Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Статия във в.Капитал за сайтовете за имоти

Публикувано от Продавач 
Статия във в.Капитал за сайтовете за имоти
10-03-2008 - 12:34:42
avatar
[capital.bg]

nameri-mi-dom.bg
Българският пазар на недвижимости става все по-конурентен. Това се вижда дори в мрежата

Наем:11 EUR (0.18 EUR/кв.м) .
Местоположение: град София, "Дружба 2"
Квадратура: 58 кв.м
Етаж: 3-ти
Допълнителна информация: Обзаведена гарсониера. Отдавам под наем безплатно на студентка до 25 г. срещу секс. 28 годишен спортен тип съм. Обявата е напълно сериозна!" *

Най-вероятно се чудите защо "напълно сериозната" обява не е в сайт за запознанства, а в портал за имоти. Освен че предлаганата сделка отчасти е имотна, важно е също така, че порталът, в който е публикувана, има над 30 хил. уникални посещения на ден. Всяка обява се зарежда средно 5 хил. пъти седмично. Едва ли има сайт за запознанства, който би могъл да предложи на автора толкова импресии.
"През последните няколко години е безспорно, че все повече от купувачите на недвижима собственост правят първична селекция на имота, който търсят, именно през интернет. Това накара агенциите за имоти да обръщат все по-голямо внимание на присъствието си в мрежата и съответно да заделят все по-голяма част от бюджетите си за реклама в порталите за имоти", казва Страхил Иванов, управител на агенция за имоти "Явлена". Въпреки че в българското онлайн пространство има над 40 портала за имоти, фирмата която той ръководи, работи активно едва с четири от тях.
Сайтовете за търговия с недвижимости наброяват над 40. От тях обаче са се наложили 3-4, два от които (@#$%& и imoti.net) държат около 80% от всички обяви. Това окрупняване на пазара е естествен стадий от еволюцията на пазара заради стремежа на купувачите и брокерите да търсят на възможно най-малко места.

Кой сега е номер едно

В битката за първото място по уникални посещения (което вероятно значи и по приходи) са @#$%& и imoti.net. И двата портала твърдят, че имат 30% ръст на приходите си през 2007 г. спрямо предходната година, а очакванията на собствениците им за настоящата година са са още по-позитивни. Те обаче отказват да цитират конкретни финансови резултати.
Все пак най-печеливш, изглежда, е @#$%&, който е създаден през 2002 г., в момента работи с повече от 2400 агенции за недвижимости и всеки ден се посещава от над 30 000 души. Сред най-употребяваните услуги са: търсачката за продажби и за наеми с детайлна информация; базата данни от оферти, към която има автоматично изчисляване на средните цени за съответния район; услугата, която търси проектосделка по заявка на клиента и го информира, когато такава се появи.
Успехът на този сайт, изглежда, до голяма степен се дължи на факта, че той е едно от първите подобни начинания в мрежата и също че се появява като онлайн продължение на вестник "Софийски имоти", които вече имат контакти с много брокери. В момента печатната версия се е преобразувала в недотам значимо продължение на сайта, а приходите на компанията идват по няколко начина. Първо: публикуването на обяви се заплаща, като цената зависи от количеството и от пакета услуги. Вторият източник на пари е от онлайн реклама, но оттам идват само 10% от печалбата. Третият източник са дневните приходи от различни sms услуги, които според @#$%& са над 1000 евро.
"През 1996 г. започнахме да разпространяваме вестника на електронен носител. Срещу допълнителна такса клиентите получаваха на дискета съдържанието му един ден предварително. Предоставената база данни в електронен формат значително улесни работата на агенциите и беше приета много радушно от всички. Така през 1998 г. се появи първият ни сайт - bulinfo.net, а през 2002 г. и @#$%&", разказва Велимира Цветкова, медиа директор на портала, и допълва, че компанията вече има аналогична дейност в Румъния, Сърбия, Македония и Украйна. През 2006 г. от Trader media east, най-голямата рекламна агенция в Централна и Източна Европа, фокусирана в областта на малките обяви онлайн и офлайн , прави предложение за придобиване на 50% от капитала на @#$%& срещу 6 млн. евро. Собствениците отказват.

Подгласникът

Основният конкурент imoti.net залага на съвсем различна бизнес стратегия. Пускането на обяви е безплатно, а приходите са от реклама, включително публикуване на логото на агенцията до резултатите от търсенето. Разликите в модела спрямо @#$%& са както източниците на приходи, така и системата за събиране на реклами. Създателите на imoti.net са заложили на изграждане на търговски отношения с медиа шоповете, докато @#$%& продава рекламите си директно на крайните купувачи. Други основни разлики между imoti.net и imoti.bg е, че първите имат изключително посещаван форум и че правят опити да проверява достоверността на публикуваните обяви. Твърди се, че администраторите на сайта имат черен списък с телефони номера, от които традиционно се публикуват фалшиви обяви.
Imoti.net започва като алтруистична идея - да се създаде база данни, която да съдържа предлаганите от агенциите имоти. Начинанието обаче се превръща в значим бизнес. Според управителката Маргарита Лазова, добрите позиции на imoti.net се дължат на факта, че е първият български имотен портал, както и на високите му позиции при търсене в Google. "Когато започнахме да разбираме нещо от google оптимизация, сайтът естествено излизаше сред първите резултати при търсене на ключови думи като имоти, наеми и продажби. Това се случи както заради големия обем на съдържанието ни, така и поради факта, че много сайтове имаха линкове към нас", разказва Лазова.

Новите играчи

Първият сайт, въвел модул за проверка на обявите, е largo.bg. Въпреки че стартира едва преди около година, порталът вече успя да се пребори за третото място по посещения, макар че е много зад първите два. Създателят му Георги Стаматов залага най-вече на активен маркетинг, удобен за ползване от агенциите софтуер и електронна карта, върху която се отбелязва точното местоположение на предлаганите имоти. Има и възможност за видеотур, при който потребителят разглежда предлаганите недвижимости онлайн. През април на пазара ще е и първият брой на месечно безплатно списание, където ще се публикуват част от обявите, поместени в largo.bg. По думите на Стаматов скоро българският сайт ще бъде включен и в международна верига от портали и това според него ще доведе до рязък скок на приходите му.
Добри заявки за развитие дава и най-новият имотен портал в България - city24.bg. Той е собственост на една от най-големите скандинавски медийни групи Alma Media, която, преди да създаде собствен портал, е преговаряла за покупка със собствениците на вече съществуващи портали катоimoti24.bg и imoti.net. Основното предимство на city24.bg е, че позволява търсене и предлагане на жилищни имоти, търговски площи и нови проекти както в България, така и в другите европейски държави, където Alma Media е представена - Финландия, Швеция, Естония, Латвия, Литва, Полша, Украйна, Русия и Хърватия. "Амбицията ни е в кратък срок да заемем място сред лидерите на пазара в България по отношение на такива показатели като брой на предлаганите актуални оферти и посещения. Осемгодишният опит на city24.bg, съчетан с нашите познания за бизнеса и контакти в страната, ще бъдат сред основните ни предимства на българския онлайн пазар", споделя Филип Филипов, управител на city24.bg за България.
Кой от десетките имотни портали ще спечели засега е трудно да се каже. От една страна, четирите описани сайта имат силни позиции, но от друга страна, онлайн пазарът на недвижимости е твърде млад. Сигурният победител обаче ще е клиентът, които ще губи много по-малко време и нерви при търсенето на своето бъдещо жилище или офис.




Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Re: Статия във в.Капитал за сайтовете за имоти
11-03-2008 - 09:15:49
avatar
Да, аз бях на интервю миналата седмица.

Да са живи и здрави конкуренцията и тази дама от Капитал, която реши така да представи нещата...
И аз не мога да си се представя да казвам, че успеха ни се дължи само на добрите позиции в гугъл ... По тази логика ние тези 8 години защо ли правим всичко, което правим и сме направили - след като успеха се дължи само на позициите в гугъл направо предлагам да се пенсионираме на някой остров smiling smiley
Това, което 1 час обяснявах за креативността и всички функции, които сме създали първи ... и т.н. явно не е от значение

Но според мен би било по-добре статиите да се пишат от човек, който е ползвал сайтовете за имоти като потребител... т.е. да е търсил имот например, а не решава се да се направи статия за порталите за имоти и се правят интервюта с тези, които журналсита се сетил и се пише материал след това на база чутото от тях...
Има доста по-посещавани сайтове от сити24 например, а и какъв е смисъла да се пише за техния 8 годишен опит , след като и ние имаме точно толкова годишен опит, но в България...




Редактиран 2 път(и).Последна редакция на 2008-03-19 07:07 от magic.
Re: Статия във в.Капитал за сайтовете за имоти
11-03-2008 - 13:06:57
avatar
Аз не мисля,че има изкривяване на тези - просто няма тези !!!
Нормална е съпоставка по конкр параметри-такава липсва !
"Те били казали колко много били печелили , но само те го твърдяли"
това е много ..............инспирация , от която печели само "вестникът"
Ако са майстори - ще поръчат подобен репортаж в тиражен вестник,хем много хоре ще прочетат хем вие пак няма да имате право на отговор !
Капитал (печатното издание) е се ПРОДАВА около 2500 броя ,в какъв тираж излиза-няма значение ..........
изобщо с такава конкуренция...............

Медиите имат опр. приоритети - останалото са нюанси (дали поръчителят е получил това,за което плаща........на кой му пука ?!?!)
Всичко е толкова "омазано" , че внушението , което предполагате , г-жо Лазова го разбира само този,който го е писал !
според мен тази статия и писана с неизвестна цел (неизвестна в делова посока !)
Който е ползвал някакъв портал за имоти , най-вероятно има преценка и статии с подобна насоченост работят по-скоро като антиреклама за поръчителя!
имам конкр впечатления и за стария Ви интерфейс,и за новия и за въпросния "лидер"
колкото до третия цитиран продукт - много ми напомня за интереса на полицията към др. Тодор Живков от периода на т.н. антифашистка съпротива - той много се е укривал но те изобщо не са го търсили
-----------
никой не плаща безпричинно за ПР , както казва великияг Бай Ганъо /имал пари-платил/
та такива размисли и страсти ........
ако написаното е неприемливо - прощавате,скоро ме изписаха от IV километър , та съм все още необтекаем smoking smiley



Редактиран 1 път(и).Последна редакция на 2008-03-11 13:25 от пегъзи музовски.
я да видим за "правото на отговор"
11-03-2008 - 14:05:44
avatar
"Все пак най-печеливш, изглежда, е @#$%&, който е създаден през 2002 г., в момента работи с повече от 2400 агенции за недвижимости и всеки ден се посещава от над 30 000 души. Сред най-употребяваните услуги са: търсачката за продажби и за наеми с детайлна информация; базата данни от оферти, към която има автоматично изчисляване на средните цени за съответния район; услугата, която търси проектосделка по заявка на клиента и го информира, когато такава се появи.
Успехът на този сайт, изглежда, до голяма степен се дължи на факта, че той е едно от първите подобни начинания в мрежата"



За имот.бг мога да кажа, че е посещаван портал наистина - окsmiling smiley
Но по повод това, че "едно от първите подобни начинания в мрежата" мога да кажа един неоспорим ФАКТ пропуснат да бъде споменат в тази статияsmiling smiley А именно, че www.imoti.net пък е ПЪРВИЯТ създаден портал за имоти в мрежата през 2000-та година, а имот.бг се появява две години по-късно... Интересно защо се споменава, че имот.бг е един от първите, а не се споменава кой всъщност е ПЪРВИЯТsmiling smiley?

"базата данни от оферти, към която има автоматично изчисляване на средните цени за съответния район"

Такааа значи базата данни от оферти...един друг интерес очеизваден ФАКТ е че тази база данни с оферти на www.imoti.net е доста по-голяма от тази на имот.бг някъде с около 43 0000 оферти ПО–ГОЛЯМА!!!!!!!!!!

Интересно пропускане на немаловажен факт налиsmiling smiley? А и очеизваден на всичкото от горе, защото и на двата портала на стартовата страница пише броя им оферти колко са...

Така за първия сайт въвел модул за проверка на оферти НЕ Е Ларго, а е имоти.нетsmiling smiley))

И ето още интересни факти, които са пропуснати или от незнание или с някаква друга цел за имоти.нет:

- Английска версия, която е доста по-добра от тази на имот.бг, но иначе "подгласникът" е имоти.нет ХА

- Над 250 000 актуални оферти вече май са и над 260 000...

- Автоматично публикуване на обявите и в Dir.bg

- Номинация за BRAND MANAGER 2005

- Награди на BG SITE два пъти ако не се лъжа както и това:

[www.imoti.net]

Последната награда не се притежава от нито един от изброените сайтове в тази статия...но иначе "подгласникът"...:}

За по-добрите функции и опции, които притежава имоти.нет, а другите не мисля няма смисъл да говорим, но добре човек като пише статии да се позапознае първо с ФАКТИТЕ преди да опитва да накланя волно или неволно везните в нечия посока.

[www.imoti.net]

Услугата НЕТ брокер всеки сам може да я разучи...и да я сравни с "услугите на другите". По-силна реклама и респектвино повече уникални посещения не прави един сайт по-добър от другите, а увеличава неговите приходи от реклама, които всеки сам решава дали да инвестира в подобрение на качеството на предлаганата услуга, което не виждам имот.бе да прави...

А "подгласникът" пък дава възможност на една оферта да се сложат до 20 снимки докато "сайт номер 1" муахахахаха имот.бг дава възможност едва за 5 снимки...

Ако тръгна едно по едно да съпоставям предимствата на имоти.нет пред недостатъците на имот.бг ще ми отнеме още много време, но по-късно може и да бъда съвсем подробен освен ако някой още от сега не е разбрал всъщност кой е подгласникът...а съпоставяйки фактите това определено е имот.бг
Другите новоизлюпени сайтове няма смисъл да ги коментираме рано им е още - нека настигнат и наполовина 8 годишния успех на имоти.нет и тогава ако имоти.нет е стоял през това време на едно място мога да им обърна внимание и на тях.

Да се публикуват оферти за имоти в 10 сайта не е сериозно за мен. Лидера е един и той е имоти.нет! Ако някой може да ме обори с факти на линия съм winking smiley

Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Re: Статия във в.Капитал за сайтовете за имоти
11-03-2008 - 17:54:49
Сама по себе си статията е доста неточна, както няколко човека вече отбелязаха. Вярно е, че когато пишеш статия или документ на определена тема, би трябвало преди всичко да си направиш проучването....в случая било разглеждане на порталите, четене на форуми, гугъл търсене и тест на системите. Това очевидно не е станало и никак не ме изненадва.

Имала съм личен достъп, по време на разни ПР кампании в работата, както с журналисти от Капитал, така и от подобните тематични издания. Абсолютно винаги основно статията си я пиша аз...нищо, че нямам нужното образование и задължително искам да видя статията преди да се пусне за печат. Така избягвам неразбиране на технологията и дребни, но важни пропуски, които журналистите умират да правят с цел повече сензация. Редовно се опитват да доукрасят материала, като се вкарва невярно съдържание, само защото звучи по-грабващо вниманието. Тяхната гледна точка е ясна, но без контрол от някой, който е наясно за какво иде реч, просто се получава подобен материал. Ясно е, че е излезнал фаворит имоти.бг. Сигурно има критерии, по които той да е фаворит, но не и с тези, с които е мерено в случав. Факт е, че с добър ПР или човек, който да говори неща, които просто грабват въображението на журналиста лесно се манипулира крайния резултат.

В случая смятам, че екипа на имоти.нет изобщо не трябва да се впечатлява и да продължава към стабилно завладяване на пазара winking smiley

Аз лично съм им потребител от далечната 2002 и когато миналата година реших да купувам имот беше първото място, където потърсих. А днес даже си приключих сделката, като обявата я намерих именно в портала. Иначе съм ползвала и имоти.гбг.бг, но никога имоти.бг. Просто не са ме спечелили с функционалност. smiling smiley
Re: Статия във в.Капитал за сайтовете за имоти
12-03-2008 - 06:45:15
avatar
panaceq Написал:
-------------------------------------------------------
> Сама по себе си статията е доста неточна, както
> няколко човека вече отбелязаха. Вярно е, че когато
> пишеш статия или документ на определена тема, би
> трябвало преди всичко да си направиш
> проучването...
.в случая било разглеждане на
> порталите, четене на форуми, гугъл търсене и тест
> на системите. Това очевидно не е станало и никак
> не ме изненадва.
>
> Имала съм личен достъп, по време на разни ПР
> кампании в работата, както с журналисти от
> Капитал, така и от подобните тематични издания.
> Абсолютно винаги основно статията си я пиша
> аз..
.нищо, че нямам нужното образование и
> задължително искам да видя статията преди да се
> пусне за печат. Така избягвам неразбиране на
> технологията и дребни, но важни пропуски, които
> журналистите умират да правят с цел повече
> сензация. Редовно се опитват да доукрасят
> материала, като се вкарва невярно съдържание
, само
> защото звучи по-грабващо вниманието. Тяхната
> гледна точка е ясна, но без контрол от някой,
> който е наясно за какво иде реч, просто се
> получава подобен материал. Ясно е, че е излезнал
> фаворит имоти.бг. Сигурно има критерии, по които
> той да е фаворит, но не и с тези, с които е мерено
> в случав. Факт е, че с добър ПР или човек, който
> да говори неща, които просто грабват въображението
> на журналиста лесно се манипулира крайния
> резултат.

>
> В случая смятам, че екипа на имоти.нет изобщо не
> трябва да се впечатлява и да продължава към
> стабилно завладяване на пазара

>
> Аз лично съм им потребител от далечната 2002 и
> когато миналата година реших да купувам имот беше
> първото място, където потърсих. А днес даже си
> приключих сделката, като обявата я намерих именно
> в портала. Иначе съм ползвала и имоти.гбг.бг, но
> никога имоти.бг. Просто не са ме спечелили с
> функционалност.

...................................................................................................
Панацея,принципно сте права,НО !

пръв червен цитат:
Не е имало причина за обективна статия !

втори червен цитат:
Имало е причина

трети червен цитат:
причината е същата

четвърти червен цитат:
това ПОЧТИ винаги е така

ПЕТИ ЧЕРВЕН ЦИТАТ
тук сте абсолютно права - да му мислят другите

и както винаги-един спор за пари свършва там , от където е започнал - кой ще плати музиката / кой я поръчва в БГ няма значение !
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход