Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Абонатната станция- собственост на Топлофикация, но кой трябва да плати ремонта? Нужна ми е помощ, спешно!

Публикувано от камелия 
С две думи- монтираха ни нова абонатна станция преди 2-3г. От известно време имаме проблем с температурата на топлата вода. Оказа се, че е повредена помпата. А фирмата, която била внесла станцията, вече не съществувала. Предлага ни се- от парнаджията, да намери помпа, да я монтира, а ние да си платим- и за помпата, и за монтажа.
Та, въпросът е- след като станцията не е наша собственост, като как тъй ние ще плащаме ремонтите и частите? Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Ако имате идеи- давайте ги спешно, че утре майсторът почва ремонта........
Благодаря ви предварително!:ami:
Камелия,

не мога да ти помогна с конкртни стъпки.

Виж какво намерих:

ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ПРОДАЖБА НА ТОПЛИННА ЕНЕРГИЯ ЗА БИТОВИ НУЖДИ ОТ “ТОПЛОФИКАЦИЯ СОФИЯ” АД НА ПОТРEБИТЕЛИ В ГРАД СОФИЯ

чл. 17 (2) Разходите за отстраняване на повредите са за сметка на собственика на мрежата или на собственика на абонатната станция.


A според Закона за енергетиката това е Топлофикация:
Чл. 137. (1) При присъединяване на потребители на топлинна енергия за битови нужди присъединителният топлопровод, съоръженията към него и абонатната станция се изграждат от топлопреносното предприятие и са негова собственост.

В общите условия има нещо и как се правят оплаквания за аботната станция - ето тук са:

Общи условия Топлофикация


Обади се (утре) на Телефони за информация и рекламации - 859 41 63; 958 24 73. Дръпати са, но като ги нацелиш с въпроси, дават верните отговри.

Успех

Блондинка по душа
Подайте им сигнал да отстранят повредата.В закона имаше срок.Ако не го направят-жалба до министерството.ДКЕВР отказва да ги приема.
Здрасти Ками,
Имали сме такъв проблем и определено циркулационната помпа за топлата вода е грижа на Топлофикация. Длъжни са да я сменят за тяхна сметка.
Рециркулационната помпа, осигуряваща нормалното снабдяване с топла вода за битови нужди в сградата, е елемент на топловодната инсталация, която е собственост на живущите. За всички нови инсталации наличието на рециркулационна помпа е задължително, а за старите се препоръчва на етажната собственост да закупи и монтира такава помпа. Районният енергетик, който обслужва сградата, може да предостави информация за типа на рециркулационната помпа и при желание на собствениците тя се монтирана безплатно от дружеството. Рециркулационни помпи могат да се намерят във всички сервизи и магазини, предлагащи уреди и инсталации за отопление.

Абонатите трябва да знаят, че ако системата за рециркулация е запушена или повредена, рециркулационната помпа няма да подобри подаването на топла вода към всички жилища.


Това е на сайта на топлофикация.



Редактиран 1 път(и).Последна редакция на 2009-12-23 19:43 от Rumen Iankov.
Ох! Лошо, форумна колежке, Камелия!
Казусът е ясен,колегите са се намесили компетентно, но това не решава проблема.
От опит знам, че не е подходящо да се кара човек с парнаджията си! Той може да е полезна животинка.
Очевидно сте говорили първо с нег о и той зорлем се опитва да ви вкара в разходи. Не мога да съм сигурен, обаче, за чия сметка и полза работи той. Вариантите са поне 2 :
1. Топлофикация внушава на техниците да отбиват с всякакви средства всякакви мераци за доставка и ремонт за тяхна сметка.
Уви, сред нас Бг-ейците все още има много такива, които се ловят на такава игра.

2. Самите техници могат да си играят тяхна игра.
Ще ви ударят веднъж в цената (трудно, но и това е възможно), могат (ако са майстори) да гепят и ДДС-то, ще си поискат пари и за ремонта.

Не се задоволявайте с разговор с парнаджията.
Обадете се в аварийната служба и чуйте реакцията им.
При необходимост депозирайте жалба (задължително с входящ номер) от деловодството на Топлофикация.

Ако все пак решите, че е важно (наложително) да имате вода за празниците, то поискайте данъчна фактура за помпата и парите за ремонта да се броят срещу подписан договор за услуга. С тези два документа, плюс депозираната жалба, плюс допълнителни разправии - може след време да се опитате да изиграете упражнението прихващане. Не е лесно, но не е и невъзможно.

Успех и Весела Коледа !
Благодаря на всички, които се включиха!
Помпата е ремонтирана и нищо не сме плащали, освен почерпката на парнаджията, тъй като реагира бързо и не ни остави по празниците без топла вода.
Помпата си е част от абонатната станция, а тя- станцията, е собственост на Топлофикация. Пише си го черно на бяло. Тъй като ние не сме виновни за повредата, топлофикация си поема всичко.
Весели празници ви пожелавам, много здраве и хубави мигове!*drink1*
И при нас има проблем с помпата. Вече 4 месеца нямаме топла вода. По телефона като се обадим само ни мотаят и нищо не правят. А техника уж иска пари после уж няма нужда и сега отново иска 150 лв за помпата. Какво да правим? Доколкото прочетох по-нагоре няма право да ни иска пари но го прави а вода си нямаме. Моля посъветвайте ме как да се защитим и да не даваме пари за които не сме длъжни?
Quote
nnikita
Моля посъветвайте ме как да се защитим и да не даваме пари за които не сме длъжни?
Помислете и върху въпроса дали не е дошло време да се разделите с Топлофикация. Тук във Варна още преди много време във входа на баща ми взеха решение да се откажат от услугите им /каквото и да означава/ и избегнаха всички от общоизвестните проблеми с господата.
Предоставя ви се уникалната възможност да се разделите с един от най-архаичните и най-неикономични методи за отопление.Използвайте го.
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход