|
||||||||||||||||||||
|
tianman, принципите на изграждане на соларна система са по-различни от тези на отоплителната, така че съдът е малък, както предполагах, и не е на мястото си - на изхода от панела температурата е най-висока, много често над 100-120*С, а това е опасно за мембраната. Втората серпентина няма нужда от затапване, дано поне не е била пълна с вода, защото вече ще е цъфнала. Но да говорим по същество -от LazarG - Строителство Ремонти
Защо си затапил горната серпентина? Каква е температурата в колектора? Защо разширителния съд е горе и защо толкова малък?от LazarG - Строителство Ремонти
Ами - говорете и с друг инсталатор. Нали каза, че подготвяте помещение и няма да го слагате в спалнята? Освен това ако сте със стаен термостат, което е силно препоръчително, горелката може и да не работи нощно време. въобще. Все едно някой да се оплаква от чума на камината*yes*от LazarG - Строителство Ремонти
Я дай повечко информация какво ще отоплявашот LazarG - Строителство Ремонти
Важното е да имам какво да се чепкаот LazarG - Строителство Ремонти
Quotesalvador Съгласен. Ееее, ама не толкова бързо! Аз май попрекалих с доводите, сега какво ще правим? Пак ще настане една скука...*beer*от LazarG - Строителство Ремонти
Виж сега - плочи не въм включил, защото съм сложил фибран, който върши същата работа като топлоизолация, само не осигурява закрепване на тръбите. Но в Бг е трудно да искаме от клиентите да плащат изолация за 20лв/м2 и всеки иска да мине по-тънко. Включително и аз при мене го правя с фибран, защото не ми се дават 1800лв горница за да съм с фабрични топлоизолационни плочи. На запад труда е скъп и тот LazarG - Строителство Ремонти
Quotesalvador Тръби десетки метри в повече,изолации,подложки,замазки...в сравнение с един конвенционален радиатор. Виждам, че обичаш да спориш във всички области и до дупка Така, жилище 100м2: Отопление с алуминиеви радиатори, грубо: - тръби 100м х 1лв = 100лв - алуминиеви глидери 100бр х 17лв=1700лв - алуминиеви лири 2от LazarG - Строителство Ремонти
Quotesalvador Не заблуждавам...някаква подобна "мода" е плъзнала в момента...всичко да се прави по възможно най-сложния и скъп начин.Не се наемам да предвиждам колко устойчива ще се окаже и дали е свързана по някакъв начин с кризата. Останал си с грешно впечатление, че подовото отопление е по-сложно и по-скъпо от радиаторното или конвекторното. Е, ако се прави с материали на Рехау е скъот LazarG - Строителство Ремонти
По-дебели? Не, не са по-дебели, ползват се същите фитинги. По-дебели са на Рехау, ама те са друга бира, то си е цялостна система, несъвместима с останалите - просто това се търси - да не пасват ментета.от LazarG - Строителство Ремонти
Това, което е задължително в твоя случай е втора помпа и трипътен смесителен вентил със задвижка, които са необходими за да задаваш и поддържаш температура на циркулиращата вода до 45*С. Всичко друго е пожелателно. Е, има си тънкости, които трябва да се спазват. Добре е обаче да има поне един радиатор, че камина само с подово не е много подходяща комбинацияот LazarG - Строителство Ремонти
E, става и с тях, щом са купени няма да търсиш други. Тръбите от омрежен полиетилен не се продават във всеки магазин и сигурно не си ги виждал. Те са по-жилави и нямат вложка. Дори и да ги пречупиш насила пак възстановяват формата си, особено след нагряване.от LazarG - Строителство Ремонти
Тръбите от омрежен полиетилен не се плашат от мачкане и чупенеот LazarG - Строителство Ремонти
QuoteChilio На тази снимка май ми се вижда, че коминът прекъсва пояса?от LazarG - Строителство Ремонти
Quotesyncho Добре де значи в крайна сметка всички едно и също казваме така като гледам. Въпрос на гледна точка от къде ще я мериш дали ще 4см над тръбите или 6-7 от равната повърхност... се тая. Почти все тая, ама в един частен случай - ако се работи по измислената "българска технология" - фибран-скара-тръба-замазка, но по принцип правилното е да се дава размера на замазката над тръбитеот LazarG - Строителство Ремонти
Опасваш всички стени с 10см широка лента фибран, слагаш и делатационни фуги пак от фибран между отделните помещенияот LazarG - Строителство Ремонти
Приятелю Санчо, специално за тебе ще направя остров в залива на Приморско и ще те назнача за губернатор*beer*от LazarG - Строителство Ремонти
Уф, не можах да кача снимка, ако някой иска ще му я пратяот LazarG - Строителство Ремонти
syncho, под тръбите говоря за изолация. За дебелината на замазката съм цитирал източника - Рехау, давам линк , на стр.176 мисля се намира. При специални саморазливни замазки - тогава може и по-малки дебелини. Говорим за чиста височина над тръбите, която трябва да се гарантира, реално замазката ще е по-дебела, защото ще обхваща и тръбите, и мрежата - т.е. 6-7см. http://www.etracker.de/lnkcnt.php?от LazarG - Строителство Ремонти
Айде бе Филма, къде ходиш, ела си кажи думата. че като Дон Кихот се боря тука :]от LazarG - Строителство Ремонти
Рехау препоръчва замазка 4см над тръбите и изолация 3-4см под тяхот LazarG - Строителство Ремонти
Добре де, човека нали каза, че понеже на тебе не ти е харесало и за да спиш спокойно - ще продължат с гредите нагоре по наклона и ще направят цялостен пояс . Ей това разбирам аз под "форумна колегиалност" - всеки да се притеснява за другия *yes*от LazarG - Строителство Ремонти
Ами то винаги е било така, така е и с колите, и с телефоните, телевизорите, компютрите - всяко ново нещо струва майка си и баща си (докато има кой да плаща), а след някоя година ти дават 2 за лев или ти подаряват.от LazarG - Строителство Ремонти
Не, не може, има достатъчно защити. Ако наистина се случи невъзможното, то помпата ще е последното, което ше дефектира и най-малката загуба, повярвай ми *yes*. В Япония дали някой се интересува за помпите? Тръбите от полиетилен издържат на много по-ниска температура и струват повече от помпата, ама колко хора си слагат метални вече?от LazarG - Строителство Ремонти
Както го казваш някой ще си помисли, че в миналото помпите са се монтирали на горещата вода, а сега е отживелица. Напротив - в миналото се монтираха на студената вода, защото се работеше с котли на твърдо гориво, при които са възможни прегрявания, но при котли на нафта, газ и пелети няма как да стане и все по често се използват схеми с помпа на горещата вода, че е по-лесно. Но нито имам желание дот LazarG - Строителство Ремонти
Христос Воскресе! Здраве и късмет на всички и Весели Празници!от LazarG - Строителство Ремонти
Хей, тоз Гугъл 'ноо тъп - не чете дебелите книги на наште доценти! Ама добре че имаме компетентни и опитни майстори, дето ги четат, че да ни светнат що е то "помпена уредба". Пък чертожниците (тъпи чехи, германци, италианци, французи, дет не знаят грам български) си чертаят обикновени помпи по инструкциите за монтаж, и то на горещата вода, ама кой ще ти ги спазва тия схеми на неграмотнот LazarG - Строителство Ремонти
Quoteфло Лазаре,Лазаре,чертожник такъв, няма значение дали е отворена или затворена системата за да се образуват газови мехурчета от контактната повърхност на водата с нагревната площ на котела,помисли още и каква е разликата в плътността на водата при 10 градуса разлика на входа и изхода . Помпата винаги се слага на входящата вода от компетентните и опитни майстори,на изходящата вода /горещата/от LazarG - Строителство Ремонти
Дълго е за обяснение и няма смисъл. При една помпа няма голямо значение дали ще е преди или след котела. При котел на твърдо гориво без много защити има вероятност от прегряване и е препоръчително помпата да е преди котела, но при газ, нафта, пелети няма опасност от прегряване и може да е на изхода. При помпа на изхода РС се поставя между помпата и котела и това е най-добрата комбинация. При затвот LazarG - Строителство Ремонти
Quoteфло иначе дето си виждал чертежи, при които помпата е на изхода на котела с горещата вода причината е,че чертожниците не вдяват нищо от помпи и пренасяне на флуиди! :] Бе друга е причината, ама айдеот LazarG - Строителство Ремонти