Здравейте,
Ще съм изключително благодарна, ако ми помогнете с казуса, пред който сме изправени със съпруга ми в момента.
В началото на зимата закупихме жилище и се налага да направим ремонт на апартамента преди да се нанесем да живеем в него. И тъй като жилището е употребявано (става въпрос за 20 годишен ЕПК блок) трябва да се подменят инсталациите, в това число и старите чугунени радиатори с нови алуминиеви. И ето го казуса - домоуправителят не ни разрешава да направим подмяната, аргументирайки се със "стара инсталация". Проблемът за него не е спирането на отолението за 2 часа в работен ден, източването на вода само за 2 етажа (апартамента се намира на 11 етаж от общо 13), повторното пълнене на системата (за което ще внесем необходимата сума за водата в общата каса), а "старата инсталация", която всъщност не е стара, както стана ясно след направена консултация с топлофикация и фирмата за топлинно счетоводство. Също така тези две организации не виждат проблем в подмяната на радиаторите през отоплителен сезон, дори топлофикация ще изпрати техник, който ще следи за спазването на необходимите процедури за спиране на топлоподаването и източването на системата. Искам само да уточня, че имаме и изготвен проект за новите радиатори (брой ребра за обема, който имаме и т.н.) от оторизирана за това фирма и съседите бяха известени с уведомително писмо от нас за извършване на подмяната. Бойкотът на домоуправителят се изразява в това, че не ни дава ключа от абонатната станция.
Бих желала да получава съвет какво да направим в този случай? Наш приятел юрист ни посъветва, че домоуправителят няма законово основание, но дали е прав?
Благодаря ви предварително!