Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Една стара позабравена, но актуална и сега тема

Публикувано от Продавач 
Една стара позабравена, но актуална и сега тема
26-08-2006 - 00:06:20
avatar
Време е за РЕКЛАМА на България СЕГА!

Автор: Продавач
Дата: 05.04.2005

Сега е момента да се рекламира България - за това, че имаме страхотна природа, че сме на ЧЕТВЪРТО място в света по брой на биосферни резервати, за възможностите за бизнес, за морето и планината... И за всичко, което можете да се сетите, за храната - сиренето, киселото мляко, за виното, за минералната вода...за манастирите, за хилядите пещери, за тракииските гробници, за златото, за историята...за красивите жени !

Имаме малко подтиснато мислене в тази насока според мен и това трябва да се промени.Моля за повече идеи (който ги има) и ако има критика нека бъде градивна и подкрепена с примери за замяна на определен абзац или цяло изречение smiling smiley


Как мислите вие ?
Аз мисля това:



Една земя с над 3000 годишна история

една земя със снежна зима и слънчево лято, цветна пролет и златна есен, където можете да карате ски, да се излежавате на плажа или да се любувате на фантастични гледки от някой планински връх

една земя на топли и гостоприемни хора

една земя, опряна на слънчево море и изтъкана от красиви планини, прободени от загадъчни пещери (кадри от планините и пещерите ни)

една земя с богат фолклор и култура (на фон на: танцуващи кукери, нестинарки, народни носии и танци да речем Филип Кутев)

една земя с уникални археологически находки за които всеки археолог би завидял (кадри от Перперикон)

една земя с плодове, които можеш да откъснеш направо от дървото

една земя в която дивата природа е наистина дива (ефект - рев на мечка на фона на полянка насред гората осеяна с диви ягоди)

една земя в която се преплитат много истории и древни легенди...земята на митичния ОРФЕЙ (звучене тип Теодоси Спасов) и свободолюбивия Спартак

една земя в която ще се влюбиш ( снимка на мис България 2005г.)

Посетете БЪЛГАРИЯ и никога няма да я забравите !!!

[imoti.net]

Идеята на темата, която съм писал през април миналата година е за създаване на един уникален ТВ клип на България, който да бъде въртян (излъчван - пояснявам специално за Пепи от Германия) по много тв-програми в много страни по целия свят.
Като най-универсални за това за CNN, Euro news и други новинаркски, които се гледат от всички. Сега има клип на България с мото "България - лесно е да я намериш" - но лично мен не ме вдъхновява особено.
който има още идеи за евентуалния клип да ги дава без бой


winking smiley :}

Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
сп.Мениджър
01-09-2006 - 12:49:48
avatar
[www.manager.bg]

България като грижливо пазена тайна

ОБРАЗЪТ НА БЪЛГАРИЯ не е просто изкривен или лош, а е неясен и размит. Националната туристическа реклама разполага с оскъден бюджет и липса на свежи идеи. Вече не знам какво трябва да се случи, за да обърнем внимание на имиджа на страната си. Не е стряскащо, че България липсва от класациите за желани туристически дестинации, не са стряскащи резултатите от различните изследвания и допитвания, необяснимо е как
пропускаме унизителни коментари в престижни чужди медии, а през последните години имиджът се поддържа с проекти на чужди институции.
България няма образ пред света. За нея в най-добрия случай се мисли като за част от образа на по-големи цялости - Източна Европа, бившия съветски блок или Балканите. Излъчваните досега образи са остарели и не са съобразени със съвременния свят - кисело мляко, рози, нестинарки, тракийски гробници, златни съкровища, възрастни хора в народни носии и евтини курорти. “Никой не отива в страна, която не може да сe представи като желана, никой не инвестира в музеифицирана страна на столетници”, пише във варианта на стратегията на Британския съвет (един от малкото проекти, посветени на имиджа на България в последните години). Основният ни стремеж при предлагането на България като туристическа дестинация би трябвало да бъде да не бъркаме желаното с реалността. До момента сме наложили “бранда” България като
евтина страна, а потенциалът е във всичко останало. Трябва да започнем не само със сериозно социологическо проучване, а и с допитване до експертите и до хората на бизнеса - туроператорите - къде според тях има потенциал, къде има нужда от помощ, за да очертаем стратегическите пазари и да представим точния туристически продукт. В противен случай ще сменяме приоритетите и логото всяка година с обяснението, че светът се е променил. Кампанията на България на този етап би трябвало да даде необходимия минимум от информация.
Наша заблуда е да твърдим, че сме традиционно известни като туристическа дестинация. Тогава бих запитала - с какво сме известни? Изследване, проведено във Великобритания, показва, че България се запомня с “мръсни градове”, “панелни блокове” и “съветски тип архитектура”. Анализът изтъква също, че в представата за България липсва визия за бъдещето. На визуално ниво България изглежда като
страна от 19. век. Естествено, този образ очертава и профила на туристите, които ни посещават. В началото на сезона бях в най-големия ни черноморски курорт. Какво видях? Социално слаби семейства с деца, които едва ли са подготвени да похарчат повече от 100 евро извън смешно евтиния all inclusive пакет; немски пенсионери, които не са готови да отделят и този бюджет; туристи, които са дошли да поиграят малко хазарт, защото е забранен в родните им места... Дори плажът е почти празен, защото не е в пакета.


Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Re: сп.Мениджър
03-09-2006 - 09:18:32
Явно темата те интересува, затова при трети пост ще ти отговоря по-подробно. Моите въпроси към теб най-общо:
1. Може ли да откровено да се лъже в рекламата ?!
2. Връзка между култура, туризъм и политика.
3. Кое е приоритет - природа, услуги, шопинг, ядене-пиене, спорт и т.н.
4. Как може да се следва приетата посока (ако изобщо я има) в развитието на туризма. Гаранция?
5. Кадри, демек хора - как да ги мотивираш.
Накрая ми отговори как е редно: да се изработи "рекламна стратегия", към която да се нагаждаме по малко следващите n- години или n- години да се работи по проект, който преди да бъде доведен поне до средата, да не се рекламира помпозно.
Re: сп.Мениджър
03-09-2006 - 12:11:11
avatar
Отговарям на всеки въпрос:

1. Не може откровено да се лъже в рекламата
2. Връзката между култура, туризъм и политика - може би политиката малко на заден план, а по връзката култура+туризъм трябва много да се работи.
3. Природа - ако можем да ги сортираме по този начин.
4. На този въпрос трябва да ти отговорят политиците от които зависи вземането на решения.
5. С пари естественоsmiling smiley

"...n- години да се работи по проект, който преди да бъде доведен поне до средата, да не се рекламира помпозно."

н...месеци е достатъчно когато има осигурен бюджет според мен.



Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Re: сп.Мениджър
03-09-2006 - 18:43:34
Отивам за риба и нямам много време, затова днес само по т.1:
1. МОЖЕ да се лъже в рекламата. Представи си го като магазин - за едно може да влезе човек, с друго да излезе - важното е да е ДОВОЛЕН (да не се чувства прекаран)
Естествено, има табу. Напр. за цените. Но спокойно можеш да напишеш, че в България има 368 слънчеви дни годишно (между другото, дните подходящи за плаж/море са около 60 на сезон - другото е оптимизъм). За ските зимата май не е по-различно. Можеш да пропуснеш и корупцията, престъпността - ако оберат някого ще го наречеш инцидент. Бе ясно ти е. Това с гостоприемството... може и да минава още. На тази беднотия просто сме длъжни. Природа? да се използва, но внимателно - не може 1 млн. да посещават все девствени кътчета. Нощен живот - 100% истина. Културни забавления - има, обаче ... тука ми е сложно. Хем да са достъпни, хем да са "съдържателни". Предпочитам второто, но ми е ясно, че без халтура дейците няма да има кво да кльопат. Културни забележителности - дал Господ! Пътищата малко така, ама ней се. Да видим какво се получи.

Не става дума как аз виждам България, а как искам да изглежда отвън:
Достъпна, конкурентна, с малко средства ще останете доволни
без разлика на националност, религия, възраст, занятие и т.н. дрън-дрън
починете си сред щастливи хора, забавлявайте се сред весели хора,
почерпете от лечебната сила на природата ни, обогатете духа си от културата на древната ни земя, тайнствена и близка, сурова и достъпна, уникална с разнообразието си.
Елате сред приятели!
За да имате място, на което да се връщате (тука се показва Арни I'll be back от аерогара София - ей ти пример за лъжлива реклама)

Re: Една стара позабравена, но актуална и сега тема
07-09-2006 - 08:30:52
Ама продължаваш да работиш срещу менsmiling smiley Защо изобщо е нужно да рекламираме България. Искаш да ни откраднат най-ценното, което имаме ли ?
В крайна сметка откъде си сигурен, че всички искаме България да стане известна туристическа дестинация? Аз лично съм върл противник - туристите са най-голямата заплаха за местното население, обичаи, начин на живот и култура.Всеки чужденец е добре дошъл и ще бъде добре посрещнат ако се държи както подобава - т.е. като на гости с необходимото уважение към домакините. Тълпи мръкнащи чуждени не са ни нужниsmiling smiley
Re: Една стара позабравена, но актуална и сега тема
07-09-2006 - 10:27:11
avatar
smiling smiley))))))
Е няма да ни стъпчат туристите спокойно има още много хляб да изядем до тогава, но приходи са ни нужни определено от туризъм, защото изоставаме доста от другите, а имаме какво да покажем. Само, че трябва доста да се поработи, а и да се вложат средства за реклама, но не приятелски рекламни агенции, а на можещи.
Калинка е права за доста неща, но за едно не е права - НЕ може да се лъже в рекламата и никак не е хубаво това да става.
Човек спокойно ягодки ще имаsmiling smiley

Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Re: Една стара позабравена, но актуална и сега тема
07-09-2006 - 14:05:02
НЕ мога да съм спокоенsmiling smiley Кажи ми къде в момента има място на Черноморието да отидеш, да има плаж с малко хора, да можеш ако искаш да спиш на плажа? В младежките си години съм спал на плажа (не ми казвай, че е забранено и тогава беше - ако те напипа милицията те гони) - къде могат сега младите да се порадват малко на дивотия? Морето не е само дискотеки и хотели, морето е и природа.
С привиличането на милиони туристи няма да остене място и в планините да се радваме на природата.
За мен е тотална грешка да даваме приоритет на туризма.
Само ми кажи колко струва това, че имаме възможност да се раздваме на чудна природа срещу скромни пари та да се опитваме да го изтъргуваме. По твоя път ще стигмен до това, че няма да караме ски, няма да ходим на море, няма да ходим на планина , а ще имаме някой евро в повече в джоба за да можем да пазаруваме повече стоки в някой молsmiling smiley
Re: Една стара позабравена, но актуална и сега тема
08-09-2006 - 08:24:06
avatar
Е ти пък си прекалено черноглед не е чак толкова зле ако си имаме повечко туристи, защото повечко туристи - повечко пари за подръжка на курортите и на природните и културни забележителности. Ето например спомням си на скоро гледах по тв-то репортаж за кражба на ценности от тракийска гробница ако не се лъжа в хасковкия регион. Естествено не са имали пари за да плащат за денонощна охрана. Примери много за запустели разкопки, които нямат средства да продължат и много други, а примери с проблем в следствие на летуване на много туристи все още не съм чул да има...

Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Re: Една стара позабравена, но актуална и сега тема
08-09-2006 - 08:37:55
Ами обикновено за проблемите с многото туристи се обвиняват строителитеsmiling smiley Застроили били много, не била достатъчна канализацията, изсекли гората за да правят писти... А това всъщност са проблеми на многото туристи.
А ти замисли ли се над въпроса има ли достатъчно персонал и изобщо свободна работна ръка, която да приеме жадуваните от теб туристи? И като няма работници, а туристи има какво ще правим - ще внасяме гастарбайтери та да си натресем проблемите на Западна Европа ли?
И изобщо защо си решил, че туристите са ни малко, че имаме нужда от още приходи от туризма...
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход