Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

От къде по-точно ще минава новата магистрала "Люлин" някой знае ли?

Публикувано от Продавач 
От къде по-точно ще минава новата магистрала "Люлин" някой знае ли?
14-12-2006 - 17:23:44
avatar
Аз разбрах, че ще минава от люлински тунел на ляво (като се идва от центъра) по посока на кв.Суходол. Ще минава през кръстовището с "Манго сити" (Филиповци) и ще продължи към Перник. Правилно ли съм разбрал???

Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
[www.finance5.bg]

Стартира строежът на АМ Люлин
01.12.05 / 17:09
Стартира строежът на АМ Люлин
Това е един от главните ни инвестиционни приоритети за изграждането на инфраструктура, напълно отговаряща на изискванията на ЕС. Специален ред ще има за движение, докато се строи Дунав мост 2


Правителството реши да започне строежът на магистрала "Люлин", която е част от трансевропейския коридор номер 4. Магистралата е един от главните инвестиционни приоритети у нас, а проектът по изграждането й отговаря на изискванията на ЕС.

Изграждането на автомагистрала "Люлин" ще започне с построяването на трасето от нулевия до 19-тия км на територията на земеделските земи по досегашния кадастрален план. Трасето обхваща земи на територията на София, землищата на кварталите "Филиповци" и "Суходол", "Горна баня", "Люлин", както и райони от Банкя и Иваняне, село Мало Бучино, вилната зона на "Владая". Магистралата ще минава и на територии от Пернишка област. Според проекта, одобрен от Министерския съвет с изнасянето на част от трафика извън Владайското дефиле се очаква рязко намаляване на аварийността по обслужващия досега това направление път Е-79 София-Перник.

Автомобилният трафик в направлението Север – Юг на територията на София-град и област Перник се обслужва от Е-79 (1-1), който отдавна е изгубил пропускателната си способност и не отговори на изискванията на нарастващия автомобилен поток.

Съвременните икономически условия в страната, нейните природни особености и геостратегическо положение, предполагат значително нарастване на автомобилните превози на територията на България. Активизирането на външнотърговските ни връзки също налагат изграждане, интензифициране и интегриране на транспортните коридори с международно значение. В такъв контекст, като начало на автомагистрала "Струма", "Люлин"е част от трансевропейския коридор № 4 Берлин – Солун. За българската територия, трасето преминава по линията Видин – София – Кулата. Това е един от главните ни инвестиционни приоритети за изграждането на инфраструктура, напълно отговаряща на изискванията на Европейския съюз.

Автомагистрала "Люлин" ще отговори и на още една значима инфраструктурна необходимост – решаването на транспортния възел на входа на София към бъдещия мост Дунав – 2.

България и Румъния се договориха как ще се преминава през Дунав мост 2 при изграждането на съоръжението. Днес правителството одобри двустранното споразумение с Румъния за презграничния трафик на лица, транспортни средства, оборудване и материали в процеса на строителството и въвеждането в експлоатация на съоръжението.

Документът има за цел да уреди начина на преминаване на границата от лица, транспортни средства, оборудване и материали за периода на строителството до момента на въвеждане в експлоатация на новия мост, както и осъществяването на ненужния граничен контрол.

Регламентира се достъпът и движението в границите на строителната площадка по време на изграждането на обекта, както и разпоредби за гранични полицейски, митнически, пътен и санитарен контрол. Споразумението съдържа и клаузи относно осигуряване на спешна медицинска помощ в случай на необходимост, опазването на околната среда и достъпа на други контролни органи до строителната площадка.

Към момента изпълнението на проекта за изграждане на комбиниран пътен и железопътен мост на река Дунав при Видин - Калафат се извършва по актуализиран и реалистичен график, отбелязват от пресслужбата на кабинета. Отчуждителните производства за мостовата площадка са приключили. До края на т.г. ще приключат отчуждаванията и на имотите, които ще бъдат засегнати от трасето на прилежащата инфраструктура. Издадени са и необходимите разрешителни за строителство.

Очаква се договорите за строителство на моста и строителният надзор да бъдат сключени през първото полугодие на 2006 г. Изграждането на моста ще продължи 36 месеца и ще приключи през 2009 г.

Прилежащата инфраструктура ще се изгражда в продължение на 24 месеца и ще приключи едновременно със завършване на мостовото съоръжение.



**********************************************************************

[www.zazemiata.org]


Обществено обсъждане в Община Банкя, във връзка с предлаганото трасе на Автомагистрала Люлин, в качеството й на част от Трансевропейски коридор N 4, 12 октомври, понеделник, от 13.00 ч.

Обобщение:
Към края на обсъждането кметът на БАНКЯ, г-н Милор МИХАЙЛОВ обобщи, че нито един от присъстващите не подкрепя този проект. Подчерта, че ако обсъждането е било насрочено от Агенция Пътища в по-подходящо време, на него биха дошли много повече хора да изразят несъгласието си. Подчерта и това, че като район, респ. общинска администрация, по време на предишно обсъждане са представили възражение във връзка с предишния Доклад за ОВОС, аргументирано на основата на наредба на Министерството на здравеопазването, във връзка с Б охранителната зона на курорта.
Доц. ДЕНЕВ, ръководител на обсъждания доклад за ОВОС посочи, че са работили върху само един вариант на трасе, инвестиционно предложение на Агенция Пътища, утвърдено то Висшия експертен съвет на МРРБ. Това трасе трябва да реши въпроса с достъпа до София, дублирайки съществуващия път през Драгичево, Владая, Княжево. Упомена, че магистралата пресича терен, който за него е с някакъв потенциал по отношение на свлачища. Посочи и това, че пресича и зона с потенциал за страната - зоната на рудник "Република". Изтъкна, че в недалечно минало са разглеждани 7 възможни варианта.
Пофесор СЪЙНОВ, специалист по физика от БАН, подчерта несъгласието си с екологичните норми, които в момента съществуват, тъй като те са направени във връзка със стари изисквания към двигатели с вътрешно горене и т.н. В перспектива нормите ще стават все по-строги, което е причината във Франция да се развива толкова силно жп-транспортът при наличието на такава силно развита инфраструктура от магистрали. Подчерта, че казаното от Доц. ДЕНЕВ съвсем деликатно и с големи криви заобикаля съществени пунктове, които ще бъдат особено значими в една съвсем близка перспектива.
Изтъкна се, че в света има само няколко места с характеристики на въздуха като Банкя. Проф. ДЖЕМИЛЕВА-КОНОВА акцентира върху Апела за спасяването на Банкя, подписан от 22 академици, член-кореспонденти, професори и доценти, по същество най-високи специалисти по съответните дисциплини - химия и екохимия, екотоксикология, инженерна екология и опазване на околната среда, геология, геодезия, медицина, респ. вътрешни болести, кардиология, алергология, фармакология. Подчерта се, че нито до Баден-Баден, нито до Карлови Вари има подобна магистрала - до национална лечебница на един народ, чиито уникални качества не могат да се унищожат. Подчерта, че подписалите този апел желаят час по-скорошното ни присъединяване към Европейския съюз, респ. изграждането на трансевропейските коридори, но това да стане по разумен и по-малко вреден за природата и хората начин. Затова подписалите този апел искат да се пренасочи трасето по едно от другите две възможни трасета, които са екологично приемливи - "зелен - зелен пунктир", и зад планината Люлин, най доброто: "най-прекия път за Европа", както го характеризира инж. Полтислав ВАСИЛЕВ.
Г-жа ЛОЗАНОВА, доктор по почвознание, мелиорация и ерозия на почвата, Институт Пушкаров, банчанка, в изложението си подчерта, че това трасе е неприемливо: нарушава се съществено екологията на една още девствена планина - Люлин, чиста от замърсяване, може би единствения пряко граничещ със София чист район, на всичкото отгоре с разкошен ландшафт и въобще един район, който има много добро бъдеще за изграждане на туристически обекти. И г-жа ЛОЗАНОВА посочи, че всички села, от Мало Бучино до Иваняне, според нея, през следващите 20 години ще се превърнат в една зона на индивидуално жилищно строителство на хора, които се мъчат да избягат от града и търсят спокойствие и чистота. И това е идеалният вариант за развитие на тези райони, за строителство на спортни съоръжения, детски заведение и т.н. А с прекарването на магистралата през този район цялата тази перспектива пред него умира! Окончателно и безвъзвратно! Посочи и огромния допълнителен минус: трасето се забива в околовръстния път, който и сега е един ад, на 500 метра от блоковете! Това е абсурдно! Тази магистрала, прекарана така, при преобладаване на 80% от въздушните течения, ако не и повече, от запад. И не само тука, но това замърсяване сигурно ще стигне до средата на София. И има си натрупване.Подчерта, че на обсъждането в Иваняне е видяла едно ново трасе, което се предлага от друга фирма, което минава през Владая, но над сегашния път, без да влиза в Княжево, като представлява едно дублиране на западната дъга на околовръстния път може би на 500 метра от запад, като не влиза в Горна Баня въобще, нито в Бояна.
Подчерта се и това, че трасето минава в зони на минерални каптажи.
Подчерта се и това, че изчисленията на шумовото въздействие са правени съгласно нормативи, които неизбежно подлежат на промяна и, най-важното, третирайки най-близките зони на Банкя като жилищни, т.е. изключвайки възможността за съответно развитие на тези територии. Изказа се недоверие в проектите за шумопотискащи съоръжения. При това в изчисленията екраниращият ефект не е отчетен напълно, според думите на специалиста, г-жа ЧЕЛЬОВА.
Професор СЪЙНОВ отново подчерта, че нормативите, съгласно които се оправдава този проект, неизбежно ще подлежат на смаляваща корекция в бъдеще - и по отношение на замърсяването, и на шума.Отново изтъкна, че единственото място, към което София има перспектива да се развива, това е в посока Банкя. А с построяването на тази магистрала практически тези райони ще бъдат обезлюдени. Затова не трябва да се говори с числа и нормативи, защото те веки момент се сменят. Например в Калифорния, където дори искат да избегнат замърсяването с помощта на електрически автомобили. Но ние тук не можем да очакваме това в близките 20-30 години, за голяма магистрала, която ще свързва новите членове на ЕС като Латвия и Естония с Гърция.
Инж. Полтислав ВАСИЛЕВ от Банкя посочи атернативата на трасето - зад планината Люлин, най-прекият път за централна Европа. Заяви, че не трябва да се вкарва тежкият транзитен трафик в София, която е и без това достатъчно претоварена.
Доцент ДЕНЕВ заговори за далечния обход на София, който ще се изгради след 30 години, с развитие към тунел в Петроханския проход и т.н., с цел да се изнесе цялото транзитно движение далеч от София и че това е истинското място за транзитното движение. Инж. Полтислав ВАСИЛЕВ подчерта, че точно за това става дума и призова това да се направи именно сега. Доцент ДЕНЕВ призна, че в този случай АМ Люлин магистрала само временно ще бъде част от международния коридор N 4, като всъщност тя ще обслужва София. Инж. Полтислав ВАСИЛЕВ изтъкна колко суперскъпа би била тази магистрала: 150 млн евро за 18 км, т.е. по 8 млн евро на км,от които 25 % от държавния бюджет! Жоржета МИЛЕВА зададе въпроса АМ Люлин в края на краищата трансевропейски коридор ли е, или локален път? Г-жа Сийка ЛАЗАРОВА формулира, че това е локален път, който ще стане коридор N 4. Жоржета МИЛЕВА отново настоя за категоричен отговор на въпроса това локален път ли е или част от трансевропейски коридор? Или и двете? И как ще се нарича тази отсечка далечния обходен път - тя ли ще се нарича трансевропейски коридор? Доцент ДЕНЕВ каза, че това е един достъп до София, който е продължение на Автомагистрала Струма, която отива до Кулата. Този въпросен път, наречен АМ Люлин, ще обслужва столичния град. Той е алтернатива на съществуващия път през Владая, Драгичево и Княжево. И че далечният западен обход на София ще бъде истинският коридор N 4, а АМ Люлин ще обслужва София град. Жоржета МИЛЕВА завърши с това, че най-сетне стана ясно, че АМ Люлин всъщност е градска магистрала. И че Европейският съюз няма да даде парите не заради протестиращите, а заради другата страна, защото се опитват да излъжат.

***********************************************************************

[infocenter.bnt.bg]

Проектът автомагистрала “Люлин” в дати
На 3 август 1998 г. правителството на Иван Костов приема проект за финансиране изграждането на магистрала "Люлин", който е включен в инвестиционната програма на правителството до 2001 г.

Според проекта за проучването и строителството ще са нужни 351 млн.лв., които ще бъдат осигурени от държавния бюджет, фонд "Републиканска пътна мрежа" и заеми от Европейската инвестиционна банка. Според решението на кабинета проектът трябва да приключи до 2005 г. Предвижда се автомагистралата да е с дължина около 15 км и ширина на платното межу 33 м и 35 м и ще минава през селата Дивотино - Мало Бучино - Голямо Бучино - Суходол до Околовръстния път на София. Целта на проекта е пътя да се свърже директно пътен възел Даскалово с транспортни коридори номер 4 и номер 8, както и да се облекчи движението в южната част на София.

През есента на 1999 г. италианската фирма SPEA печели тър по програма ФАР на Европейския съюз, организиран от Агенция "Пътища", който включва предпроектнипроучвания и работни проекти за строителството на автомагистралите “Люлин” и “Струма”. Проектът ще се финансира по програма ФАР и ще струва около 3,2 млн. евро.

На 9 март 2000 г. министърът на регионалното развитие Евгени Чачев подписва с генералния директор на фирма СПЕА Франко Рапино възлагателен договор за изпълнение на “Проучване и проектиране на автомагистрала София – Кулата”. Фирмата изготвя и представя седем идейни варианта за трасе на магистралата /за удобство обозначавани с различни цветове/.

От април 2001 г. до август 2002 г. са изготвени три доклада по оценка на въздействието на проекта върху околната среда. Висшият експертен екологичен съвет към МОСВ одобрява третия доклад, който предвижда трасето на автомагистрала Люлин да преминава от Софийския околовръстен път през селата Мало Бучино, Голямо Бучино, пътен възел Даскалово - т.нар “син” и “кафяв” вариант.

На 11 октомври 2002 г. Министерството на околната среда и водите приема решение, с което разрешава строителството и експлоатацията на автомагистрала Люлин по комбиниран вариант "син (от км 0+000 до км 5+643) и кафяв (от км 5+439 до км 18+882)". Трасето на автомагистрала “Люлин”, което включва Софийски околовръстен път - Мало Бучино – Голямо Бучино – пътен възел ”Даскалово”, е проектирано с дължина около 19 км, по направление на Общоевропейски Транспортен коридор № IV, в частта му “Видин - София - Кулата”. Техническият проект включва изграждането на автомагистрален габарит от 29 м (с по две ленти за движение в една посока, разделителна ивица и аварийна лента) и проектна скорост от 100-110 км/ч. Заради планинския терен в разработения проект са включени някои съоръжения: три броя тунели по открит способ с обща дължина 1260 м; 26 броя мостове и виадукти с обща дължина 6 000 м; 3 броя пътни възли; укрепителни стени с обща дължина от 2 762 м.

На 21 януари 2003 г. министърът на финансите Милен Велчев и ръководителят на делегацията на Европейската комисия в България Димитрис Куркулас подписват меморандуми по предприсъединителната програма ИСПА на ЕС за 240 милиона евро. Общата стойност на финансовия меморандум за автомагистрала Люлин е 148,45 млн. евро, от които 111,338 млн. евро /75 процента/ безвъзмездни средства по програма ИСПА и 37,112 млн. евро /25 процента/ от българска страна.

На 22 декември 2004 г. Европейската комисия обявява в официално писмо, че разрешава строителството на автомагистрала Люлин. Изискванията на финансовия меморандум, свързани с доклада по оценка въздействието върху околната среда, са изпълнени.

На 01 декември 2005 г. Министерският съвет разрешава проектирането и изграждането на обект "Автомагистрала "Люлин" от нулевия до 19- тия километър на територията на земеделските земи по досегашния кадастрален план. Трасето е на територията на София-град, землищата на кварталите "Филиповци" и "Суходол", вилните зони "Горна баня" и "Люлин", на Банкя и Иваняне, с. Мало Бучино, кв. Владая и на територията на Пернишка област - с. Голямо Бучино и кварталите Драгичево и Даскалово.

На 31 март 2006 г. Съветът за координация, контрол и изпълнение на инфраструктурните проекти с национално значение приема график за изпълнение на приоритетните инфраструктурни проекти до 2015 г. През 2009 г. трябва да бъдат готови и 19 км от автомагистрала „Люлин".


На 26 май 2006 г. Правителството приема проект на Национална стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата на България за периода 2006- 2015 г. Документът е разгледан от Съвета за координация, контрол и изпълнение на инфраструктурните проекти с национално значение.






Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
От всичко писано-никакъв извод.Пак не е ясно къде минава. smiling smiley smiling smiley
Именно
15-12-2006 - 11:18:54
avatar
Намерих една графика в един сайт само, че беше ужасна и много малка и пак не става ясно точно от къде ще минава трасетоsad smiley

Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Януари уж започвали!
20-12-2006 - 14:39:16
avatar
[www.darik.net]

Строят магистрала Люлин от януари

Ралица Василева
2006-12-20 13:52

Строителството на автомагистрала "Люлин" между северната дъга на софийския околовръстен път до пътен възел Даскалово ще започне през януари догодина и ще продължи 3 години. Това съобщи изпълнителният директор на Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” Веселин Георгиев. Днес той подписа договора за супервизия на обекта.

Трасето на бъдещата автомагистрала ще е 19 километра по направление Общоевропейския транспортен коридор № 4 в частта му Видин – София – Кулата и транспортен коридор № 8 от Гюешево до Бургас.

Пътят преминава от северната дъга на околовръстното шосе през Суходол, Голямо и Мало Бучино до пътен възел Даскалово.

Стойността на магистрала „Люлин” ще е 138 милиона евро, а строителството ще се извърши от турския консорциум МАПА ЧЕНГИЗ. Договорът за супервизия на проекта е на стойност 4 милиона и 435 хиляди евро.

Пътното съоръжение е много сложно от инженерна гледна точка, коментира Веселин Георгиев. Проектът предвижда постояването на три тунела с обща дължина 1260 метра, 26 моста и виадукти с обща дължина 6 километра, 3 пътни възела и укрепителни стени с дължина над 2 километра и половина. Проектната скорост за движение по магистралата е 100 – 110 километра в час.


Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Re: От къде по-точно ще минава новата магистрала "Люлин" някой знае ли?
19-01-2007 - 16:32:20
между другото, Продавач, "манго сити" е реално една много малка част от Филиповци, в самия край, тази, която се вижда откъм Люлин; иначе си е едно нормално село (квартал де smiling smiley ) и то доста подредено.
Re: От къде по-точно ще минава новата магистрала "Люлин" някой знае ли?
31-01-2007 - 16:01:45
avatar
Знам влизал съм във Филиповци много пъти (и дори в черната му част). Иначр магистралата я почнали днес, което много ме радва!

[dnes.dir.bg]

Построяват АМ ”Люлин” до 2009 г.

31 януари 2007 / News.dir.bg

Премиерът Сергей Станишев направи символична първа копка на автомагистрала "Люлин" с багер "Хюндай". Дължината й ще бъде 20 километра. Изпълнител на строителните дейности е турският консорциум "Мапа-Дженгиз".
Общият бюджет на проекта за автомагистрала "Люлин" е 148,450 милиона евро, като 111 млн. евро от тях са безвъзмездна помощ от програма ИСПА, а другите средства са от националния бюджет. Това съобщи изпълнителният директор на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" Веселин Георгиев. Предвижда се по трасето да има 26 мостови съоръжения и три тунела. Премиерът изрази надежда с изграждането на пътя да се облекчи движението в югозападната част на София, предаде БНР/Радио България. Още догодина инфраструктурният възел "Даскалово", който е част от автомагистрала "Люлин", ще бъде пуснат, каза Станишев. Автомагистралата трябва да е готова до края на 2009 година. Тя ще бъде с по 2 ленти за движение в едната посока с проектна скорост от 100-110 км/ч. В момента пропускателна способност по направлението Север-Юг на територията на София-град и област Перник, което преминава по пътя Е-79 е намалена поради нарасналия автомобилен трафик. С построяването на автомагистрала "Люлин" част от движението ще се изнесе извън Владайското дефиле. Това ще улесни пътуването от София към Перник и трафика през квартал "Княжево" в столицата.

Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?



Редактиран 1 път(и).Последна редакция на 2007-01-31 16:02 от Продавач.
Наистина я започнаха и сега остава и да я завършатsmiling smiley))
02-02-2007 - 17:06:18
avatar
[www.darik.net]

[www.darik.net]



Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Re: Наистина я започнаха и сега остава и да я завършатsmiling smiley))
02-02-2007 - 18:54:15
Просто не ми си мисли какво ще се случи с Люлин като я завършат. Така ще се задръстят изходите му към центъра, че просто няма да може да излезеш от там.
Re: Наистина я започнаха и сега остава и да я завършатsmiling smiley))
02-02-2007 - 22:08:16
И аз това си го помислих. Тази магистрала ще е много голямо улеснение, но ако тунела се запушва, кел файда. Ще е същото като в Княжево в момента...
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход