.NovDom Написал:
-------------------------------------------------------
> 12-24 си го купих от магазина, купувах и ...
> плачех.
> Трябваше ми обектив за екскурзиики и 18-200 си го
> купих втора ръка - като го сложа на Никон-я и не
> го свалям по време на екскурзията. Има
> стабилизация. Но за интериор криви ужасно ето една
> фотка:
> с 18-200 VR DX
>
> F/3,5 1/60s 18mm
>
>
> Виж снимките от първа страница - те са с другия
> обектив, разликата е осезаема, не съм пипал да
> изправям въобще, снимано е на 12мм

Най-първата снимка на първа страница с 12-24 ли е правена (на 12 мм.)? Доста невероятно ми се струва... На 12 мм - еквивалент горе-долу 18 мм при ФФ да няма изкривявания... обектива наистина трябва да е убийствен. Не казваш цената, ще трябва да го потърся...

Ivo.NovDom Написал:
-------------------------------------------------------
> Bulcan, постни някоя снимка от твойте, нощните.
> Ето един опит за нощна снимка от мен:
>
> Нова Година - 2009 год.
>
>
>
>
>
> Редактирано 1 пъти, последният път 05/08/09
> 09:54PM от Ivo.NovDom.

Тази нощната е много добра. Фойверки много трудно се снимат по принцип като експозиция... Ако не си я "пипал" с фотошоп, снимката е много хубава.

Нямам идея как се качват фотос тук? Голяма част от моите са на диапозитив, някои са сканирани от диапозитив, но имам и дигитални...
BulCan Написал:
-------------------------------------------------------

>
> Тази нощната е много добра. Фойверки много трудно
> се снимат по принцип като експозиция... Ако не си
> я "пипал" с фотошоп, снимката е много хубава.
>
> Нямам идея как се качват фотос тук? Голяма част от
> моите са на диапозитив, някои са сканирани от
> диапозитив, но имам и дигитални...
>


Както очаквах, ще доразвиете темата фотография и ще има какво да научим. Качи снимките си в snimka.bg и дай линк........
Re: ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ФОТОГРАФИИ НА ИМОТИ - от ключово значение за доброто представяне на имотите в интернет!
09-05-2009 - 00:24:45
Bulcon, Nikkor 12-24mm f/4G ED-IF AF-S DX Да, не криви и не се налага да правя корекции. Благодарен съм на този дето ме посъветва да с иго купя. *beer*

Снимки тук не се качват, трябва да са качени на друго място в нета, Камелия ти предложи в снимка.бг Тук само се указва url-то (адреса, където е качена снимката)
В порзореца където пишеш съобщенията си, отгоре ще видиш надписа "картинка", кликни там и ще ти се отвори диалогов прозорец, в тайп-полето (поле за писане) трябва да поставиш адреса на качената снимка...Става с копи-пейст.

Ще опиша техниката, защото отчасти може да се ползва и за имоти - темата ни е такава - снимките и имотите.
Апарата се слага на статив, насочвам го натам където очаквам да има фойерверки, на режим М, слагам експозицията на 30 сек, бленда F/16, iso160 и зачаках, като наближи 00.00часа натиснах копчето и ... за 30 секунди хвана няколко фойерверка...

Най-добрите снимки на къщи стават привечер, когато силата на светлината от залязващото сланце се изравни с тази от ел. крушки. Ползвате статив и на фона на небето, къща с включени крушки изглежда като в рая (стига да не е някой селски порутен кирпич де) Снимката не е моя, но е подходяща за примерче:








Редактиран 2 път(и).Последна редакция на 2009-05-17 19:56 от Ivo.NovDom.
Re: ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ФОТОГРАФИИ НА ИМОТИ - от ключово значение за доброто представяне на имотите в интернет!
09-05-2009 - 00:41:28
Ето още една, снимана е нощно време, тази вече е моя:





Редактиран 3 път(и).Последна редакция на 2009-05-21 00:47 от Ivo.NovDom.
Тази е сканирана от диапозитив. Nikon F90X/Nikkor 24 mm, Manfrotto professional tripod, Fuji Veliva ISO 50

[www.snimka.bg]
Тази е сканирана от диапозитив. Nikon F90X/Nikkor 24 mm, Manfrotto professional tripod, Fuji Veliva ISO 50

Нещо не ми се получават качванията на снимки, иначе заснетите "имоти" си заслужаваха вниманиетоsmiling smiley



Редактиран 1 път(и).Последна редакция на 2009-05-09 01:09 от BulCan.
Ivo.NovDom Написал:
-------------------------------------------------------

>
> Ще опиша техниката, защото отчасти може да се
> ползва и за имоти - темата ни е такава - снимките
> и имотите.
> Апарата се слага на статив, насочвам го натам
> където очаквам да има фойерверки, на режим М,
> слагам експозицията на 30 сек, бленда F/16,
> iso160 и зачаках, като наближи 00.00часа натиснах
> копчето и ... за 30 секунди хвана няколко
> фойерверка...

Да, интересно е, че наслагваш бая фойверки за 30 сек, но ти се е получило много добре. Бленда F/16 ти трябва за да увеличиш дълбочината на полето (виждат се близките предмети, както и фойверките). Нямам фойверки дигитални фотос, нито пък сканирани, но бях пробвал да хващам само по един firework с експозиция от 1/2 до 3 секунди и макс отворена бленда (F/2.8). От 25-30 опита 4-5 се получиха интересни.

Този 12-24 наистина е много сериозен обектив. Дават го м-у 900 и 1400 щатски долара на Нет-а, но си заслужава...
bulCan: най-основното предимство на цифровата фотография е, че без да ти се къса сърцето за разходите за филм и снимки, можеш да си експериментираш колкото си искаш и да нащракаш и 200 снимки за 5 минути smiling smiley А така и се научават от практиката много неща.


Я и аз да напиша нещо полезно, въпреки че Иво го е обяснил ама малко завързано (а има и неточности):

- основното нещо на апарата е обектива, а за обектива - фокусното разстояние; има два типа обективи - такива с фиксирано фокусно разстояние и такива с променливо (и му викат "зум"winking smiley; това се измерва в милиметри и винаги го пише на обектива; повечето апарати имат "зум" и затова на обектива пише някакъв интервал, примерно 4.7-17.0mm; това е нещото, което като се променя, образът се увеличава/намалява

- понеже откакто се появиха цифровите апарати, чувствителните им матрици (това, което в старите апарати е лентата) са с всякакви размери, за да могат да се сравняват един с друг е хубаво фокусното разтояние да се приравни към стандартното, т.е. какво би било на старите апарати; за целта се търси в информацията за фотоапарата какъв е размерът на матрицата му; старият размер на филмите е 1.7" (инча) диагонал, а за новите също се дава в инчове

(важно: нещо, което много хора не знаят - размерът, който се дава на матрицата не е реален размер, а е мярка останала от 50те години и е диаметър нямащ нищо общо с матрицата, както и да е, реалният размер на диагонала на матрицата е горе долу 2/3 (0.66) от това число);

числата които ги пише на обектива се умножават по 1.7 и се делят на (размера даден в инчове на матрицата на фотоапарата, умножен по 0.66)

пример: ако пише 4.7-17.0mm, а за матрицата е дадено 1/2.5" (т.е. 0.4 инча), е еквивалентно на лентов фотоапарат с обектив 4.7*1.7/(0.4*0.66) - 17.0*1.7/(0.4*0.66) или 30-108mm

Ако производителят е бил добър да напише истинския размер на матрицата в милиметри, тогава се смята по-точно така (защото горното 2/3 е приблизително):

фокусното разстояние умножено по 1.7 разделено на диагонала в инчове, което пък се смята корен квадратен от (едната страна на квадрат плюс другата страна на квадрат) разделен на 25.4.

пример: ако пише 4.7-17.0mm, а матрицата е 5.75 x 4.31 mm, фокусното разстояние е еквивалентно на 4.7*1.7/(sqrt(5.75*5.75+4.31*4.31)/25.4) - 17.0*1.7/(sqrt(5.75*5.75+4.31*4.31)/25.4) или 28-102mm
(примерът е за Nikon P50, за който по-назад някой писа).

- сега след като имаме реалното фокусно разстояние, фотоапаратът/обективът може да се сравняват с други:

* важно фокусно растояние е 50mm - то е такова, че съвпада с поглед от човешко око, т.е. образът нито е намален, нито е увеличен и перспективата - такава като от човешки поглед

* числа под 50 означават, че образът е намален, а перспективата такава, че успоредни отдалечаващи се линии се изобразяват под ъгъл; колкото по-малко, толкова по-намален образ, но и видим ефект на перспектива; има специални обективи, при които може да се регулира точката на перспектива, така че във видимата картина да се постигнат успоредни линии

* числа над 50 означават, че образът е увеличен, а перспективата е такава, че успоредните линии са "по-успоредни"; колкото по-голямо, толкова по-увеличен образ

- важната част: от фокусното разстояние може да се изчисли видимият ъгъл (и обратно), т.е. от изходната точка до какъв ъгъл наляво, надясно, нагоре, надолу ще се хване в картината - може да се сметнат три числа за видим ъгъл - 1) по вертикала 2) по хоризонтала (по-широката страна) 3) по диагонала, като за 1, 2, 3 се взимат размерите на 35mm филм - съотвено 36mm, 24mm, 43mm и се изчислява:
аркус тангенс от (размера делено на два пъти фокусното разстояние) умножено по 360 разделено на пи (пи е 3.14, а аркус тангенс се смята с калкулатора на Windows като се пусне scientific режим, избрано е radians и се натисне INV и след това TAN)
пример: за фокусно разстояние 50mm видим ъгъл:
1) по вертикала: atan(24/(2*50))*360/3.14 = 27 градуса
2) по хоризонтала: atan(36/(2*50))*360/3.14 = 39 градуса
3) по диагонала: atan(43/(2*50))*360/3.14 = 46 градуса


Сега всичката тази математика има следната полза: ако снимаме правоъгълна стая и сме с фотоапарат с обектив 50mm фокусно разстояние (без да сме забравили първо да приравним стойността към старите апарати) можем да преценим какво ще хванем на снимката. При горните ъгли (39 градуса по хоризонтала), всеки може да съобрази, че ще снима примерно само масата или само прозореца smiling smiley

Пита се - обектив с какво фокусно разтояние да имаме (или ако е "зум" - да попада в интервала му), така че да можем да снимаме цялата стая? За целта ако застанем в ъгъла на стаята и имаме ъгъл на виждане 90 градуса, ще можем да обхванем абсолютно цялата стая от стената от едната ни страна до стената от другата ни страна. По обратната формула на горната се смята, че това е фокусно разстояние 18mm.

Т.е. ако искате да можете с едно щракване да снимате всичко в една стая в една снимка, обективът трябва да е 18mm, или ако е "зум", да е с интервал от по-малко от 18 до по-голямо от 18. В примера с Nikon P50 се вижда, че това не е така.

При 28mm (неговата най-ниска граница) ъглите са:
1) вертикала = 46 градуса
2) хоризонала = 65 градуса
3) диагонала = 75 градуса

65 градуса също е по-скоро недостатъчен ъгъл за снимане на помещение. Примерно ако в стая със страни 5x8 метра се застане аналогично в ъгъла и се снима, апаратът ще хване само по-дългата страна на стаята, т.е ще заснеме само половината от нейния обем.

Друго интересно фокусно разстояние е 12mm - при него има 90 градуса и по вертикала (при 112 градуса по хоризонтала), така че на снимката ще се вижда както целия под, така и целия таван (стига апаратът да е сложен в долния ъгъл на стаята). Или примерно ако се снима една сграда отвън, на снимката ще се вижда цялата от основите до покрива.

Лошата новина е, че сапунерки (апарат на който не се сваля обектива) няма с фокусно разстояние (еквивалентно на старите апарати) по-малко от 28mm (най-често най-малкото в зума е 28 или 35mm).

Т.е. заключението е, че ако искате да показвате една стая в една снимка, трябва да имате апарат със сменяеми обективи и обектив с фокусно разстояние по-малко от 18mm. Ако искате да може да щракнете цяла висока сграда, докато сте близо до нея - 12mm.

Халле хоп!

P.S. Ако съм написал някоя глупост се извинявам, ама докато го творих всичкото това правех още 2 неща + пийнах половин бутилка вино.
*drink1*


BulCan Написал:
-------------------------------------------------------
> От 25-30 опита 4-5 се получиха интересни.

Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход