Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

За селяните и софиянците

Публикувано от alex_dilan 
Re: За селяните и софиянците
10-02-2008 - 04:36:57
Мерси, може да послужи :]
Re: За селяните и софиянците
10-02-2008 - 04:43:59
Re: За селяните и софиянците
10-02-2008 - 10:07:46
Ох нямаше ме няколко дена и тук на какво ви е избило, не мога да се сдържа да не напиша и аз няколко реда може да му е полезно на някой. Първо за колите от УСА. На мен това ми е част от бизнеса (не основна обаче достатъчно знам и мога) ама не в БГ а в Русия. Дейстително за руснаците тези коли са подходящи по ред причини а за БГ не. 1. В Русия бензина е толкова евтин колкото в УСА, в момента 95 октановия е някъде около $0.80 демек нещо като 1 лев, тоест на руснаците не им пука от 3-4 литрови мотори дето пият много бензин. 2. В тяхното законодателство в момента са на ниво Евро2 за екология тоест американските коли са проходни. 3. Имат много пари и се чудят за какво да ги похарчат и ние им помагаме да се определят щото иначе се объркват. 4. Обичат големите коли, мислят точно като американците (двете нации изключително много си приличат почти по всичко, но това е друга тема) 4. Винаги имат мита без значение откъде е колата УСА, Европа или Япония. 5. Законодателно нямаш право да внасяш кола по стара от 7 години. 6 Схемата е отработена перфектно - колите стъпват в контейнери или в Финландия (Котка) или в Литва (Клайпеада), където има огромни безмитни територии и от там се карат на собстен ход до Москва или С. Петербург. 7 Отличията от европейските варианти (червена оптика, радио с мрежа през 0.2 МHz и други, отсъствие на климат контроли а само кондишъни (крутилки -така им викат в Русия заради тъпите старомодни копчета за управление на къндишъна) не са проблем при регистрация в полицията. 8. И накрая заради слабия долар те са много конкурентноспособди даже със учета на транспортните разходи - например два коли един и същи модел да речем любимия ми Пасат Б6 (2004 г) в Америка се купува за 5-7 к$ в Европа стъпва на 6-8 к$ а в Германия не може да го пипнеш за по малко от 7-8 к ама Евро и то с поне 200 к хилки пробег. От Америка идват с по-малки пробеги, но в много по-лошо състояние (ах тези негри) И въпреки това няма да повярвате, но даже немците започнаха да купуват коли от УСА, погледнете на www.mobile.de и ще видите колко много внесени от УСА коли се продават в Германия. Въпреки това за БГ те не стават - няма дизели в УСА освен некви смръхави Jetti i VW New Beatle събирани в Мексико. Камионите са друга тема също толкова интересна ама за съжаление не стават за Европа, но в Русия няма ограничения за дължината на камиона и за там си стават. По руските пътища е пълно с американски камиони - ония дето вие сте ги виждали само по филмите с огромни издадени напред муцуни и дето кабината на шофьора е колкото една гарсониера в Люлин. smiling smiley
За електрониката Наблюдател не е прав има си изгода, аз винаги когато ми потрябва ноутбук или камера или нещо такова купувам от УСА излиза по-евтино около 30% - естественно не плащам мита и такси, но това не е всичко, за американския пазар електрониката е по-качестенна - доказано с годините, сега ви пиша от 5 годишно Fujitsu купено в УСА - не е мръднало за 5 години при всекидневна употреба и работа във вредна среда, ако беше Fujitsu-Siemens отдавна да се сдухало сигурен съм. sad smiley



Редактиран 2 път(и).Последна редакция на 2008-02-10 19:31 от Ivel.
Re: За селяните и софиянците
10-02-2008 - 17:58:41
Ивел,интересни неща-знаех че е така,но не знаех много от причините за това.мерси,че ме светна.
а за Наблюдател-не му обръщай внимание.човека не разбира от нищо.просто като види,че казвам нещо и влиза да ми противоречи,макар и да не разбира.
вече съм му свикнал.
междудругото,щом се занимаваш с такива търговии,няма да е зле да знаеш,че камионите тук втора ръка са безбожно евтини,защото няма достатъчно работа за тираджиите.
ако има пазар за амер. камиони в русия,пробай да купиш някой от тук-безбожно евтини са.
Re: За селяните и софиянците
10-02-2008 - 18:15:06
Ivel Написал:
-------------------------------------------------------
> За електрониката Наблюдател не е прав има си
> изгода, аз винаги когато ми потрябва ноутбук или
> камера или нещо такова купувам от УСА излиза
> по-евтино около 30% - естественно не плащам мита и
> такси, но това не е всичко, за американския пазар
> електрониката е по-качестенна - доказано с
> годините, сега ви пиша от 5 годишно Fujitsu купено
> в УСА - не е мръднало за 5 години при всекидневна
> употреба и работа във вредна среда, ако беше
> Fujitsu-Siemens отдавна да се сдухало сигурен съм.

Здравей Ивел, като цяло съм съгласен, че електрониката е около 20 - 25% по-евтина тук (което е едно ДДС), но не и 2 пъти. По въпроса обаче доколко е качествена трудно мога да се съглася. На мен самия ми се е налагало да връщам по 3 пъти един и същи продукт, докато накрая проработи. Масово електрониката е произведена на азиатския пазар. Хубавото е, че ако нещо не ти харесва можеш да го върнеш в някои от по-големите магазини и ти го сменят без проблем, или ти връщат парите. Лошото е, че като отидеш да купуваш нещо трябва да отбираш от това, което някой друг е върнал, и неупотребяваната стока. Поне във Walmart е така. Други магазини преопаковат стоката, но тогава заплащаш 15% такса за преопаковане. Стоки, които примерно са били на дисплей ги продават с голямо намаление, но обикновена вече са прашни, надраскани и клиентите са изпробвали какъв е максималния натиск който бутоните могат да издържат преди да се счупят smiling smiley
Re: За селяните и софиянците
10-02-2008 - 19:23:59
avatar
Наблюдател Написал:
-------------------------------------------------------

> Здравей Ивел, като цяло съм съгласен, че
> електрониката е около 20 - 25% по-евтина тук
> (което е едно ДДС), но не и 2 пъти. По въпроса
> обаче доколко е качествена трудно мога да се
> съглася. На мен самия ми се е налагало да връщам
> по 3 пъти един и същи продукт, докато накрая
> проработи. Масово електрониката е произведена на
> азиатския пазар. Хубавото е, че ако нещо не ти
> харесва можеш да го върнеш в някои от по-големите
> магазини и ти го сменят без проблем, или ти връщат
> парите. Лошото е, че като отидеш да купуваш нещо
> трябва да отбираш от това, което някой друг е
> върнал, и неупотребяваната стока. Поне във Walmart
> е така. Други магазини преопаковат стоката, но
> тогава заплащаш 15% такса за преопаковане. Стоки,
> които примерно са били на дисплей ги продават с
> голямо намаление, но обикновена вече са прашни,
> надраскани и клиентите са изпробвали какъв е
> максималния натиск който бутоните могат да
> издържат преди да се счупят

Ей,доживях някой да напише истината,а не дитирамби! Поздрав специален! smiling smiley
И докато сме на темата.......остана ли нещо,което да се произвежда в САЩ,освен оръжие? И след като на нас непрекъснато ни се обяснява колко пагубна е дупката в бюджета ни заради големия превес на вноса пред износа,та заделяме бюджетен излишък,защото не можем да пуснем печатницата в монетния двор,какво става с американската мечта?
Говорят за рецесия,но никой от живеещите там не го коментира,а са убедени,че крах ще има тук. smoking smiley
Re: За селяните и софиянците
10-02-2008 - 20:35:02
Наблюдател, пак за електрониката всичко вече е азиатско това не би трябвало да те притеснява, друг е въпроса че производителите се стараят повече когато е за Америка (знам го от кухнята) Например ноутбуци се асемблират вече бог знае къде, в това число и в БГ ама питате ли се от къде се купуват детайлите, естественно пак от Китай, Тайван да ама китайците дето продават да речем чипсета имат различни критерии при теста най-доброто се продава на правилните фирми ако са влошени параметрите той пак става ще работи (повишена консумация, прегряване зависване и тнт) такива изделия попадат в Русия, България и къде ли не а за УСА повярайте ми специално за електрониката действително продават най доброто, За цените на електрониката има едно емперично правило доста близко до истината. Дадено изделие струва еднакво в УСА, Европа и УК имам в предвид цифрата отпред е еднаква само дименсията съответно е $, Евро и Паунд.
Към Асен за камионите знам ама и тук не е лесно има много яки фирми с които е трудно да се конкурираш (те предлагат и сервис и запчасти и ред услуги дето не са ми по силите). Мога само да констатирам фактите каквито са, но материята я знам защото исках навремето да купя няколко такива камиона и да ги пусна да въртят в Русия и Украйна то преди 5 години и през Румъниа и БГ можеше да се кара с такива камиони ама сега не. Тогава не беше толкова интересно защото долара не беше толкова слаб ама сега е много изгодно. FREIGHTLINER, INTERNATIONAL много са хубави направо им се кефя като ги задминавам по пътищата (пресен съм вчера се върнах от С. Петербург а трафика между Москва и С Петербург е 80-90% само тирове от които сигурно половината са американски) И моторите Detroit Diesel, Cummins, Caterpillar са просто супер и много други предимства имат пред европейските влекачи (два акумулатора, като почива шофера гледа телевизия готви си в микровълновата печка абе живее си човека в гарсониерата и за да запали после камиона са му сложили втори акумулатор, мелочь но приятно), колесната формула е по разумна при американските влекачи и ред други хубави неща но да кажа и лошото тоест защо не стават за Европа 1. Евро4 сертификат в момента няма нито един производител в УСА всички знаем че това е глупост ама в Европа не може без това, тоест може ама ще плащаш повече. 2. 20 метра и ни сантиметър повече трябва да е дълъг един ТИР заедно с прицепа и заради дългите влекачи не може да им закачиш прицеп по-дълъг от 13,9 м а това е малко 3. Червена оптика 4. трябва да се преправя мястото дето се закачва прицепа друг е стандарта в УСА и други по дребни отличия дано да съм ти бил полезен виждам, че се интересуваш. Аз така и не направих нищо с тези камиони иначе коли от УСА съм вкарвал в Русия естественно с предпродажна подготовка - тунинг в Литва иначе повечето са със Salvage title и е невъзможно да бъдат продадени в този си вид - те руснаците са вече много капризни. Интересни са версиите на европейските модели Porsche Cayenne, VW Toureg, Volvo XC90 а също Nissan Murano, Lexus RX.. и колкото и да е странно руснаците обичат Pontiac Vibe от по евтините коли и Додж Калибър и тия Пасати дето ти разправях по нагоре. Малко се отплеснах сега си изкарвам хляба с други работи ама имаше един период дето се бях потопил в тази материя затова ги знам тези неща.

smiling smiley
Re: За селяните и софиянците
10-02-2008 - 22:05:49
Ивел, всеки разбира се има право на собствено мнение, и аз не желая да налагам моето на никого, просто споделям личния си опит. Според мен не толкова качеството на предлаганите стоки е различно в БГ и САЩ, а по скоро много добре развитите отдели в фирмите за клиентско обслужване (customer service). Тази услуга навремето не беше въобще развита в БГ, но вече може би е получила развитие и там. Във всеки случай това ми направи впечатление че в БГ фирма примерно 1 човек обслужва клиентските проблеми, докато в САЩ това са 10 човека. Оттук и имиджа, която фирмата създава е съвсем различен. Ще ти кажа например, че чисто новичката кола (да не споменавам марки), която купих започна да ми прави проблем още първата година защото двигателя прегряваше, и която водих на сервиз сигурно 10 пъти за да ми кажат любезно всеки път, че на колата и няма нищо, и същия проблем да се получава отново и отново когато съм на път. Е, накрая като отвориха двигателя, видяха че има дефектна гарнитура и го оправиха. Това ми коства доста нерви и време, и това, че са любезни не оправя проблема, а просто започва да дразни.

За електрониката - последното, което се сещам беше един обикновен 20 инчов телевизор, който щом го донесох в къщи установих, че няма звук, а една от професиите ми е електрониката. Занесох го обратно в магазина. Подобни истории имам и с телефонни секретари, GSM-ми, вече съм забравил какво ми е минало през ръцете.
Re: За селяните и софиянците
10-02-2008 - 22:47:18
камелия Написал:
-------------------------------------------------------

> Ей,доживях някой да напише истината,а не
> дитирамби! Поздрав специален!
> И докато сме на темата.......остана ли нещо,което
> да се произвежда в САЩ,освен оръжие? И след като
> на нас непрекъснато ни се обяснява колко пагубна е
> дупката в бюджета ни заради големия превес на
> вноса пред износа,та заделяме бюджетен
> излишък,защото не можем да пуснем печатницата в
> монетния двор,какво става с американската мечта?
> Говорят за рецесия,но никой от живеещите там не го
> коментира,а са убедени,че крах ще има тук.

Камелия, благодаря!! Като става дума за производство мога да кажа, че работя в голяма фирма, и дейностите, които могат да се изнесат вече са изнесени в Сингапур. Останалите дейности, които извършваме тук не могат да се изнесат поради факта, че ще се увеличи времето за обслужване на клиентите, и това ще доведе до неминуеми загуби.

А за Американската мечта мога да пиша, ама не ща аз да разбивам мечтите/илюзиите на някои. Наи-добре е от собствен опит, иначе ставаме "лоши". И никой не иска да отговори на въпроса защо САЩ изпадат в рецесия, защо всичко тръгна оттам, след като са толкова в захлас от "щатските закони" в "страната на неограничените възможности", т.е. не би трябвало да се стига до там, след като нещата са толкова урегулирани.






Редактиран 2 път(и).Последна редакция на 2008-02-10 23:22 от Наблюдател.
Re: За селяните и софиянците
11-02-2008 - 01:26:49
Наблюдател,
С малко неоудобство се намесвам в диалога ви, но ми стана интересно, че се възмущаваш от факта, че никой не иска да отговори на въпроса "защо САЩ изпадат в рецесия?"
Та поради тази причина пиша. Естествено правото да се усмихваш "под мустак" си остава за теб!
Ще се опитам да направя паралел между рецесията в САЩ и нещо, което отдвана сме забравили.
В недалечното минало, където е имало общества, отдалечени от научни и културни центрове и са споделяли относително затворен начин на живот, често се е прилагала парактиката на КРЪВОПУСКАНЕ за лечение. Аз лично не смятам , че тогава тези хора са го обяснявали по някакъв начин, но са го практикували, вероятно по много стари предания. Ако сега попитаме редовните кръводарители, ще чуете от тях полезността на КРЪВОПУСКАНЕТО. А именно:
- с преточената кръв от организма си отиват и един куп "джундурийки", които използват кръвта, като транспортно средство. В този момент организма се "самосезира" (тази дума я препоръчвам на всички българи по света) и започва актовно да си наваксва онова, от което има най-голяма нужда, без много-много да му пука , че 1-2 литра кръв са източени. В крайна сметка с малко кръв, организма се е разделил и с определено количество ШЛАКА......!
Та в тази връзка:
- кръвта в рецесията на САЩ са гражданите с проблемни кредити, а шлаката са НЕАМЕРИКАНСКИТЕ пиавици, които се бяха намърдали на ипотечния пазар. ЗА америкаските граждани вече се погрижиха, останалите пак са добре дошли, ако си оправят минусите! Когато говоря за ШЛАКА имам предвид и залежалата стока (джипове, джетове, таркери и др, подобни),които за да се изнесат от САЩ (тялото) имат нужда от СЛАБ долар, защото на мода излизат по-зелени (природосъобразени) джунджурийки, Същото направи и Япония миналата година (при 120 USD/JPY).
Лошото е, че баба Европа не е в час!
За съжаление, не можете да отговорите на тази тема. Тя е затворена.