Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Предварително напрегнати греди

Публикувано от vipltd 
Abu
Re: Предварително напрегнати греди
27-04-2009 - 21:54:52
Според мен торкетирането е много удачен начин за саниране

Ъхъ, това също! И понеже намекна, че ВИП пуска темата малко като маркетинг... какво лошо има?! Дори напротив - много бързо се отказахме от добри строителни технологии. И сега бързаме да ги заменим с разни съмнителни "нововъведения"... В този смисъл напрегнатите бетони са добра стара идея, стига да има кой да рискува производството им отново. Ама искат КАЧЕСТВЕНА стомана и КАЧЕСТВЕН бетон - тука малко съмнение ме обзема (има ли такова нещо на пазара?!?), ама като не разбирам, ще си трая...
Re: Предварително напрегнати греди
27-04-2009 - 22:04:06


Ето тук може да видите напрегнати греди. В случая и главните греди(2Т) и столиците(Т) са предварително напрегнати. Произвеждат се на доста места в България, конкретно тези които ви показвам са произведени в завода на "Европрефабрикати".
Иначе освен в промишленото строителство се използват най-вече в пътното строителство, както горе MB2136 спомена много са подходящи за премостване на големи разстояния. Предварително напрегнати панели има само подови, например системата СПИРОЛ. Но те се използваха не в жилищното а в общественото строителство.
Само дето в жилищното строителство за първи път чувам да се използват предварителнонапрегнати греди!
Abu
Re: Предварително напрегнати греди
27-04-2009 - 22:45:17
Хмм. То човек да не попита - още по-голям батак ми стана... В момента работя върху спиролки - вярно, обществена сграда е, обаче те са на покрива. Останах с впечатлението, че се правят за олекотяване на конструкцията (по-малка дебелина, но и по-малка носимост на покривната плоча). Интересно, непрекъснато поне двама-трима инженери ми висят на главата, но никой не може да ми обясни смислено какво точно представлява сградата, какво мога да правя и какво не. Дали са ми задание мах. 20 кг/м2 за детайла, ама това сигурно е без потенциалната снежна покривка, а и бая дебела замазка има - значи за подове стават (т.е. натоварване от хора, дори споменаха да носят 200 кг/м2 общ товар, ама нещо малко ми се струва). А защо не стават за жилищни сгради?
Re: Предварително напрегнати греди
27-04-2009 - 22:51:58
20кг/м2...това ми звучи смешно!Спиролите се монтират и на подови конструкции, обикновено ги слагаха по нискоетажни сгради, като детски градини, училища, обществени сгради и т.н. Не че не стават за жилищни сгради, просто не са се използвали. Те покриват по-големи пространства, подходящи за класни стаи и т.н. не за кухни и спални!



Редактиран 1 път(и).Последна редакция на 2009-04-27 22:52 от hrabar.
Abu
Re: Предварително напрегнати греди
27-04-2009 - 23:34:08
Ами тия 20 са за моя детайл - да не товаря излишно. Пък за жилищните сгради - да ми видиш хола! 8 х 4,5 и 7 см увиснал в средата таван (дали не е и повече)! Особено като става дума за еднофамилни къщи, все по-често ще искат хората големи помещения - 50, 60, че 100 и кусур квадрата без прегради. Аз пак си признавам - не съм много наясно, но си представям колко бетон ще глътне от основите до плочата такава къща, ако е без така противните колони у средътъ и разни обратни греди. Е, ако може на 6-метрови спироли, що да се прави бункер?
В крайна сметка, предварително напрегнатите елементи спестяват ли от теглото или...?
Re: Предварително напрегнати греди
27-04-2009 - 23:48:59
Пуснах темата с най-добри намерения,за обмяна на опит.Като приказката с ябълката и идеите.Сега като чета мненията на колегите разбрах следното;
Убеждаваха ни,че технологията е френска.Използуват се спираловидни предварително напрегнати стоманени въжета/ако можем така да ги наречем/със сечение 5,2мм2 и 6,85 мм2.В зависимост от изчислените товари и разстоянията съгласно проекта се отливат гредите с много качествен бетон в заводски условия.Същите се подлагали на 7 часа парна обработка.До тук излиза че принципът е същият,както при гредите по мостовете и панелките.Може би французите за взели от нас идеята.Хитрото започва оттук нататък.
Просто са го внедрили в съчетание с монолитното.
Гредата е по-миниатюрна,обратна Т образна с размери около 11 см шир.и 14 вис. като пресечен конус ,отгоре около 5 см.Тежи 20 кг/м1.
Нареждат се на 60 см,между тях се редят специални тухли,отгоре точкованата арматура и 7 см бетон-плоча.Всичко това тежи 385 кг/м2и дебелина 32 см.По тази система за 20 работни часа сме наляли плоча на къща близнаци от по 125 м2-общо 250 м2 при предварително отляти колони.
За да не са голи приказките ще кача и снимки,ако успея.
Re: Предварително напрегнати греди
28-04-2009 - 00:02:48
Еее...събрахте се сите бетонджии у една тема... *beer* *bow*
Re: Предварително напрегнати греди
28-04-2009 - 07:00:19
Не бетонджии,Тошкови възпитаници,изпратени на специализация по белия свят.
Ама и ние ги научихме на доста работи.
Re: Предварително напрегнати греди
28-04-2009 - 07:28:00
Предварително напрегнатите греди нямат приложение в гражданското строителство.Изключитло трудни за изпълнение и скъпи.Служат главно в пътното строителство при изграждане на мостове където опънните напрежение са много големи.Общо взето представлява нормална греда но армировката е с опънни напрежение в противоположна посока на очокваните при монтажно положение.И няма предварително визуално огъване в обратна посока.Защото в момента в който се натовари и се огъне в обратна посока бетона ще се напука и арматурата ще се оголи , ръждяса , корозира и моста ще падне.

Ако накой го интересува повече да ми пише на лично.Ще си намеря лекциите.

vipltd - говориш за нещо друго но немога да разбера за какво.




Редактиран 3 път(и).Последна редакция на 2009-04-28 07:36 от bibise.
Re: Предварително напрегнати греди
28-04-2009 - 08:25:53
bibise Написал:
-------------------------------------------------------
> Предварително напрегнатите греди нямат приложение
> в гражданското строителство.Изключитло трудни за
> изпълнение и скъпи.Служат главно в пътното
> строителство при изграждане на мостове където
> опънните напрежение са много големи.


И аз така го знам.

Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход