Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Каква кола караме.

Публикувано от kalashnikof 
Re: Каква кола караме.
20-02-2009 - 09:55:26
StefanB Написал:
-------------------------------------------------------

>
> на 82.000 км е, купен е от магазина през 2002 и до
> сега само накладки масла и филтри са сменяни.
> Каран е само в София и нищо досега не се е
> обадило, но, повтарям, той е от последните внасяни
> от ТМ ауто от Япония през Гърция. Фейслифта, който
> излезе няколко месеца след като ние го купихме
> беше от новия завод във франция, а от известно
> време отвориха и в унгария завод, та те дават
> дефекти, абе японската сглобка е желязна, другото
> е пародия.
> В БГ освен Субару и Мазда друг не внася японски
> коли, доколкото знам, Тойотите са турски и
> английски, Рената турски, Опелите унгарски и т.н.,
> правят там, където е евтино, а то е в източна
> европа най-вече...


StefanB е много прав. Колата трябва да е не само японска марка, но и да е произведена в Япония - разликата е огромна!!! Познава се изключително лесно по номера на шасито - трябва да започва с "J". В БГ (за нови коли става дума) освен Мазда и Субару, Ландкрузера на Тойота е произведен в Япония само. Трябва много да се внимава с Нисан, откакто ги купи Рено, особено за Нисани произведени в Европа. Както казва един приятел, то по-добре да се купиш Рено тогава - поне по-малко пари.


Re: Каква кола караме.
20-02-2009 - 10:28:01
BulCan,

Не съм съгласна. По стечение на обстоятелствата брат ми е работил 3 години за японска фирма. Това, че производството е изнесено извън Япония, не означава, че в самия изнесен завод т.нар. ОТК ( не се сещам за думата контрол по качеството) не е японец, със всички изисквания, с пословичната азиатска дисциплинираност, със всеотдайността за името на фирмата и т.н. Това, че напоследък повечето съвременни коли дават все повече дефекти още след 5-та година, е защото и промишлеността за резервните части иска да живее. Още повече, че и самите производители на коли, искат да продават своето.

В моята практика съм карала и бензин, а от почти 2 години - и дизел. От немско качество, за което съм безумно доволна, минах през френското, за да се отвратя, до - японско. Не съм убедена, че японското ще "даяни" много. Малко ми се струва афив работата.
В интерес на истината японските са много икономични, дизелът ми дава софийско градско със задръствания - 6,6 л - 6,8/ 100. Извънградско, при 2 000 кубика - ми дава от 5,2 до 5,5/ 100, при средна скорост 135 -140 км/ч. Но пък, пътния данък, каското, гражданска отговорност, смяната на масло и филтри ( 330 лв. в ТМ ауто), си правят 2 500 лв. при плащане наведнъж на застраховката, при някакви програми "лоялен клиент" и пр. Хубавото е, че от Нова година насам, по декларации на "Лукойл" имаме дизел със стандарт Евро 5, и се надявам честите повреди на дизеловите двигатели, да се намалят. Те това е.

Re: Каква кола караме.
20-02-2009 - 10:28:56
Ivel Написал:
-------------------------------------------------------
> Муза разбрахме как се е случило това с трабанчето
> на покрива а тук как я докара да не си я
> изпреварвала каруцата на заден ход
>
>
>
> ми това
>
>
>
> Прототип на картоненото изделие
>
>
> Лек тюнинг
>
>
>
>
> А аз искам това за да притеснявам момчетата с
> бемветата по софийските светофари, да им насаждам
> комплекс за малкоценност. Това тежи 4,3 тона,
> дълго е 5,8 метра с двигател от танк Т-55, 580 к.
> с., и ресори забележете от трабанче
>
>
>
>
> _________________
> __________Oooo__
> ___oooO___(___)__
> ___(___)____)_/___
> ____\_(____(_/____
> _____\_)_::Iv Va:: ™



:] :] :]

Пак, като не каза за кокошката - добре...

Но.. един път, ме гониха с една лада и не можаха да ме стигнат.... :] :]
Re: Каква кола караме.
20-02-2009 - 12:38:06
Тинки Уинки Написал:
-------------------------------------------------------
> Аз си баровец и си имам шофьор.
> Возя се на каквото дойде - Икарус, Мерцедес, МАН
>
> Иначе жената кара Ситроен Ксара турбо дизелов от
> първите бройки - викам и Марче
> До морето ми харчи към 5-5.2 на 100, в София -
> 10-11 на 100.
>
> Аз съм си фен на френските коли, въпреки че
> "майсторът" ми казва, че "хора дето правят спагети
> и ми..ти коли не могат да правят". Ама Льоб като
> го гледам таз година е 2 от 2.
> Предната ми кола беше едно Пежо 205.
>
>




:] clap: clap: clap: Жена ти има вкус! smiling smiley

............................................
[www.save-darina.org]
Мъдрият се учи да може, умният - да знае. Само на глупака всичко му е ясно.
Re: Каква кола караме.
20-02-2009 - 13:24:34
BulCan грешка - не Форд е с двигател на Мазда....Мазда са с двигатели на Форд. Можеш лесно да го провериш. То от Мазда само емблемата остана вече....
Аз си карам Ситроен С4 1,6 НDI. Хубав дизайн, добър двигател (икономичен и нов като разработка), гори малко, вози добре (извън България и Румъния), защото окачването няма нищо общо с познатото от Ситроен, а е по-скоро, като на WV. Карал съм много и различни коли и смея да твърдя, че на Сеат колите са много добри изпълнения и хубави коли, за сметка на Шкода, които почват да дрънчат целите след 5 000 км, и возят като ЗИЛ.
Но за мен най-читавите коли в момента за Хонда и Фолксваген - лично мнение, не ангажирам никого. Също така не говоря за скъпите коли във високият клас, там са други измеренията.
Re: Каква кола караме.
20-02-2009 - 13:37:30
Аз някъде казах ама не мога да се сдържа пак да повторя. Подкрепям Global, японските коли са силно прехвалени, и със спорен за европейския вкус дизайн. Виждал съм такива извращения именно от Тоyota че ум да ти зайде. От УРал нататък до Сахалин цяла Русия е на праворулки от Япония, даже линейките и милицията са на такива. (Съдба). И в Москва пазарите за коли са бъкани със такива извращения, и от вън и вътре най-вече са много грозни. Дизелните мотори отстъпват на френските и немските отвсякъде - шумни, и не дотолкова икономични колкото ги описват. За сервиза да не говорим скъпа поддръжка (особено Хонда), няма части втора употреба абе не ги обичам минали са ми през ръцете стотици ама така и не мога да се науча да ги възприемам. Според мен идеално сбалансирания автомобил -дизайн, прагматичност, надежност, разход, поддръжка, обезценяване със стареенето - все важни качества си остава немският. Японските нека си ги карат японците, и американците, френските ме кефят с авангарден дизайн, те са за хора с изтънчен вкус към които смело се причислявам и аз, много глезотии има в тях половината от тях със спорна функционалност, ненадежна електроника, хубави дизелни подчертавам отнася се само за дизелните мотори, бензиновите са посредственни, неремонтно пригодни, прав е майстора за спагетите и м****тите. Аз пък съм виждал табела на сервиз "Рено, Пежо, Ситроен и сви*ки не правим". Според мен са прави хората - аз в БГ карам един дизелен Рено Сценик от последните и сега наближава да му се сменят ремъците - тръпки ме побиват като знам колко е шибано да стигнеш до там, то филтер да смениш вадиш половината карантия в моторния отсег а за ремък - ужас - та това им е кофтито на френските иначе са шик като дизайн особено след като го уволниха оня амбициозния дизайнер на Ситроен дето ги правеше се ръбести преди, я сега ги погледнете ми C6 си е авангард ми C4 Picasso, абе биват ама само отвънка. Немските не са толкова красиви като но са практични и добре обмислени коли.

_________________



Редактиран 1 път(и).Последна редакция на 2009-02-20 18:27 от Ivel.
Re: Каква кола караме.
20-02-2009 - 17:14:51
Турбозол фен съм на РОВЕР..джипка за риболов и "дърта трошка" от 1996 год *xxx*
Re: Каква кола караме.
20-02-2009 - 23:48:13
Аз си тъкалям скейборда, ама като порасна ... ще е това (засега) за далечни пътувания, а за градско търкаляне ще е СитроЬОн :ami:

[forum.avtoindex.com]



--------------------------------------------------------------------------------------------------
Идеалният човек не пие, не пуши, не прелюбодейства и ... не съществува.
Re: Каква кола караме.
21-02-2009 - 00:08:33
Значи до тук разбрахме че има почитатели на
немски
френски
японски
италянски
англииски


Аз съм карал-руска (още се кефя като се сетя)
френска(по халтава кола не съм виждал)
и няколко немски марки
японска малко и не мога да споделя кои знае какви впечатления -нещо не ми пасна

Без да претендирам за експертно мнение ще кажа моите впечатления

Немските возила според мен са наи -добри -особенно за БГ пътишата
знаете за прословутите ходови части , двигателите са добри ,скоростните кутии също , направени са за европеици - по ръст и тегло , достатъчно широки са , има място за багаж , имат не лош дизаин, в последните години тестовете за сигурност покриват 5 звезди
цените също са конкурентни -сравнени с модели от същия клас японски например

И като вземем всичко това впредвид - заключението е че е машина и всичко е на късмет smiling smiley
Re: Каква кола караме.
21-02-2009 - 04:21:03
Ivel Написал:
-------------------------------------------------------
> Аз някъде казах ама не мога да се сдържа пак да
> повторя. Подкрепям Global, японските коли са силно
> прехвалени, и със спорен за европейския вкус
> дизайн. Виждал съм такива извращения именно от
> Тоyota че ум да ти зайде. От УРал нататък до
> Сахалин цяла Русия е на праворулки от Япония, даже
> линейките и милицията са на такива. (Съдба). И в
> Москва пазарите за коли са бъкани със такива
> извращения, и от вън и вътре най-вече са много
> грозни. Дизелните мотори отстъпват на френските и
> немските отвсякъде - шумни, и не дотолкова
> икономични колкото ги описват. За сервиза да не
> говорим скъпа поддръжка (особено Хонда), няма
> части втора употреба абе не ги обичам минали са ми
> през ръцете стотици ама така и не мога да се науча
> да ги възприемам. Според мен идеално сбалансирания
> автомобил -дизайн, прагматичност, надежност,
> разход, поддръжка, обезценяване със стареенето -
> все важни качества си остава немският. Японските
> нека си ги карат японците, и американците,
> френските ме кефят с авангарден дизайн, те са за
> хора с изтънчен вкус към които смело се
> причислявам и аз, много глезотии има в тях
> половината от тях със спорна функционалност,
> ненадежна електроника, хубави дизелни подчертавам
> отнася се само за дизелните мотори, бензиновите са
> посредственни, неремонтно пригодни, прав е
> майстора за спагетите и м****тите. Аз пък съм
> виждал табела на сервиз "Рено, Пежо, Ситроен и
> сви*ки не правим". Според мен са прави хората - аз
> в БГ карам един дизелен Рено Сценик от последните
> и сега наближава да му се сменят ремъците - тръпки
> ме побиват като знам колко е шибано да стигнеш до
> там, то филтер да смениш вадиш половината карантия
> в моторния отсег а за ремък - ужас - та това им е
> кофтито на френските иначе са шик като дизайн
> особено след като го уволниха оня амбициозния
> дизайнер на Ситроен дето ги правеше се ръбести
> преди, я сега ги погледнете ми C6 си е авангард ми
> C4 Picasso, абе биват ама само отвънка. Немските
> не са толкова красиви като но са практични и добре
> обмислени коли.
>
> _________________
> __________Oooo__
> ___oooO___(___)__
> ___(___)____)_/___
> ____\_(____(_/____
> _____\_)_::Iv Va:: ™
>
>
>
> Редактирано 1 пъти, последният път 02/20/09
> 06:27PM от Ivel.

Всеки си има вкус и право на мнение, то иначе щяха да се продават само един тип автомобили. Има си обаче и статистики - на брой продажби, на брой и на видове ремонти, на цени за поддръжка (нови и втора ръка по години, марки и модели). Неоспоримо е, че пазара в САЩ и Канада е най-големият в света. За мен марки и модели, които не са се наложили на този пазар, просто не стават (не казвам, че американските коли са добри - просто там си се произвеждат и са си част от масовата субкултура). Чуждите обаче, които са пробили и са се утвърдили са best of the best. Има един дебел наръчник за покупка на автомобили нарича се "Lemon Aid" - лимон е израз за кофти кола - тесла, дъска. Там много "религиозно" се събират независими данни от собстенници на различни марки и модели и от автосервизи и се пише всичко подробно. На първите няколко места излизат почти винаги японски марки. Ще кажеш, че европейските са по-скъпи и затова се карат по-малко, но не е така. В последно време германците си купуват немски коли от САЩ (заради по-слабия долар). Та от пазара в САЩ става ясно кои от чуждите марки важат - като махнем преобладаващите японски, най-добре се представя Фолксваген. Опел изобщо няма (нищо, че е, или поне беше собственност на GM). Френските - имало е опити и до преди 16-17 години тук там можеше да се види Пежо или Рено като екзотика, имало даже едно извращение на техниката наречено Рено Alliance - опит да се произвежда Рено в САЩ от AMC - пълен провал. Италианските, ако се махнат Ферарита, Ламборгинита и пр. скъпотии - просто няма. FIAT на английски се превежда "Fix It Again Tony" (Тони е нарицателно за италианец).

Глобъл изрази съмнение дали японските машини "държат". Държат и още как. Щом още има по улиците Хонди и Тойоти от 1980 г. по на 500 000 км без основен ремонт, какво повече от това. Ако имат някъкво слабо място - това е тънката ламарина, но това пък сваля теглото и "бягат" и с по-малко "коне". Едва ли някъде има по-голям мърляч от мен по поддръжка на кола - няма профилактика, проверки, един път бях забравил да сменя и даже да проверя маслото 3 години!!! При смяната се оказа, че си е изгубило смазочните качества и е с 1 литър по-малко (не, че гори масло, ами то се изпарявало), механика се учуди как е вървяла колата. Та щом вървят и прощават на такъв като мен, значи наистина са върха. А за съотношението цена/качество, просто нямат конкуренция. Замислете се, нищо случайно няма, щом са превзели всички континенти, не е дошло от никъде. Като гледате новини и дават репортажи за разни омиротворителни мисии на ООН и пр. организации по света, забележете какви са им джиповете - само Тойоти и Нисани.
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход