Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Snimka
Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

За Купувачи и Продавачи нали искате промяна

Публикувано от jores 
Re: За Купувачи и Продавачи нали искате промяна
13-08-2009 - 16:20:46
avatar
valsodar Написал:
-------------------------------------------------------

> Кога ще има ценоразпис на услугата рабит по пера?
>
> В смисъл, да е ясно формулирано как се формира
> така наречената крайна цена на услуга.
>
> За пример - аз работя като брокер, като дейноста
> ми включва цялостна услуга ( от - до ) и частични
> услуги.
> За всяка една от тях има формирана цена, с която
> клиента е запознат предварително и още в самото
> начало му е ясен крайният му разход по сделката.
>
> Кое обосновава % обвързан със крайната цена на
> сделката?
> Нима искате да ми кажете, че при сделка за 20 000
> евро и за 200 000 евро вие полагате различен по
> тип и характер труд, че да формирате различна цена
> за него??!
>
> За мен АНИ-тата в България ще имат бъдеще,
> единствено в момента в който се отвържат от
> посредническият % за възнаграждение, защото докато
> него го има, те никога няма да имат интерес да
> защитават интереса на купувача.

Услугата е посредничество. То включва различни дейности с краен резултат- изповядване на сделка за недвижим имот.
Така че, колкото и да напъваш да я разбиеш по пера, не става.
Не е книжарница с различен вид услуги, а една услуга, която не би могла да се реализира без нужния брой "крачки".
Каквато и стока да си купиш на пазара, никой не ти представя разбивка на съставните материали и труд, нали? И никой не ти казва колко % печалба е качил.
Защо е процент сумата? Ами, така е прието за някои услуги- в цял свят. Така работят и адвокатите, и нотариусите и всички посредници, независимо в кой бранш са.
И с данъка е така- всички плащат 10%- това, по- правилно ли е според теб, или е по- добре колкото е по- висока сумата, толкова и % да е по- висок? Или обратното?
Много избирателно сравнявате България с "белите" страни..........
smiling smiley
Re: За Купувачи и Продавачи нали искате промяна
13-08-2009 - 16:26:53
avatar
Всичко, което предлага jores е перфектно. Тази услуга е насочена към купувачите и има резон в нейното предлагане стига да се осъзнае от самите купувачи, че това е само в тяхна полза.
Re: За Купувачи и Продавачи нали искате промяна
13-08-2009 - 16:37:28
Добре написано и обосновано, вярно от малкото такива мнения...
Има субективен елемент обаче... не търсим 'тази' кухня в червен цвят, а жилище, което да хареса на клиента. Брокера го води на 5,10,15... на човека не му харесват (аз бих го разбрал smiling smiley ) е .. и едната страна е изправна - води го на огледи и другата - негово право си е да не му харесат.
Тук има и друг момент - колко собствени (продавачи свързали се директно с него) обяви има един брокер? Сигурно отговора зависи, ама ако не е някоя от големите фирми, надали са много. Дори и колко от жилищата отговарящи на изискванията в момента на пазара, той е виждал?
Според мен този брой е нисък - и като най вероятно тези жилища не удовлетворят клиента, какво става.. брокера почва да води клиента на огледи на жилища, които той не е виждал и е намерил най вече в интернет и става една...

С какво това е по добро от ситуацията в която клиента сам си намира обявите в интернет, обажда се от свое име като физическо лице, получава повече информация, (тъй като от другата страна щом не е конкуретна агенция са склонни да му дадат повече данни - поне при мен беше така, а дори не съм сладкодумен smiling smiley ) относно изложения, улици, и т.н...
Според мен с нищо. Просто и клиент и брокер търсят на 'тъмно', като според мен това е доста безмислена инициатива...
Освен може би това че ако звъниш сам се натъкваш на доста 'капарирани' и 'току що го взеха' имоти, които след известно време ти омръзват и не предизвикват дори и съжалителната усмивка, която са будили в началото... Подобни 'банери' определно според мен влияят негативно на имиджа на посредниците. Дори и се чудя, защо очакват да чуят нещо различно от "Не, мерси" на дежурната си реплика - "Да ви предложим нещо друго"...




Редактиран 1 път(и).Последна редакция на 2009-08-13 16:56 от sashe.
Re: За Купувачи и Продавачи нали искате промяна
13-08-2009 - 16:55:15
avatar
Ками, немалко са БЕЛИТЕ държави, в които брокерите не са на % от сделка, а на фиксиран ценоразпис - услуга-цена, услуга-цена.

Обикновено в този случай се залага на оборот.
А за да имаш оборот, трябва да имаш доволни клиенти, които да те препоръчват помежду си.

Според мен, този вариант поощрява професионализма и снижава стимулът за моментна изгода чрез измама и заблуда.
Re: За Купувачи и Продавачи нали искате промяна
13-08-2009 - 16:56:09
valsodar Написал:
-------------------------------------------------------
> Няколко въпроса.
>
> Аванса ще се връща ли при некачествено свършена
> работа?
>
> Кога ще има ценоразпис на услугата рабит по пера?
>
> В смисъл, да е ясно формулирано как се формира
> така наречената крайна цена на услуга.
>
> За пример - аз работя като брокер, като дейноста
> ми включва цялостна услуга ( от - до ) и частични
> услуги.
> За всяка една от тях има формирана цена, с която
> клиента е запознат предварително и още в самото
> начало му е ясен крайният му разход по сделката.
>
> Кое обосновава % обвързан със крайната цена на
> сделката?
> Нима искате да ми кажете, че при сделка за 20 000
> евро и за 200 000 евро вие полагате различен по
> тип и характер труд, че да формирате различна цена
> за него??!
>
> За мен АНИ-тата в България ще имат бъдеще,
> единствено в момента в който се отвържат от
> посредническият % за възнаграждение, защото докато
> него го има, те никога няма да имат интерес да
> защитават интереса на купувача.

>
>
>
> Редактирано 1 пъти, последният път 08/13/09
> 03:31PM от valsodar.




С последният абзац сме в АБСОЛЮТНО ЕДИНОМИСЛИЕ smiling smiley
Re: За Купувачи и Продавачи нали искате промяна
13-08-2009 - 16:59:24
avatar
valsodar Написал:
-------------------------------------------------------
> Ками, немалко са БЕЛИТЕ държави, в които брокерите
> не са на % от сделка, а на фиксиран ценоразпис -
> услуга-цена, услуга-цена.
>
> Обикновено в този случай се залага на оборот.
> А за да имаш оборот, трябва да имаш доволни
> клиенти, които да те препоръчват помежду си.
>
> Според мен, този вариант поощрява професионализма
> и снижава стимулът за моментна изгода чрез измама
> и заблуда.


Освен да те помоля да дадеш примери, друго не ми остава.
Re: За Купувачи и Продавачи нали искате промяна
13-08-2009 - 17:03:17
avatar
Ами Ками, да - ще ти дам примери.
После ще ти съставя и приемерен договор за посредническа дейност.
Към него ще приложа и примерен ценоразпис за услуги, перо по перо.
Ще направя и проект на трудови договори със схеми за получаване на бонуси и изключителната екстра за нашите земи - права за съдружие.

Лека полека, ще ги направя тези неща.
Накрая само ще поръчам една табелка и ще изляза на пазара, като брокерска къща.
То от приказка на приказка...

Дай туй - дай онуй.... spinning smiley sticking its tongue out winking smiley
Re: За Купувачи и Продавачи нали искате промяна
13-08-2009 - 17:04:18
камелия Написал:
-------------------------------------------------------
> valsodar Написал:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ками, немалко са БЕЛИТЕ държави, в които
> брокерите
> > не са на % от сделка, а на фиксиран
> ценоразпис -
> > услуга-цена, услуга-цена.
> >
> > Обикновено в този случай се залага на
> оборот.
> > А за да имаш оборот, трябва да имаш доволни
> > клиенти, които да те препоръчват помежду си.
> >
> > Според мен, този вариант поощрява
> професионализма
> > и снижава стимулът за моментна изгода чрез
> измама
> > и заблуда.
>
>
> Освен да те помоля да дадеш примери, друго не ми
> остава.
>

Ками от първи октомври ще може да се възползваш от услугата "Купи с Алмарк", която ще работи на точно този принцип и ще обслужва интереса единствено и само на Купувача който си плаща. Та ето ти един пример
winking smiley
Re: За Купувачи и Продавачи нали искате промяна
13-08-2009 - 17:34:49
пунди Написал:
-------------------------------------------------------
> Гергье,
> патентовай го..........това е уникално.
> -----------------
> не се ли сещаш че дори и простите , ипотекирали
> след ваши съвети душите си няма да се качат на
> шейната ви !
>
> илюзии се продават до време-после идват студените
> душове , насилствена ерекция и още по-насилствени
> финали......и така , докато тъпаците започнат да
> Фдяват , че битката е кой да Фане пачката .
>
> май не останаха офце за пасене........а и
> негативната реклама срещу вас расте (от уста на
> уста) ..............цяло щастие е,че към момента
> няма убити измамници , да те боцне някой недоволен
> отзад не е отмъщение-може да ти стане следващата
> професия !
>
> ---------------------
> акъла не е като "онова" ...........
> НЕ се НАБИВА насила

Пунди на мен ли говориш
winking smiley
Re: За Купувачи и Продавачи нали искате промяна
13-08-2009 - 18:18:02
1. Обслужващият трябва да е наясно с възможностите си като професионалист по – възможност да се стреми към тясно специализирани сегменти и да предлага максимално високо качество на услугата.
2. Трябва да има ясно виждане за това при какви условия би вършил дадена работа качествено, открито, честно и лоялно и да не прави компромиси със себе си, защото това винаги се отразява на клиента чрез нивото на обслужване. Ако не можеш да си направиш оценка колко струваш и да отстояваш цената си просто не ставаш.


Аз акцентирам на тези две точки.

Колкото до авансовото плащане, това е нож с две остриета. Отказват се клиентите и въпреки договора, въпреки клаузи, точки параграфи, идват в офиса и си искат парите, нищо че нямат право. Това, толкова нерви, загубено време, загубени клиенти докато траят разправиите, може да коства, че накрая може да се окаже, че вместо приход - заплащане за работа, явява се всъщност загуба.

Като клиент, особено ако съм купувач сега, не бих работила с АНИ, която ми иска авансово плащане, още преди да ми е свършена, каквато и да е работа.

Към написаното от БулКан се присъединявам, с тази разлика, че обявената от мен цена е предвиждала включена комисионна. Така, шансовете за бърза продажба се увеличават, независимо, че обявената цена е надигната с комисионната - стига до повече на брой потенциални клиенти.

При това нараснало предлагане на стоки и услуги, в същото време крайно свито потребление, най-малко авансовото плащане е подходящо.
Това по-скоро отблъсква клиентите.

Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход