Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Силни и Слаби страни на БГ Туризъма

Публикувано от infobgv 
Силни и Слаби страни на БГ Туризъма
28-09-2007 - 00:49:56
Vacaciones Bulgaria
[www.vacacionesbulgaria.com]

поздравява всички със Световния ден на туризма (27 септември) обявен с цел да се насърчава усещането на международната общественост за значимостта на туризма и неговата роля за развитието на социалната, културната, икономическата и политическата сфера на обществения живот.

Искаме да Ви попитаме: Какво мислите за Силни и Слаби страни обявени в ГОДИШНА ПРОГРАМА ЗА НАЦИОНАЛНА ТУРИСТИЧЕСКА РЕКЛАМА през 2008 година обявена от ДЪРЖАВНА АГЕНЦИЯ ПО ТУРИЗЪМ:

Силни страни
•Добро съотношение цена-качество
•Географска близост до основните целеви пазари на България
•Красива и чиста околна среда
•Мек климат и умерени температури
•Богато културно-историческо наследство
•Гостоприемно отношение към чужденците
•Богато многообразие на туристически ресурси (минерални извори, археологически находки, исторически паметници и т.н.)
•Обновена настанителна база
•Имидж на сравнително безопасна дестинация
•Атрактивна кухня и качествени вина

Слаби страни
•Липса на ясно разпознаваем имидж на България като туристическа дестинация
•Моноструктурна зависимост от морския туризъм и териториална диспропорция в развитието на туризма
•Недостатъчно развита инфраструктура във вътрешността на страната (летища, пътища, обществен транспорт)
•Липса на туристически представителства на основни целеви пазари за България
•Недостатъчно опитен и обучен персонал
•Недостатъчно планиране на използването на територията в туристическите региони (т.е. прекомерно застрояване, строителство през туристическия сезон и др.)
•Начален стадий на развитие на публично-частни партньорство (PPP)
•Недостатъчно развитие на информационните технологии – интернет информация за България
•Относително пренебрегване на вътрешния пазар
•Ограничена информация за българското културно и историческо наследство

Възможности
•Наличие на богат туристически потенциал за разнообразяване на предлагането и преодоляване на сезонността
•Възможности за разнообразяване на предлаганите туристически продукти (специализирани продукти)
•Неизползвани възможности за вътрешен туризъм и туризъм от съседните страни за уикенд-почивки
•Подобряване на квалификацията и уменията на персонала в туризма
•Акцент върху повтарящите се форми на туризъм (напр. втори дом, спа, ски и др.)
•Възможности за привличане на чуждестранни инвестиции в туризма
•Подобряване на имиджа след присъединяване към ЕС

Опасности
•Повишаване на цената на предлаганите туристически услуги, което да доведе до загуба на едно от най-силните конкурентни предимства на България, а именно доброто съотношение цена – качество
•Въздействие на кампании, насочени към масовия туризъм, от страна на конкурентни дестинации
•Неуспешно постигане на задълбоченост на рекламните дейности поради недостатъчно финансиране
•Отрицателно влияние на форсмажорни обстоятелства като природни бедствия, болести и терористични атаки.
•Липса на адекватни устройствени планове и зониране в туристическите региони


Целият документ можем да Ви изпратим след като ни пратите E-Maila си:

[www.vacacionesbulgaria.com]

Re: Силни и Слаби страни на БГ Туризъма
02-10-2007 - 20:23:43
Като стане ляба 2 лева гладните чехи и словаци ще додат у нас на кукуво лято . Правописа мие умишлен.
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход