Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Въпроси за усвояване на балкон

Публикувано от king_for_a_day 
Re: Въпроси за усвояване на балкон
20-03-2009 - 15:14:02
Властой, малка е квадратурата - 8м2, така че ако нямаш други обекти не си струва.

Любо, следих дългата ви дискусия за изолациите и конденза smiling smiley, точно тя беше и една от причините да не искам фибран отвън. Другата е, че при външна ТИ ще се получат термомостове, тъй като изолацията на горната и долната плоча ще трябва да ги направя отвътре.
Всъщност, като се замисля, дали ще е с фибран отвън или водонепропусклива шпакловка, резултатът май ще е все един sad smiley Дали при: латекс, гипскартон, вата, 15 или 12.5 Итонг, шпакловка с АК20(АК22), фасаген ще се получи такова задушаване без пароизолация? Евентуално да потърся някакъв по-специален латекс, който да играе ролята на пароизолация?



Редактиран 2 път(и).Последна редакция на 2009-03-20 15:21 от king_for_a_day.
Re: Въпроси за усвояване на балкон
20-03-2009 - 17:19:14
avatar
Дай по плътен ЕПС и няма да имаш проблем - фибрана може да направи така,че да не може да се вентилира помещението и ще мухлясват ъглите...Не е въпрос до боя - имам такава хидроизолационна,ама що да те вкарвам в преразход? *huh*

Чест и почитание
Re: Въпроси за усвояване на балкон
20-03-2009 - 17:27:41
gogol Написал:
-------------------------------------------------------
> Дай по плътен ЕПС и няма да имаш проблем - фибрана
> може да направи така,че да не може да се вентилира
> помещението и ще мухлясват ъглите...

Там е че не искам нито едно от двете smiling smiley а вата отвътре

LKK
Re: Въпроси за усвояване на балкон
20-03-2009 - 17:58:39
Само да споделя от опита си:
Имам остъклен балкон около 4 м2, който е подзиждан Г-образно с Итонг 15 см, а отвънка и отдолу 5 см ЕПС и минерална мазилка /традиционно изпълнение/, тавана гипскартон и вата/балкона отгоре е неусвоен/. Държа си цветята през зимата и нямам мухъл. Температурата на балкона е в интервала от 10 до 2 градуса без допълнително отопление. Балкона е западен в София на 1 етаж. По цялата външна периферия има козирка 16 см. Макар и рядко се е случвало да се намокри външната стена след продължителен дъжд с вятър. Вътре влага не е прониквала.
По мои наблюдения ако трябва да го приобщя към стаята трябват поне още 5 см ТИ.
Козирката решава проблемите с хидрото. Вземи мерки да няма подлизване на стичащи води отгоре. Успех.
Re: Въпроси за усвояване на балкон
20-03-2009 - 19:30:32
avatar
И вата става,но е трудоемко.... :cry:

Чест и почитание
Re: Въпроси за усвояване на балкон
20-03-2009 - 20:12:20
ЛКК, благодаря за инфото, козирка задължително ще сложа smiling smiley

Гогол, защо да е трудоемка ватата? Имах предвид най-обикновена минерална и отгоре гипскартон. Преди десетина години като студент припечелвах по някой лев в една строителна фирма и не ми се струваше особено трудоемко. Може да съм бил млад и да не ме е мързяло *angel*
Re: Въпроси за усвояване на балкон
20-03-2009 - 20:54:31
king_for_a_day Написал:
-------------------------------------------------------
> Всъщност, като се замисля, дали ще е с фибран
> отвън или водонепропусклива шпакловка, резултатът
> май ще е все един Дали при: латекс, гипскартон,
> вата, 15 или 12.5 Итонг, шпакловка с АК20(АК22),
> фасаген ще се получи такова задушаване без
> пароизолация? Евентуално да потърся някакъв
> по-специален латекс, който да играе ролята на
> пароизолация?

По принцип може да се сметне, ако се знаят Sd (Мю) и дебелините на избрания латекс и на тези АК. Не пречи и някаква пароизолация между гипскарт. и ватата - найлон или нещо специализирано.
С това на Гогол:
"Дай по плътен ЕПС и няма да имаш проблем - фибрана може да направи така,че да не може да се вентилира помещението и ще мухлясват", ако е за отвътре - не съм съгласен.
Забравете го това "вентилиране" през зидовете и "задушаване", моля.
Re: Въпроси за усвояване на балкон
20-03-2009 - 20:59:30
avatar
Що да го забравяме.?Нима не сте виждали проблеми след изолация с фибран?
Тежко му и горко на този който го изпита.....
Ватата на мен лично ми е неприятна - лятото слагах на един обект - гол и запотен - питайте ме как спах вечерта.....? :]

Чест и почитание
LKK
Re: Въпроси за усвояване на балкон
20-03-2009 - 21:01:08
Любо, понеже доста си навътре с ТИ, моля те да поясниш къде преимущественно се намира точката на конденза при ТИ отвътре и ТИ отвън.
Идеята ми е, че материала, к войто се намира точката на конденза трябва да освобождава бързо кондензиралите пари.
Re: Въпроси за усвояване на балкон
20-03-2009 - 23:37:50
LKK Написал:
-------------------------------------------------------
> Любо, понеже доста си навътре с ТИ, моля те да
> поясниш къде преимущественно се намира точката на
> конденза при ТИ отвътре и ТИ отвън.
> Идеята ми е, че материала, к войто се намира
> точката на конденза трябва да освобождава бързо
> кондензиралите пари.

Простият (бърз) отговор е - обикновено около външната 1/2 до 1/3 от дебелината на изолацията, почти независимо вътрешна/външна.

Явно питаш за конденз, причинен от дифузното проникване на вътрешните пари до участъци в зида, където започват условията за кондензирането им. Често го бъркаме с този, който се появява по стъклопакетите или на стените.
Първият също е опасен за ТИ, конструкцията, а във времето, влагата от него може да се прояви и по вътрешните повърхности.
Отговорът на въпроса не е толкова лесен и се намира в табличката:
Критични точки

Затрудненията за вникването в механизма идват главно от това, че дифузията пряко се влияе от Абсолютната влажност - АВ(концентрацията - гр./м3), докато нашите усещания и простите измервания касаят Относителната влажност - ОВ (%). Последната, от своя страна зависи от температурата обратно - пада при по-високи температури, БЕЗ това да означава, че въздухът е станал ПО-СУХ и БЕЗ ДА ПРОМЕНЯ ТОЧКАТА НА РОСАТА - ТР!!! Ако се вникне внимателно в табличката, това може се "усети".
Тар въпросната АВ (концентрацията) пряко (и почти единствено) определя ТР. Обикновено през зимата вътрешната влага (напр. 20оС, ОВ-50%, ТР=9оС) има по-голяма концентрация от външната (напр. -10оС, ОВ-80%, ТР=-11оС). Да не търся сега таблици за грамовете, повярвай (а и е логично), че тези ТР 9оС и -11оС пряко показват, че външният въздух е ПО-СУХ и кондензира при по-ниска температура, нещо което доста често не се разбира как така, като проветрим с въздух 80% стая с 50%, влажността ще намалее!!??.
От др. страна, природата се стреми да изравни разликата в концентрациите и "бута" влагата през стената към средата с по-ниска концентрация, демек навън. При еднородна стена, графиката на намаление на концентрацията от вътре до вън би била права. При различни материали (според пропускливостта и дебелината им) - начупена.
Играейки с мембраните се стремим (колкото и да е странно на пръв поглед) да задържим високите концентрации в по-вътрешните слоеве (на по-топло) - да не ги допуснем до по-студените слоеве на потенциален конденз.
И пак, колкото и да е странно, това не увеличава (или поне съществено) риска от втория вид конденз (повърхностния) защото там повърхностите са топли. Дори и по-висока, влагата, докато е във вид на пари не е толкова опасна колкото в течната си фаза.
Идеята, че влагата може да излезе в достатъчно количество (цитират се над 10л./ден) през зида (чрез "дишане"winking smiley е погрешна (според мен). "Дишането" е необходимо във външните слоеве и то относително спрямо пропускливостта на вътрешните.
Сори, не можах по-кратко.

Апропо, бяхме започнали такава доста сериозна и учебна тема, после стана весела и заглъхна, но за през уикенда става:
Тема
За който се интересува, полезен е и този:
Сайт Хигрооптима
Вижте и "Често задавани въпроси" там.
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход