Quote
В голямо интервю за в. "24 часа" Диков напомня, че
десетилетия нищо не е правено по пътната система на града.
Той съобщава, че на 15 декември най-после трябва да бъде взето решение за преустройство на кръстовището на "Орлов мост" на две нива.
Идеи за подобна промяна на най-голямата "запушалка" за автомобилите в центъра на София има поне от 35 години, но нито една общинска управа не се е решила да го направи, а пречки в миналото винаги е поставяла и централната власт, спомнят си експерти по градоустройство.
Детелини щели да бъдат изградени и на други конфликтни места - на кръстовищата на бул. "Цар Борис III" с "Пенчо Славейков" (пред Институт "Пирогов) и с ул. "Житница" ("Красно село"
.
Вече върви подготовката за строителство на "полудетелини" на околовръстното шосе - при "Симеоново" и "Драгалевци", а в по-далечните планове влизат подобни съоръжения и в 300-хилядния комплекс "Младост", съобщава арх. Диков.
Кръстовището при "Орлов мост"
може да бъде готово не по-рано от 2009 г. и затова главният архитект на столицата настоява да бъдат въведени по-строги санкции срещу онези, които нарушават правилата за паркиране и за зареждане на магазини.
Зареждането, обяснява Диков, независимо на какви стоки, трябва да се извършва между 22 и 7 часа, както е навсякъде по света. Но за да има ред, са нужни и повече полицаи - поне 10 пъти повече, отколкото са сега.
Според главния архитект, ако напролет започне да се изпълнява програмата на кметската управа, до 2-3 години положението ще се промени значително.
Той е убеден, че нови трасета и дългосрочен сериозен ефект може да се постигне само с много пари - милиард и половина лв. Но необходимата оперативна мярка не изисква пари, а само организационно усилие - дисциплина.
"Само с мерките за дисциплиниране на движението може да се постигне ефект не по-малко от 30-40 процента", твърди Диков.
Като разказва за дългосрочния план, поръчан от кмета Бойко Борисов, главният архитект отбелязва, че за софиянци е особено важно да знаят какво ще се прави в града.
Като най-важно за близкото бъдеще място в транспортната система на града Диков посочва ул. "Тодор Каблешков", най-важна задача за 2007 г. По новия пробив, строителство, което ще струва 80 млн. лв, ще се пътува от "Цар Борис III" до "Симеоновско шосе". Там ще се прави и много важен колектор, който ще облекчи положението с канализацията във всички южни територии.
Петър Диков съобщава, че МВР не е разрешило да се строи подземен паркинг при хотел "Радисън"
заради сигурността на депутатите.
Подготвя се изграждане на паркинги с общо 1800 места под площад "Батенберг", под бул. "Витоша" и пред НДК.
Според главния архитект вече всички квартали в столицата са изключително атрактивни за строителство и строителният бум ще продължи още поне 4 години. Четиригодишната програма за развитие на града била направена така, че да няма привилигировани райони и всички части на града да бъдат в равностойни позиции.
Градът ще се развива и на север, и на юг, а София щял да стане като Ню Йорк - богатите ще си имат къщи навън, но и апартаменти в центъра, прогнозира арх. Петър Диков.