|
||||||||||||||||||||
|
Предполагам, че в проекта ти е предвиден двуконтурен котел. Ако вземеш едноконтурен, трябва ти и бойлер със серпентина и този вариант винаги го препоръчвам, но повече се проектират и монтират двуконтурни. Като мощност - 20 или 24кВт. а като марка ти препоръчвам най-доброто - Vailant - в Стара Загора имат база и перфектен сервиз.от LazarG - Обща дискусия
mag04, на първия въпрос - в стандартен комин не става. Има два начина да стане, но и двата ще ти излязат много по-скъпо, отколкото през стената. На втория въпрос не мога да отговоря - нямам преки наблюдения.от LazarG - Обща дискусия
2v6 Написал: > Няма нужда да ми се извиняваш! > С "празни приказки" определих отговорите на твоя > въпрос, а не въпроса ти! > > При положение, че информацията ти не е достатъчна > няма как да се даде точен отговор. Твоя разход е > някъде по-средата - може и по-голям разход да се > направи, дори с идеално работещ котел. Извинявам се на 2v6, задето съмот LazarG - Обща дискусия
Ако не добавиш още ребра точка 3 няма да се получи - справка - случая на Zorinka. Има голяма разлика между мощностите на котела и радиаторите.от LazarG - Обща дискусия
Не си монтирайте котлите на терасата - не, че няма да работят, но има риск от замръзване, ако отсъствате. Най-подходящото място е в кухнята, близо до крана, който най-често се ползва. Няма абсолютно никакво значение разстоянието до колекторите - топлинните "загуби" остават в жилището и реално нищо не се губи!от LazarG - Обща дискусия
Ако планираш скорошни инвестиции в изолация на къщата няма да има нужда от вдигане на мощността и по-добре да не се пипа.от LazarG - Обща дискусия
Там сте напред с газификациятаот LazarG - Обща дискусия
topchev , моето мнение е, че системата ти работи много добре щом котела работи почти без да изключва. Мощността на радиаторите ти обаче е над 10кВт, и котела не може да ги стопли, затова и не може да изключи. Според мен трябва да се вдигне мощността на котела и всичко ще е о'кей. От кой град си?от LazarG - Обща дискусия
2v6 Написал: ------------------------------------------------------- > Цитат:LazarG Написал: > -------------------------------------------------- > ----- > > 2v6 Написал: > > > -------------------------------------------------- > > > ----- > > > С по-прости думи - кокото е по-студен > > котела, > > > толкова изходните газове саот LazarG - Обща дискусия
zorinka, най-важно от всичко е да добавиш ребра, както казаха колегите по-нагоре. В момента имаш 40 ребра х 190Вт -> по-малко от 8кВт. Котела ти просто прегрява и изключва, преди да достигне зададените температури в стаите, а разхода е висок, поради честите паления Добави 12-15 ребра - може като отделен радиатор или пък да добавиш към съществуващите по някое ребро. Чак тогава има смисъл от стаот LazarG - Обща дискусия
Все пак не знам каква ще е реакцията на съседите като видят каква черната помия да се стича от улука - това са няколко литра катранена вода на ден. Този улук къде се оттича? А иначе котлето си е супер, но не е за твоя случай!от LazarG - Обща дискусия
2v6 Написал: ------------------------------------------------------- > С по-прости думи - кокото е по-студен котела, > толкова изходните газове са по-студени. Колкото > по-студени са изходните газове, толкова повече > топлина от тях е преминала в котела. Колкото > повече топлина е преминала в котела, толкова > повече топлина от котела е преминала в > инсталацията и отот LazarG - Обща дискусия
zorinka, извинявам се за закъснелия отговор, но ще те моля да ми опишеш по-подробно ситуацията - площ на помещенията, големина на радиаторите и дали са горещи или леко топли. Май назад в темата имаше някои неща, но ако не те затруднявам - пиши пак.от LazarG - Обща дискусия
Да, сега си ме разбрал правилно - говорим за пресмятане на радиаторите и проектиране на системата. Като казвам, че е най-добре система 80/60, това не значи че съм казал всеки да си завърти копчето на 80°С, а да се заложи като такава още в проекта! Автомобилът ако е най-икономичен при 70км/ч, това не значи, че трябва да го караме само с толкова, а избираме скоростта спрямо пътните условия, нали?от LazarG - Обща дискусия
stefan_nankov , мисля че не съвсем добре разбрах въпроса, но ще отговоря някак си. Ако системата е сметната на температури 80/60, това не значи, че постоянно работят на тази температура - напротив, тази температура се достига само в най-студено време, а нормално се работи на по-ниска. Отоплителна система с кондензен котел се смята на 60/40 или 50/30 и колкото на по-ниска температура работи, толкоот LazarG - Обща дискусия
След няколкото допуснати грешки мисля, че това е единствения вариант, ако няма възможност за включване в канализацията.от LazarG - Обща дискусия
filmatoplo Написал: ------------------------------------------------------- > Направете следния опит за домашно - сложете в > метален съд литър вода и го загрявайте на газов > котлон- без да променяте силата на пламъка по > време на опита .С термометър мерете температурата > на водата , като стигне до 40 градуса засечете > време с хронометър до достигане на 60 градуса ,от LazarG - Обща дискусия
Това наистина е така, защото климатика(както и духалката да речем) топли чрез въздуха, а радиаторите, освен че топлят въздуха, в близост до тях имат и инфрачервено излъчване, подобно на камината и огъня. По този начин се получава среда по-близка до естествената. С тези климатици ще побъркаме и домашните животни - къде трябва да се изпъне една котка например, като я няма печката! :}от LazarG - Обща дискусия
2v6 Написал: ------------------------------------------------------- > Ще го опиша грубо, за да не става скучно. > В газовите котли, надявам се че е ясно, се > извършва топлообмен между газове, продукти на > горенето и вода за отоплителни нужди. > Температурата на пламъка на метана теоретично е > близо 2000 градуса. Поради различни причини > (примеси в природния газ,от LazarG - Обща дискусия
Напротив - шегуваш се! Без шега обаче на природна газ ще е два пъти по-евтино, колкото и на климатици + ел.бойлер и печка, де.от LazarG - Обща дискусия
1. При по-висока температура - по-висок КПД 2. Вземи си стаен термостат със седмичен програматор за да намалиш сметките. Хубавите са от порядъка на 200лв 3. Не си вземай термоглави - поне засега 4. Този чугунен радиатор не топли, защото е слаб - около 2000Вт, а и последен. Добре е да си вземеш панелен, но 4900Вт е много - според мен около 3500Вт са достатъчни (по-добре 2х1800Вт). Може да се наот LazarG - Обща дискусия
Не схващам аналогията като съвсем точна. При ТЕЦ-а ако намалят температурата на водата, за да пренесат същото количество топлина, ще се наложи да се пренасят огромни количества водни маси на километрични разстояния и ще има много по-голям разход на енергия от хидравлични загуби, необходимост от по-мощни и скъпи помпи и т.н. А у дома няма нито хидравлични, нито топлинни загуби и можеш да си правишот LazarG - Обща дискусия
Наистина между специалистите битуват две противоположни мнения за КПД на конвенционален (некондензен котел) при високотемпературни (80/60) и нискотемпературни (60/40) системи. За мое голямо учудване има уважавани от мен капацитети и в двата противоположни лагера, та затова търся доводи и доказателства.от LazarG - Обща дискусия
Може ли да се намеся и аз между шамарите? 2v6, нека не ти звучи като заяждане - можеш ли да ми обясниш на мене ( filmatoplo вероятно знае) с колко спада ефективността на котела при повишаване на работната му температура от 60 на 80 градуса? И ако може с формули или по друг начин да ми докажеш дали и с колко е по-ефективна една система 60/40 спрямо система 80/60. Защото аз не виждам причина за товот LazarG - Обща дискусия
А бе не е малко по-голяма инвестицията. И аз съм много навит на един "Комби бойлер" на Sunsistem, който е нещо много хитро - буфер от 500л, с две серпентини соларна и за котел с вграден вътре неръждаем водосъдържател за БГВ, а отвън е водата за отоплителната система. Да, ама 3000лв - кога ще ги избиеш от икономии?от LazarG - Обща дискусия
Осигурява байпас на помпата ако затворят термовентилите и се повиши налягането, връзва се успоредно на радиаторите. Обаче ти ми кажи къде в един съвременен (искам да кажа малък ) апартамент виждаш място за буфер, който да осигури топлина за няколко часа?от LazarG - Обща дискусия
Значи - производителят дава в характеристиките на котела какво количество гореща вода произвежда за минута. Някои пишат дебита при дТ=30, други - при дТ=25. Ако пише, че дебита е например 11л/мин при дТ=30*С, това означава, че ако водата от водопровода влиза в котела с Т=5*С, то котела може да осигури на изхода 11л/мин при Т=35*С.от LazarG - Обща дискусия
При котлите на Вайлант не е така - има датчик за температурата на изходящата БГВ, който датчик модулира пламъка в зависимост от нуждите. Дебита е достатъчен да захрани душ+мивка при делта Т=30*С - тоест дори и зимата. Но въпреки всичко и аз не съм любител на проточните бойлери.от LazarG - Обща дискусия
# Ако става въпрос за едно жилище от 2-3-4 стаи е по-добре със стаен термостат, който управлява котела спрямо температурата в една стая, като температурите в другите стаи се регулират спрямо тази стая ръчно, еднократно. За еталон се избира обикновено дневната, но може да се избере най-студената да речем, или детската, или избора да е по друго съображение. Целта на занятието е да се избегне честотот LazarG - Обща дискусия
Така е твърдото гориво си има много недостатъци, но те важат и за къща, а не само за апартамент. Докато обаче съществува нелегална сеч (и докато има какво да се сече) и цените са нереални - камините ще продължават да се ползват.от LazarG - Обща дискусия