Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Расте, но не старее (ще ти построя детелини, ама друг път)

Публикувано от gogolcho 
Расте, но не старее (ще ти построя детелини, ама друг път)
24-02-2010 - 12:58:40
Да си припомни грандиозните обещания настоящия архитект на бившия кмет и настоящ премиер слънце*tired*
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=970874

Quote

В голямо интервю за в. "24 часа" Диков напомня, че

десетилетия нищо не е правено по пътната система на града.

Той съобщава, че на 15 декември най-после трябва да бъде взето решение за преустройство на кръстовището на "Орлов мост" на две нива.

Идеи за подобна промяна на най-голямата "запушалка" за автомобилите в центъра на София има поне от 35 години, но нито една общинска управа не се е решила да го направи, а пречки в миналото винаги е поставяла и централната власт, спомнят си експерти по градоустройство.

Детелини щели да бъдат изградени и на други конфликтни места - на кръстовищата на бул. "Цар Борис III" с "Пенчо Славейков" (пред Институт "Пирогов) и с ул. "Житница" ("Красно село"winking smiley.

Вече върви подготовката за строителство на "полудетелини" на околовръстното шосе - при "Симеоново" и "Драгалевци", а в по-далечните планове влизат подобни съоръжения и в 300-хилядния комплекс "Младост", съобщава арх. Диков.

Кръстовището при "Орлов мост"

може да бъде готово не по-рано от 2009 г. и затова главният архитект на столицата настоява да бъдат въведени по-строги санкции срещу онези, които нарушават правилата за паркиране и за зареждане на магазини.

Зареждането, обяснява Диков, независимо на какви стоки, трябва да се извършва между 22 и 7 часа, както е навсякъде по света. Но за да има ред, са нужни и повече полицаи - поне 10 пъти повече, отколкото са сега.

Според главния архитект, ако напролет започне да се изпълнява програмата на кметската управа, до 2-3 години положението ще се промени значително.

Той е убеден, че нови трасета и дългосрочен сериозен ефект може да се постигне само с много пари - милиард и половина лв. Но необходимата оперативна мярка не изисква пари, а само организационно усилие - дисциплина.

"Само с мерките за дисциплиниране на движението може да се постигне ефект не по-малко от 30-40 процента", твърди Диков.

Като разказва за дългосрочния план, поръчан от кмета Бойко Борисов, главният архитект отбелязва, че за софиянци е особено важно да знаят какво ще се прави в града.

Като най-важно за близкото бъдеще място в транспортната система на града Диков посочва ул. "Тодор Каблешков", най-важна задача за 2007 г. По новия пробив, строителство, което ще струва 80 млн. лв, ще се пътува от "Цар Борис III" до "Симеоновско шосе". Там ще се прави и много важен колектор, който ще облекчи положението с канализацията във всички южни територии.

Петър Диков съобщава, че МВР не е разрешило да се строи подземен паркинг при хотел "Радисън"

заради сигурността на депутатите.

Подготвя се изграждане на паркинги с общо 1800 места под площад "Батенберг", под бул. "Витоша" и пред НДК.

Според главния архитект вече всички квартали в столицата са изключително атрактивни за строителство и строителният бум ще продължи още поне 4 години. Четиригодишната програма за развитие на града била направена така, че да няма привилигировани райони и всички части на града да бъдат в равностойни позиции.

Градът ще се развива и на север, и на юг, а София щял да стане като Ню Йорк - богатите ще си имат къщи навън, но и апартаменти в центъра, прогнозира арх. Петър Диков.
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход