Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ФОТОГРАФИИ НА ИМОТИ - от ключово значение за доброто представяне на имотите в интернет!

Публикувано от Ivo.NovDom 
Re: ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ФОТОГРАФИИ НА ИМОТИ - от ключово значение за доброто представяне на имотите в интернет!
06-05-2009 - 10:47:24
Додо, извинявай, действително не съм те разбрал. Моля, като ползваш по специални термини пускай с тях и линкче към мястото, където може човек да прочете *book* за какво става въпрос. *beer*
Re: ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ФОТОГРАФИИ НА ИМОТИ - от ключово значение за доброто представяне на имотите в интернет!
06-05-2009 - 11:37:36
BulCan Написал:
-------------------------------------------------------
>Без да си
> давам никакъв зор, набързо с Никон Д50 ги щракнах.
> Жената
> каза, че била впечатлена от снимките и затова са
> решили да дойдат да го видят.

Похвално, добре си се справил, даже не си скрил и боклуците от терасата - които при оглед се виждат, изкефи ме лебедката за дървата на камината - *ok* , умно решение, досега съм виждал работещи камини само в апартаменти където има платен домашен помощник, който да мъкне дървата, всички други, макар и истински, са били за декорация.

BulCan, най-накрая да намеря добра отправна точка за разговор по темата
разгледах снимките, и моля без да се сърдиш ще направя моя коментар, съвет как да постигаш по-добри резултати. След като имаш хубава машинка, защо да не използваш възможностите и по-добре.





Re: ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ФОТОГРАФИИ НА ИМОТИ - от ключово значение за доброто представяне на имотите в интернет!
06-05-2009 - 12:53:24
1. Имаш склонност да навеждаш апарата, както и да го накланяш спрямо хоризонта. старай се да не го правиш, освен в случаите когато това е неизбежно.
За да позиционираш правилно камерата ползвай за ориентир отвесни линии близо до левия и десен край на визьора. (най-добре е статив)

Имаш погрешно схващане за обективите (какъв обектив ползваш 18-55 ли) има широкоъгълни обективи които не кривят!!! но са доста по-скъпи - 12-24 Никор, 10-24 никор - кривините които ти ги имаш на 18мм там няма да ги видиш и на 12 мм фокусно разстояние.
2. Снимал си в режим S - приоритет на скорост и скорост 1/100сек ??? Този режим се ползва за снимане на спортисти например - апарата се наглася да снима при висока скорост на затвора за да не се размазват образите поради това че се движат.

За снимане на интериор се ползва режим А - приоритет на бленда, позволява да зададеш бленда от порядъка на 11, 13, 16...което в комбинация с широк ъгъл ще хване всичко в стаята на фокус (увеличава се полето на рязко изобразените обекти DOF проченете малко теория, по-горе има линк). За съжаление при тази бленда времето за експозиция драстично се увеличава и ...отново идва нуждата от статив. При бленди > 5-7 вградената светкавица не може да "пробива" - и видимо започва да не върши работа

Светкавицата, не зная дали можеш да определяш мощността и с твоя модел, ако може, корегирай мощността и към увеличаване +0.3 +0.7 или +1.0, когато забележиш че далечния ъгъл на стаята тъмнее в кадъра winking smiley и опитай отново същия кадър.

МОЛЯ, НЕ ГО ПРИЕМАЙ ТОВА КАТО, ЖЕЛАНИЕ ЗА ВЛИЗАНЕ В НОВ СПОР.



Редактиран 1 път(и).Последна редакция на 2009-05-17 19:34 от Ivo.NovDom.
Re: ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ФОТОГРАФИИ НА ИМОТИ - от ключово значение за доброто представяне на имотите в интернет!
06-05-2009 - 13:05:45
Има една техника, която аз много харесвам и често иползвам, за да не избухват прозорците.
- включвам на режим А, (блендата нагласям на малко число, защото и аз съм на вградена светкавица), отварям светкавицата, насочвам апарата към светлата част на прозореца с бутона AE-L Заключвам изчислената скорост(държа го натиснат докато не произведа шот), след което насочвам апарата натам където ще снимам и щрак, по този начин изравнявам светлината вътре с тази на прозорците и така избягвам изгарянето на прозорците.
(Тази техника не става с компактни любителски апарати)

ето примерче:

Стаята е на шпакловка и вътре няма какво да се види, но панорамата през прозорчите беше супер, в случая тя е важната ;-)




Редактиран 3 път(и).Последна редакция на 2009-05-17 19:37 от Ivo.NovDom.
Здравей Иво. Първо да те поздравя за добрата тема, която си заформил. *ok*
Виждам, че си на ТИ с фотографията и искам да те попитам някои неща. Тъй като съм напред с Photoshop мога да манипулирам снимките си, но не знам дали съм направил добрия избор на фотоапарат. Когато го купувах условието беше да бъде широкоъгален, но дали наистина е така не знам. Апарата който ползвам за снимки на интериор е Nikon. На обектива има изписани някакви цифри, които на знам какво точно означават. За самия ъгъл мисля, че са цифрите 4.7-17mm, има и други цифри на обектива: 1:28-5.6 и ISO 2000 .
Би ли ми казал дали е оптимален вариант, въобще "става ли" или трябва да търся друг апарат за снимки на интериор?
Предварително ти благодаря за отговора!
Това 4.7-17mm е фокусно разстояние на обектива при най-малко и най-голямо увеличение и много зависи точно кой апарат е, за да се прецени реално на какво съответства.

Сигурно апаратът ти е Nikon P50, т.е. горното е = на 28-102mm. Както си казах мнението, щом снимки ще се слагат на уеб, става всеки апарат без изключение. Щом казваш, че си напред с Photoshop от 8MB източник с произволно качество можеш да го обработиш до перфектна снимка с размери 640x480, ако ще да е нямало светлина или да се е изкривила снимката от некачествения обектив. За Photoshop има филтри, където си задаваш фотоапарат/обектив и те ти изправят геометрията, за да се получат прави линии и прави ъгли.
Благодаря, Clever.
Аз съм също като вас - любител, доста съм бос в сравнение с такива, които са учили по пет години висше образование по фотография и операторско майсторство. Освен покупката на скъп апарат, трябва да се попрочете и доста теория, да не забравим и практическите упражнения Като знам, колко питах и колко съвети са ми дали по-напредналите от мен, без да се присмиват на незнанията ми, с удоволствие ще помагам и аз, важно е да запаля интерес - фотографията е адски, ама адски интересно нещо!!!
В допълнение на казаното от Додо2, което е вярно.
Дигиталните апарати се делят на компактни и огледално-рефлексни.
Компактните (любителските) се делят на
-такива с неподвижни оптически елементи - фокусното разстояние е фиксирано
-други такива вече с подвижна "варио" оптика (какъвто е твоя и има две стоиности в мм)
- и най-качествените така наречени "турбо-сапунери" (с по сериозна оптика)

Сега конкретно на въпроса, който си задал. Ще се опитам да го обясня на по разбираем език :

та цифрите ти показват реалните стойности в мм, на най-малкото и съответно максималното фокусно разстояние на вградената в апарата оптика. Сспособността на обективите да рисуват сектор от пространството (зрителен ъгъл) е пряко свързана със фокусното разстояние на обектива. Ако се питате защо директно не изписват зрителния ъгъл, ами объркват с някакви цифрички? Защото обектива поставен на различни модели апарати ще има различен зрителен ъгъл Т.е. Той се изчислява.
Другото от което зависи зрителния ъгъл е РАЗМЕРА НА ДИАГОНАЛА НА МАТРИЦАТА. В спецификациите на КОМПАКТНИТЕ АПАРАТИ този размер е даден в инчове. Диагонала на твоята матрица е 1/2,5", един инч е 25,4 мм - обърнато в милиметри твоя диагонал е 25,4/2,5= 10,16мм за да определим дали един обектив е широкоъгълен, нормален или телескопичен гледаме съотношенито Фокусно разстояние/диагонал. Отношение в порядъка на 0.3-0.5 е широкоъгълен, около 1.00 е нормален и над 3, 6, че и 20 е телеобектив. Значи малката стойност определя широкия ъгъл а голямата стойност „увеличението” При теб делим 4,7/10,16=0,46 ...хмм да речем е широк (около 75 градуса), но не достатъчно, както е обектив с ъгъл около 100-120 градуса
За да се унифицира цялата тази бъркотия, се е наложил определен формат на размера на кадъра - най разпростаранен и най-популярен е така наречения "Лайка" формат, който представлява правоъгълник с размери на страните в съотношение 3/2 и е точно 36мм/24мм. Фотографите са свикнали с това какъв зрителен ъгъл имат обективите поставени на апарат с Лайка формат (фул-фрейм) и какво е фокусното им разстояние в милиметрии, затова всички стойности се преизчисляват и приравняват към такива, като за Лайка формата, за да са по-разбираеми за СПЕЦИАЛИСТИТЕ.
Всички матрици с по-,малки размери се наричат кропнати (орязани) а това с колко са по-малки от Лайка-формата се нарича „кроп фактор”
Объркващото е нали? Милиметрите, които Додо показа са приравнените милиметри на обектив поставен на Лайка формат.
Леле, колко писане и няма свършване.
Следващите цифри 1:2.8-5.6 (това под 1-та е така нареченото диафрагмено число), характеризират светлосилата на обектива. Зависят от диафрагмата на обектива (която имитира ЗЕНИЦАТА на човешкото око, която се разширява на тъмно и свива на светло) и отново от фокусното разстояние. Колко по-широко може да се отвори една диафрагма - толкова по-добре. Максималния диаметър на отваряне на диафрагмата, отнесен към фокусното разстояние представлява мярка да светлосилата на обектива, способността му да улавя повече светлина. КОЛКОТО ДИАМЕТЪРА НА ЛЕЩИТЕ Е ПО-ГОЛЯМ, ОБЕКТИВА Е ПО-ДОБЪР (числото под единицата ще е по-малко).
При теб, 1:2.8-5.6 са показани стойностите при най-малкото фокусно разстояние (1: 2,8 ) и при най-дългото фокусно разстояние 1: 5,6). В случая се вижда, че Светлосилата на обектива намалява 2 пъти от най-късото до най-дългото ф. Разстояние. Има обективи с числа от порядъка 1:1.4 .... т.е колкото тези числа са по-малки толкова е по-добре, най-добре е да не се променят и да са със стойности около 2.8 и надолу. КОЛКОТО ОБЕКТИВИТЕ СА ПО-ГОЛЯМИ И ПО-СКЪПИ ТОЛКОВА ТОВА ЧИСЛО ПАДА.
Любителите разбират, че обектива им е с малка светлосила когато влезнат в затворено помещение и се опитат от ръка да заснемат недобре осветеното помещение. Това съответно изисква време по-голямо от 1/60 сек. и трептенето на ръката докато стане снимката "омазва" кадъра.
От карл цайс един път казали можем да произведем всякакви обективи, но ще са такива, че нито ще ви се иска да ги носите (тегло, обем) нито ще ви се иска да купите. Ххехехехехех.
[/b]



Редактиран 4 път(и).Последна редакция на 2009-05-07 16:00 от Ivo.NovDom.
Додо2, по повод твърденията ти, че понеже размера на снимките за уеб е доста малък, не е необходимо да се купува Огледално рефлексен апарат.
Не смятам че е вярно! Ще опитам да обясня нещата по следния начин:
Даваме на двама души, два еднакви по размер листа хартия, единия обаче е тоалетна хартия, другия е хубава плътна хартия (това са матриците на апаратите). на художника с тоалетната хартия даваме по-дебела четка (дебелата четка е оптика с малка разделителна способност), а на другия тъничка и ги караме да почнат да рисуват едно и също нещо... Готовите картини ресайзваме до размер 640/480 и ги пускаме в нета - според вас ще има ли разлика?
Днешните сапунерки имат сензори с все повече и повече мегапиксели, но на сравнително малък размер. Като се комбинира с оптика подобна на шпионка... представете си, че информацията от малките лещи стига само за 800 от всеки 1000 от пикселите на такава матрица. другите 200 пиксела, които са останали без информация започват да се оцветяват, както си искат -"шумят", генерират се недействителни образи.
Цветния шум е сериозен проблем за цифровите матрици - повечето от вас ще го видите във вашите снимки в тъмните участъци, които на пръв поглед са черни, но ако зумнете - ще видите как черното е шарено

Пак продължавам да твърдя, че сега когато всеки има в джоба си дигитално устройство за снимки от нисък клас, начина да СЕ РАЗЛИЧАВАМЕ, да изпъкваме, да се набиваме в очите на потребителите е ПРЕМИНАВАНЕ КЪМ ДСЛР-и, старание, учене и така... *beer*



Редактиран 1 път(и).Последна редакция на 2009-05-17 19:40 от Ivo.NovDom.
Додо, откъде мога да си дръпна плъгин за корекция на кривенето за ФШ. Бях дръпнал преди време една програмка P&O мисля - тя имаше профили с корекции за почти всички обективи на пазара - не съм чувал да има нещо подобно и за ФШ. Ако метнеш линкче, ще черпя *beer* *drunk*
Е малко е подвеждащ примера с тоалетната хартия, защото има разлика като се борави с пиксели и сантиметри:
- ако човекът снима с горния апарат (който не е чак най-лошата сапунерка), от 8MB или 3264 x 2448 се направи намаляване до 640 x 480, това прави 5 пъти!
- 640 x 480 на екран на монитора е към 15 сантиметра средно (да приемем, че е толкова)

За да е коректен примера с тоалетна хартия (която стандартно е десетина сантиметра), трябва да е поставен така:
- даваш на един художник тоалетна хартия с размер 75 x 55 (представи си колко е голямо това пано), рисува на нея и след това се сканира и намалява до 15 x 12 сантиметра, 640 x 480 пиксела.

И така - да, ако художникът може да рисува, няма да можеш да разбереш това полученото снимка ли е или рисувано.

Същото се получава и със снимките от сапунерките (освен ако не са наистина много зле, примерно снимка с телефон).

Иначе да - по-голям апарат = по-добре. То иначе нямаше да има пазар за нови продукти. Но не е необходимо условие за хубави снимки при представяне на имоти.

Примерно мен ако питаш (сигурно си забелязал, че съм от лагера на Canon) - който иска хубав апарат = Canon 5D Mark II (който, да кажа в твой стил, определено няма аналог) - виж видеото от него кърти мивки (39 mbps bitrate, колкото е на BluRay) и бие, особено при ниско осветление, камери за по $20,000.

Ето нещо снимано с него:

canon 5d mk2 видео

както и behind the scenes в блога на автора. Виж едно полезно нещо на 2:23 минута, което се ползва за премахване на треперенето на ръцете. Това не е граната, а жироскоп.



Ето и линкче за корекции на изкривявания и аберации
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход