Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Темата за франчайза в недвижимите имоти...ПУК–ПУК–ПУК!

Публикувано от Продавач 
Темата за франчайза в недвижимите имоти...ПУК–ПУК–ПУК!
27-04-2009 - 15:15:26
avatar
[www.imoti.net]


Някои агенции за имоти се отказват от модела заради спадналия бизнес.

Точно преди две години в една от залите на Националния дворец на културата трябваше да се случи чудо. На близо сто души беше обещано, че ще чуят универсалната рецепта за правене на успешен бизнес и стига да я следват внимателно, благоденствието им е гарантирано. Формулата (чието представяне траеше повече от три часа) може да се синтезира и в две думи: купете франчайз от нас. Домакин на интересната сбирка беше наскоро създаденото българско представителство на ERA, една от най-големите американски мрежи от агенции за недвижими имоти, която след обстойно проучване беше поканила собствениците на агенции за имоти в страната.

Някои от брокерите в залата вече бяха чували тази рецепта. Все пак към онзи момент франчайз в България предлагаха и други две големи международни вериги RE/MAX и Century 21, както и някои български агенции. В кафе-паузата част от присъстващите разглеждаха необходимите документи, за да се присъединят към партньорската мрежа, други крояха планове как скоро те ще започнат да предлагат същата рецепта, а трети спореха колко точно ще е ръстът на цените на имотите.

Две години по-късно вече е ясно, че ръст няма, а същите хора сега спорят къде ще спре спадът. А рецептата се оказа по-скоро солена.

Каква я мислих

На теория този бизнес модел няма начин да не е успешен. Франчайзодателят, който е утвърдена агенция с десетки офиси и многогодишен опит, дава под наем търговската си марка, лого и цялостната концепция за правене на бизнес на франчайзингополучателя. Освен това тя поставя и строги изисквания към продуктите и услугите, които са предмет на договора. Собствеността върху развивания бизнес обаче си остава на получателя, т.е. той е в някаква степен независим. В същото време обаче веднага получава пазарно присъствие, разпознаваем бранд, партньори във франчайз мрежата, професионално обучение както за собственика, така и за агентите (брокерите), контакти, уебсайт и реклама на регионално, национално и международно ниво, която сам не може да си позволи.

Веднага след подписване на договора се съставя бизнес план за конкретната агенция, като се анализират слабите й страни и пазарът като цяло. Дават се конкретни предложения как компанията да се развие и какво конкретно трябва да направи, за да го постигне.
Така е на теория. Но не и на практика.

Каква стана

Едва ли някой от присъстващите в залата в НДК преди две години е предполагал, че от 3600 агенции само в София тогава, сега реално функциониращите ще са малко над две хиляди в цялата страна. Още по-малко пък са вярвали, че купувачите ще изчезнат, а брокерската професия няма да е синоним на бързи печалби.

Договорите за франчайз, които са подписани, обаче са за срок от пет години. Веднага, след като са сключени, агенците са платили първоначална еднократна такса, коята вариара между 10 и 25 хил. евро. Тя обаче далеч не е единствената. Всеки месец трябва да се заделят и от 7 до 10% от оборота, но не по-малко от предварително фиксирана сума. В масовия случай в Бълагария тя се движи в диапазона между 1000 и 1500 лв. Тоест, ако агенцията не направи нито една сделка за три месеца, тя все пак ще дължи 4500 лв. на фирмата, с която е сключила договор за франчайз.

Примерът съвсем не е хипотетичен. Данните на Агенцията по вписванията показват, че броят на сключени сделки с имоти през първото тримесечие на тази година се е понижил с над 40% спрямо същия период на 2007 г. А само 33% от сделките са били реализирани с участието на посредническа агенция, сочи проучване на Century 21.

Иван Тодоров, който доскоро е бил част от една от франчайз веригите, разказва, че “камъчето, което е преобърнало каруцата” и го е накарало да се откаже от партньорството, е била именно тази фиксирана сума. “Още когато преди две години подписах договора, опашките от клиенти не започнаха да се вият пред офиса ми, въпреки че си бях сложил магическата табела. През последните четири месеца обаче кантората ни не реализира нито една сделка, но въпреки това трябваше да плащам фиксираната сума и в един момент беше въпрос на оптимизация на разходите да се откажа”, казва Тодоров. Засега неговото решение е по-скоро изключение, но от компаниите, предлагащи франчайз, разказват, че все по-трудно успяват да съберат дължимите такси.

Илиян Николов от RE/MAX обяснява, че от началото на годината поради същата причина са прекратили работа четири от парньорските им компании. Други шест са затворили втория си офис. А интересът към франчайз моделът е намалял наполовина - ако сега преговарят със седем агенции, преди година броят им е бил двоен. От “Ера България” също признават, че имат партньори, които се отказват. Но пък имало по-голям интерес от нови агенции, които изпитвали трудности в момента.

Технически няма проблем договорът да бъде развален. Въпросът е, че фирмата не може да претендира да получи обратно част от вече платената петгодишна такса.

Всички страдат

Според Никола Стоянов от агенция “Лукс имоти” проблемът всъщност е, че в масовия случай фирмите, които са се присъединявали към франчайз мрежите, са били тези, които не са успели преди това да наложат собственото си име, и то във времена, когато пазарът е бил възходящ. По думите му сега и най-големите агенции изпитват сериозни затруднения да реализират приходи, а малките са на ръба да затворят. Наблюденията му показват, че най-сериозен е спадът на сделките в провинцията, а именно там са били открити най-много офиси на франчайз.

Не е розово положението и на тези, които отдават марката. Като изключим българските агенции, които предлагат този модел, международните компании работят в България на принципа на така наречения мастерфранчайз. Това означава, че чуждестранният франчайзодател е предоставил правата на веригата за дадена територия, в случая България, на избрания местен партньор - мастерфранчайзополучател. Последният също плаща годишна такса от 50 до 200 хил. евро, като сумата зависи основно от сключените договори. Приходите на българското дружество идват от партньорствата, които сключва с местни агенции, а желаещите да сключат подобни договори има все по-рядко.

“Работата с партньорските ни офиси става все по-трудна. Опитват се да крият сделки, за да не ни дадат дължимия процент, обвиняват нас, че нямат клиенти, а ние не сме виновни за влошаването на пазара. Това, което правим сега, е да купуваме част от агенциите, на които сме давали франчайз”, обяснява Михаил Чобанов от Bulgarian Properties, една от българските агенции, предлагащи франчайз.

Стратегията на RE/MAX е друга. В момента компанията работи върху нова схема за определяне на дължимите такси и ще предложи варианти за разсрочване нa първоначалната сума.

“KFC също отбелязва спад в продажбите и затова не са виновни франчайзодателите, а ситуацията на пазара. За да оцелееш, трябва да разбереш, че сега трябва да работиш много повече за много по-малко пари. Това, което правим за партньорите ни, е да им дадем добър старт и работеща платформа. След това има само една рецепта за успеха: работа, работа, работа. Тя също не действа винаги, но трябва да се опита”, обяснява Илиян Николов от RE/MAX.

А когато сделките в сектора падат със или без по-силно име зад гърба, логично е броят на агенциите да намалее. Тези, които оцелят, ще го постигнат основно чрез по-качествена услуга за клиенти.

Ето няколко интересни линка от форума по тази тема:


[forum.imoti.net]

[forum.imoti.net]

[forum.imoti.net]

Ето и няколко по-интересни коментара под статията във в.Капитал:

"Мен може само да ме радва факта че има млади журналисти като Яна Бодурова
Все пак в България е известно че само журналистите осветявайки някой въпрос могат да направят нещо срещу силните а деня и бизнеса въпреки че може да е опасно. То ако човек се разрови в дебрите на франчайза може да излезе че всъшност българските компаннии и ужким американските всъшност са на едни и същи или свързани хора.Дали така обединявайки се не целят да повлияят на пазара в своя полза и в полза на финансовите дружества които дърпат конците?
Това е разкошен бизнес -вземаш на 10 балъка по 20 000евро и по 1500 лева месечно например 20 месеца-тоест 30 000 лева плюс 20 000 евро и след 2 години им казваш ,,Можете да си ходите ако искате ,НО ПАРИ НЕ ВРЪЩАМЕ"
и ТАКА 35 000 ПО 10 = 350 000 ЕВРО БЕЗ ДА СИ МРЪДНЕТЕ ПРЪСТА.
От статията не става ясно че някои мастъри не само че не се задоволяват с взетите суми ,но и завеждат дела към скорощните си партньори и запорират имотите им .Как може някой да ти продаде формула за успех,тя да не работи и същия този човек да те съди че не си успял с формулата която ти е продал ???
Мисля че има много хляб в темата ,но разбира се трябва кураж за да напишеш истината. "


............................


"От "Ера България" също признават, че имат партньори, които се отказват. Но пък имало по-голям интерес от нови агенции, които изпитвали трудности в момента.
По лесно ще им е да кажат че всъшност са загубили вече 4 агенции и са на път да загубят още 5 и от 22 ще останат 13.Като се има в предвид че 4 са собственост(не открито разбира се ) на ЕРА България ,то реално отават 9 балъка който да ги хранят.А като се има в предвид че ЕРА България се ръководи от бившия изпълнителен директор на Адрес -Теодора Иванова Димитрова може да се добие бегла представа за паежината.
Интересно е да погледнете на сайта на ЕРА ,въпреки че има официално отказали се агенции те още фигурират на сайта за да си мислят балъците че групата само се разраства и такива кризи не се отразяват на агенциите на ЕРА ,нали те приежават магичното НОУ-ХАУ което ги прави недостижими.
Когато някоя агенция фалира ФРАНЧАЙЗА СЕ ПРЕПРОДАВА ЗАЕДНО С ФИРМАТА (ИМЕТО,ОФИСА) И ТАКА НИКОЙ НЕ ЗАБЕЛЯЗВА ЧЕ В СЪЩИЯ ОФИС РАБОТЯТ СЪВСЕМ ДРУГИ ХОРА.ТАКА СЕ ЗАРИБЯВАТ ДРУГИ БАЛЪЦИ И ПАРИЧКИТЕ ТЕКАТ БЕЗ ОСОБЕН ЗОР И ТО В ИЗОБИЛИЕ."


................................

"Малко и от другите форуми за франчайза нали сега върви Балканското изложение за имоти BalPex.Нека сменим гледната точка :

Ето ви един съвет от дългогодишен брокер на недвижими имоти, който имаше лошия късмет фирмата, в която работи да купи франчайз от РЕМАКС: - НЕ ВИ ТРЯБВА ТАКОВА "ЗЛО"...... първото нещо, което се сещам да дам за определение на РЕМАКС е СЕКТА......защото в началото се едни такива хубави думички, едни такива прекрасни неща, после всички се усещат за какво става въпрос и започват да се бунтуват, тогава започват едни семинари - тренинги, с които много успешно ти промиват мозъка и всички отново се въодушевяват, след месец два минава действието на тренингите и затова те организирват нов, на който пак се започва промиване на мозъци... и тнт и всичко се върти в един порочен кръг, през цялото време се втълпява на брокерите колко е велик РЕМАКС и колко много офиси има по света и как никой не прави повече сделки от РЕМАКС..... но на един умен и по скоро разумен човек тези приказки спират да му действат в момента, в който той "светне" и му се избистри картинката. Така стана при мен, и се радвам. че навреме се осъзнах. Та да се върна пак на съвета: ако сте брокери и ви предлагат работа в РЕМАКС бягайте далеч, ако сте брокери в РЕМАКС и знаете като мен за какво става въпрос, то чуйте какво стана с мен: сега работя в друга агенция, на 30% без твърда заплата и взимам много повече пари отколкото при въпросните / ......цензура.... / в РЕМАКС и най - важното - НЕ ПЛАЩАМ ЗА ДА РАБОТЯ! И последния ми съвет към тези, които биха искали да купят франчайз: купете го ако искате да ви напуснат всички брокери до един, ако искате да плащате невероятно много пари - БЕЗУМНО МНОГО, ако искате да плащате за всичко, което РЕМАКС организира, защото както виждам г-н Балканджиев е забравил да отбележи тук, че всичко в РЕМАКС се плаща: и семинарите, и тренингите, и брендовата реклама по колите, и всички рекламни консумативи на офисите и безброй още други неща, за които аз не знам, и най - смешното от всичко е че там плащаш дори и за имейлите........, и най - накрая искам да се обърна към моя бивш работодател с тези думи: за теб работих почти две години, от всички други агенции, които съм обиколил, при теб наистина си струваше докато не влязохте в РЕМАКС. Сега си мисля, че точно като логото ви много сте се надули и на много високо хвърчите, но сте просто един ВЪЗДУХ под налягане, рано или късно нещо на пътя ви ще ВИ СПУКА! А сега към централата на РЕМАКС в България: уважаеми мои твърде навреме си тръгнах от РЕМАКС и не успях да подпиша никакъв договор с вас, с който да прецените че някои от думите ми са нарушение на договора ви за конфиденциалност, или красивата шарена книжка наречена Етичен кодекс, която грижливо беше сложена на видно място в офиса, самите ви договори не съм чел, но за тях пък доста съм чул. Това е от мен, не искам да навредя на офиса, в който работих и затова ще се въздържа от повече коментари, но ако някой все пак се заинтересува от нещо, за което бих могъл да помогна, може и да се включа отново.
ДЕРЗАЙТЕ господин Stefan Mihaylov, написах това предимно за вас, защото гледам, че се интересувате.....а аз реших, че " a friend in need is a friend indeed. "


................................

"Франчайза в недвижимите имоти у нас е пълна НУЛА ама пъъъъъъъъъъълна НУЛА!!! Не мога да повярвам каква статия е написала Яна Бодурова - ЕДНО ГОЛЯМО БРАВО за нея и за в.Капитал. Явно не всички медии в България се подмазват на потенциалните си рекламодатели, а Капитал е много влиятелна медия и им свалям шапка за куража да напишат част от истината. Да си купиш франчайз на сенчъри21, ера, ремакс или адрес (а да не говорим за форос) си е супер голяма набутвация. Сенчъри 21 са абсолютни смешници - срещал съм се с тях - за 25000 долара ми продават табела и възможността гордо да се кича с лафа: "Ние сме с най-много офиси в света" - евала ама мерси...и така освен 25000 долара първоначално да кихам и по 1200лв месечно независимо дали съм изкарал 5лв този месец или не съм...довиждане...не случайно имат горките само 5-6 офиса от които до колкото знам 2-3 са си техни т.е. на хората, които продават "марката" за България. ЕРА - 5-6 човека от Варна бивши кадри на Адрес...имам приятел, който си купи от тях франчайз и сега вече е забравил за парите които им е дал (24000 евро) и гледа напред, а когато го питаш какво стана с варненските измамници бълва огън и жупел. Ремакс - много отворили офиси и много затворили... Познавам ги доста добре и тях. Антончо Балканджиев, който не е продал един апартамент в живота си е тръгнал на мен да ми обяснява как ремакс продавали най-много в света от всички...ок възможно е в Аляска и Тексас бизнеса да е вървял преди 4-5 години да...но май най-голямата им фирма "Шанс 96" отново е на пазара със старото си име, а вие се сещайте защо! Вкарат брокерите си в безумни схеми - направо са жалки... Занимавам се с недвижими имоти от 6 години и трябва да ви кажа, че вместо да си купи една агенция франчайз за сто хиляди лева (толкова и повече излиза за 60-те месеца на договора) е много по-добре да инвестира тези пари в обучение на брокерите си, реклама и офиси. Това го казвам с ръка на сърцето! Ако не ми вярвате си купете една табела за 50000лв и след 6 месеца прочетете отново това мнение!"

.............................


"Много си прав, че е по-добре тези пари да ги дадеш за обучение и реклама на твоите хора, вместо на "франчайзодател", който само ти изпива кръвчицаа и който дори не се рекламира!
Разбирам да "станеш партньор" на вече работеща българска агенция, ама да дадеш пари на някой, който бил най-големият зад океана, където, както пишеше някъде по-нагоре ВСИЧКИ сделки минават през агенции си е голяма глупост.
Ама нали всички искаме да имаме Найк и Адидас и който порастне повече иска на офиса му да пише нещо западно... Това не е Coca-Cola.
При мен в момента на четеното на статията, вдясно, от рекламите на Google излиза "Форос Франчайзинг - За да печелите и по време на криза. Заедно ще бъдем по-силни!"... какво съвпадение!..."

..............................

"Браво на журналистката Яна Бодурова и и браво на в.Капитал за куража да напишат такава статия! БРАВО! БРАВО! БРАВО! Ползвам франчайз марка на една американска "наложена" марка ама от отатък океана и жестоко съжалявам за грешката, която направих. Тази "наложена" марка изобщо няма да я крия това е ЕРА. Моят съвет към всички брокери и агенции за недвижими имоти е - не се лъжете да работите с тези сектантни! Супер нагли манипуланти са тези няколко човека, които ти предлагат едно "ноу-хау" ум да ти зайде... Раздавайте ето тези флаерчета и за няколко месеца ще завземете голям пазарен дял... Мани-мани пълни нули са горките, но аз как се минах с тях не е за разправяне. Тя истината малко помалко ще излиза. БЯГАЙТЕ ДАЛЕЧ ОТ ФРАНЧАЙЗА В НЕДВИЖМИТЕ ИМОТИ, А ОТ ЕРА БЯГАЙТЕ ОЩЕ ПО-БЪРЗО!"

...............................


"Ха, ха.
---
От мен не можаха да взимВат нито едно евро.
Обаждаха се , предлагаха звьоздички, реклами, клиенти, договори, препоръки.
---
Да си бехте наели брокери !
А не да давате пари за кухи права.
---
Хак ви е !"


...................................


"Владимир Йосифов от Владимирпроърти... Колега така е прав си - сега можеш да злорадстваш и с пълно право. Хак да ни е - на всички, които искахме да си развием бизнеса и бяхме готови да инвестираме в него толкова много пари във "доказаната бизнес практика на франчайза"... Най-много ще ни се смеят тези креватните брокери, които и пари за реклама не дават дори, а какво остава за ноу-хау за 20000 евро... Е ноу-хауто се оказа повече ноу от колкото хау ама това го занем тези препатилите вечеsmiling smiley))) Аз няма да си напиша коя ми е агенцията, защото не искам да ми питат другите франчайз-будали за подробности около моята набутвация. Лошото е, че повечето колеги ги е срам да си кажат, че са се минали като са си купили франчайз на ера, ремакс или на век21..."

*book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book* *book*

Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Re: Темата за франчайза в недвижимите имоти...ПУК–ПУК–ПУК!
27-04-2009 - 18:08:46
avatar
Едва ли има колеги, които не занят какво е франчайз, но все пак аз да разясня така в кратце :] Франчайз означава даване под наем на ноу-хау, концепция за правене на бизнес. Иначе казано - Кентъки Фрайт Чикън (Пържени пилета от щата Кетъки) :] KFC е наложена марка, която се ползва под наем в целия свят и в България.

Световно известна е Оригиналната рецепта на KFC. Тя се състои от 11 билки и подправки и придава уникален вкус на пилето, чрез специалния начин на приготовление - под налягане, който съхранява плътния аромат и сочността му. Ликът на Полковник Сандърс и днес е синоним на най-голямата и най-търсената верига за пилешки продукти в света - KFC с над 15 000 ресторанта в над 79 страни.

Ето хората от щата Кентъки дават оригинална и уникална рецепта в комбинация от билки, която никой не може, не знае и няма право да използва дори и да знае, защото е патентована. Да използваш тази рецепта за да правиш бизнес наистина ти гарантира нещо.

Обаче в бизнеса с недвижимите имоти чувам, че съвсем не е така. И аз винаги съм се чудел колегите американци какво пък толкова са измислили, което ние българите да не сме чували... За да позлваш една марка тя трябва да е наложена и нейното използване да ти гарантира нещо - всички познават, но и обичат Кока-Кола и нейните Фанта и т.н. всички познават макдоналдс и там опашките не свършват, всички обичаме кентъки (особено аз). Но май никак не е същото в сферата на услугите А? Какви оригинално ни дават господата Хамериканци ммм smiling smiley ?

Какво като моята агенция от "Продавача на имоти" ЕООД стане "Име на чужда марка", която не е позната на нашия пазар? Интересува ме най-вече мнението на клиентите - за вас има ли значение като отидете да си купувате апартамент брокера от коя агенция е? Или ако продавате? *huh*

Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Abu
Re: Темата за франчайза в недвижимите имоти...ПУК–ПУК–ПУК!
27-04-2009 - 19:57:47
Продавач, според мен проблемът не е в калпавото ноу-хау, а в липсата на подходяща реклама. Казвам "подходяща", но съвсем не знам каква точно. Ама през ум не трябва да му минава на случайния клиент да влезе в немаркова агенция... такава реклама. Добре, платили там няколко човека по 20-30 бонки и кво? Пробвай да питаш някой твой приятел, дето не се занимава с имоти, говорят ли му нещо тези фирми. Аз трима питах и тримата хабер нямат (а са потенциални клиенти)! Е, адрес и форос ги знаят, ама то заради друго...
Re: Темата за франчайза в недвижимите имоти...ПУК–ПУК–ПУК!
27-04-2009 - 21:26:06
Мога да ви кажа какво е ноу-хауто им .Зазубрят от наръчниците които са им дали изреченията и при въпрос без да се замислят изстрелват съответстващото от наръчника.Бързият почти механичен отговор може да остави впечатлението че разговаряте с наистина компетентен човек в областта.
Re: Темата за франчайза в недвижимите имоти...ПУК–ПУК–ПУК!
27-04-2009 - 21:30:31
По научно обяснение ,което не е за всички глави,понеже има доста плиткоумни глави ,но за тези които претендират да са над средно ниво :[forum.imoti.net]

Re: Темата за франчайза в недвижимите имоти...ПУК–ПУК–ПУК!
28-04-2009 - 10:13:51
avatar
Abu Написал:
-------------------------------------------------------
> Продавач, според мен проблемът не е в калпавото
> ноу-хау, а в липсата на подходяща реклама. Казвам
> "подходяща", но съвсем не знам каква точно. Ама
> през ум не трябва да му минава на случайния клиент
> да влезе в немаркова агенция... такава реклама.
> Добре, платили там няколко човека по 20-30 бонки и
> кво? Пробвай да питаш някой твой приятел, дето не
> се занимава с имоти, говорят ли му нещо тези
> фирми. Аз трима питах и тримата хабер нямат (а са
> потенциални клиенти)! Е, адрес и форос ги знаят,
> ама то заради друго...

Именно де и аз за това говоря, че реклама нямат никаква и изобщо май нищо нямат:]
Точно така като питам някой всички знаят българските, но тези Хамериканските никой не ги знае :} *write*

Автоматичен подпис: [www.investor.bg] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net] [forum.imoti.net]

"До 2060 г. българското население ще се стопи с 27%, но в София ще нарасне с 45% до 1, 87 милиона души..." Кога се купува недвижим имот - когато цениТЕ падат или когато вървят на горе?
Re: Темата за франчайза в недвижимите имоти...ПУК–ПУК–ПУК!
28-04-2009 - 12:32:06
avatar
Abu Написал:
-------------------------------------------------------
> Продавач, според мен проблемът не е в калпавото
> ноу-хау, а в липсата на подходяща реклама. Казвам
> "подходяща", но съвсем не знам каква точно. Ама
> през ум не трябва да му минава на случайния клиент
> да влезе в немаркова агенция... такава реклама.
> Добре, платили там няколко човека по 20-30 бонки и
> кво? Пробвай да питаш някой твой приятел, дето не
> се занимава с имоти, говорят ли му нещо тези
> фирми. Аз трима питах и тримата хабер нямат (а са
> потенциални клиенти)! Е, адрес и форос ги знаят,
> ама то заради друго...


Аз пък си мисля, че на пазара не бива да има монополисти. А точно това се опитват да направят с франчайзинга. И се питам, колко ниско самочувствие трябва да имаш, или колко недалновиден трябва да си, за да решиш да наливаш купища пари на някой, твърдящ че е измислил "чудо", от което ставаш милионер.
Abu
Re: Темата за франчайза в недвижимите имоти...ПУК–ПУК–ПУК!
28-04-2009 - 17:06:49
Не го виждам като монополизъм, а като кооператив - 20 калпака по 20 бона равно на... сметни колко за реклама, обучение и подобни. И вместо да рекламират 20 различни марки и да се претрепват едни други, рекламират една обща. Не знам колко са фирмите, които могат да си го позволят самостоятелно. Значи който не е в този, ще бъде в друг подобен кооператив. А дали това са пари на вятъра, всеки сам да прецени. Аз мисля, че в този бизнес рекламата е по-важна от всичко, дори от обучението на служителите... за жалост.
Re: Темата за франчайза в недвижимите имоти...ПУК–ПУК–ПУК!
28-04-2009 - 17:32:21
avatar
Abu Написал:
-------------------------------------------------------
> Не го виждам като монополизъм, а като кооператив -
> 20 калпака по 20 бона равно на... сметни колко за
> реклама, обучение и подобни. И вместо да
> рекламират 20 различни марки и да се претрепват
> едни други, рекламират една обща. Не знам колко са
> фирмите, които могат да си го позволят
> самостоятелно. Значи който не е в този, ще бъде в
> друг подобен кооператив. А дали това са пари на
> вятъра, всеки сам да прецени. Аз мисля, че в този
> бизнес рекламата е по-важна от всичко, дори от
> обучението на служителите... за жалост.


Какво се рекламира? Имотите, които се продават или отдават под наем. Другото са само лозунги- бързо, коректно, отговорно...........а любимият ми е "лицензирана агенция" и "член на....". Лицензирана никоя не е , а член на нещо си извън България, нищо не означава...........
Ако вместо да дам 30 000Е еднократно, а след това всеки месец по 1500лв., ги вложа в реклама и обучение на персонала, няма ли да е по- добре? Ако с тези пари не мога да развия бизнеса си, значи просто не ставам за шеф.

Не го приемам като кооператив това- няма дивиденти са "кооператорите". Всичко лапа "председателят на ТКЗС-то". България е малка и 4-5 такива "кооператива" могат да превземат пазара и да диктуват условията.


Abu
Re: Темата за франчайза в недвижимите имоти...ПУК–ПУК–ПУК!
28-04-2009 - 18:17:50
Твоя работа, Камелия - както искаш, така си прави бизнеса. На мен дори не ми е работа, но пък не пречи да имам мнение... Намирам за тъпо агенция да рекламира конкретен имот в масовите медии (освен ако не е нещо супер уникално и престижно за агенцията!). Да речем имам 100 актуални оферти. Кое да рекламирам - офертите поотделно или сайта, където могат да се видят детайлно? Ами ако са 200, 300, 1000.....? А сайтът дали ще е твой или общ за няколко фирми, това се преценява по друг начин. И този сайт (само като пример, иначе може да е всякаква медиа) е вашия общ бренд. С парите за реклама на 20 агенции може да се постигне отлична разпознаваемост и потенциалния клиент, вместо да се щура сред стотици знайни и незнайни АНИ, ще разпознае 5-6 бренда (един от които е твоят) и ще избира от неговите оферти.
Тъй, това за масовите медии. А за специализираните - колкото повече наливаш там, толкова повече се конкурираш с колегите си и в крайна сметка, вместо своя рейтинг, помпиш тоя на собственика на медиата.
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход