Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Фактор ли са цените на петрола за цените на имотите?

Публикувано от paul 
Re: Фактор ли са цените на петрола за цените на имотите?
21-10-2013 - 19:12:49
„Идеята данъкът на автомобила да се калкулира в цената на бензина е оригинална и изглежда справедлива”, каза за NovaNews.bg Андрей Делчев, председател на Българската петролна и газова асоциация.
От друга страна според него това ще натовари хора, които изобщо нямат автомобили.
"В момента, в който обложат дизела и автобусните фирми започнат да плащат повече за гориво, това ще се отрази и на цената на билетите. Така децата, майките и пенсионерите ще трябвада плащат данък върху автомобили, които нямат”, даде пример той.
Идеята данъкът на колата да се калкулира в цената на бензина е на депутата от БСП Георги Кадиев. Според него това има две предимства. Първото е, че колкото повече караш и харчиш гориво, толкова повече замърсяваш, съответно - толкова повече данък плащаш. И второ, събира се много по-лесно, директно от данъчните складове. На практика ще има 100% събираемост, вместо сегашната около 70%, смята Кадиев.
„Този вариант е справедлив, но трябва да се огледа внимателно от всички страни – като механизъм, как ще повлияе на различните социални групи, кой ще го събира, как ще се разпределя към общините”, каза Красимир Стефанов, депутат от ГЕРБ и бивш шеф на Националната агенция за приходите (НАП). По думите му обаче това ще засегне не само фирмите, а и хората, които имат по два автомобила, но голяма част от времето не карат единия. „Но колкото повече употребяваш автомобил, толкова повече ти скача данъкът”, допълни той.
Новият модел означава и пълна реорганизация на събирането на данъка. Кадиев предлага това да се прави от НАП, а не от общините. Неговата идея е налогът да се събира в отделен републикански фонд и да се преразпределя към съответните общини на база статистика на брой регистрирани автомобили и брой литри гориво, заредени на бензиностанции на тяхна територия.
Красимир Стефанов обаче не е съгласен този данък да се събира от НАП. Според него това трябва да се прави от данъчните служби в общините. „Още една дейност в НАП ще затрудни работата по събираемостта на другите данъци и такси, които и без това не са на нужното ниво”, каза Стефанов.
„Всичко може да се включи в цената на бензина, ако държавата реши, но тогава покрай справедливата кауза идва ефектът и на несправедливост”, смята Делчев. Според него сегашният модел на събиране на данъка върху колата е по-чист и справедлив. По думите му съществува опасност тези пари да не се използват по предназначение, а за други цели.
При сегашните данни за събран данък автомобил и изгорени литри гориво се получава добавката „данък кола“ в цената на горивото да е от порядъка на 6 стотинки, изчислява Кадиев. Тоест, ако карате 20 000 километра на година и харчите средно 10 литра на 100 км, вие ще изхабите 2000 литра гориво и съответно ще платите данък 2000 х 0.06 = 120 лева. Ако дядото пенсионер кара 1000 км на година и харчи 100 литра, ще плати 6 лева данък.
Според Делчев цената на горивата няма да се повиши драстично. „Според мен повишението в цената на горивата ще е със стотинка или по-малко”, каза експертът.
По думите му, ако идеята на Кадиев стане факт, това ще доведе и до недоволство от страна на общините, които ще започнат да оспорват дали този данък се изчислява честно.
„Представете си една фирма, която има 180 бензиностанции във всички общини. Тя ще внесе данък в София. Как ще го разпредели държавата по общини?”, попита Делчев.

ps: Ще товарим - няма как!
Re: Фактор ли са цените на петрола за цените на имотите?
04-11-2013 - 10:41:42
За да има равновесие в енергийната система на България, цената на тока трябва да бъде повишена!!!


Това заяви заяви пред Bulgaria On Air Антон Иванов, член на Управителния съвет на Българския енергиен форум.
Задържането на цената на електроенергията, а особено нейното намаляване, подлага НЕК на огромно натоварване, смята той.

„В енергетиката разходите трябва да се заплащат, а това става с повишение на цените за крайния потребител. Въпросът е по какъв начин се случват нещата, необходимо е подобни стъпки да бъдат планирани добре, да има ясни прогнози и всички граждани да бъдат наясно, вместо да научават в последния момент“, каза още Иванов.

По думите му вече е крайно време правителството да реши дали е рентабилно да решава социалните проблеми на България чрез енергийния сектор.

„Цената на тока и сега е достатъчно ниска, трудностите са свързани с ниските доходи на голяма част от населението. Това е социален, не енергиен въпрос. Проблемите в енергетиката са липса на ликвидност в структуроопределящите предприятия“, обясни експертът.

Според него само ясна и целенасочена стратегия би могла да промени ситуацията. Засега има само политики, но не и конкретни ангажименти, допълни Иванов.

„Важно е да се разбере и какви функции изпълняват нашите централи – дали АЕЦ „Козлодуй“, например, подпомага Българския енергиен холдинг и неговите дружества, които са в лошо състояние, или се правят инвестиции и се развива секторът. Няма как да се правят и двете неща едновременно“, обясни Иванов. По думите му 2013 г. е била трудна за енергийния сектор не само у нас, но и в Европа.

„През август и септември имаме стабилно производство и износ от нивата на миналата година, но за 2014 г. очакваме да няма съществени различия. Няма очакване за бум на консумацията, което да доведе до повишение и на производството. Това значи, че през пролетта ще имаме почти минимална консумация, а зимата отново ще имаме свръх консумация“, добави Иванов.
Re: Фактор ли са цените на петрола за цените на имотите?
18-11-2013 - 21:31:55
Енергийните разходи на българските домакинства ще нарастват и само след 15 години - през 2030 г. ще се увеличат с 225%. В същото време доходите ни ще се променят едва с 67 на сто.
Това заяви енергийният експерт Иванка Диловска на форума "Световните енергийни сценарии: Енергийни прогнози до 2050".
Според българския сценарий, който тя нарече "нормативен", защото е одобрен от ЕК, тоновете въглороден диоксид ще спаднат двойно, защото ще използваме по-малко и по-чиста енергия.
"Делът на ядрената енергия в енергийния микс ще бъде сравнително висок - 33-35% през 2030 г.,
което означава заместване на съществуващите ядрени мощности с нови. Ще нарасне и делът на ВЕИ-та - от сегашните 13% до 23%, по-висок ще е процентът на природния газ в производството на ток", каза Диловска.
Според нея този сценарий в държава като нашата, където и сега хората протестират срещу високите сметки за ток и парно, едва ли може да бъде успешен. Още повече, че според данните на Евростат в България има най-голям брой домакинства, които не могат да посрещнат отоплителните си разходи. Това е проблем за около 49-50% от българите.
Според мен кой от сценариите ще бъде избран, ще зависи от доходите на хората, както и от доверието им към проектите и политиките,
прогнозира тя и допълни, че сега почти няма проект, който да бъде приет без протести или без забаявяне. Причината е общественото недоверие към управляващите в сектора и към енергийната политика като цяло. "Без доверие не можем да развиваме енергийни проекти", заключи тя и цитира чуждо изследване, според което българите имат много страхове, но поставят едва на последно място страховете си от климатичните промени.
"Ние не вярваме в това, че нисковъглеродните технологии са нужни, за да преодолеем бъдещи промени в климата.
Страховете ни са повече от намаляващите доходи, от корупцията, от тероризма дори. Затова е трудно да очакваме, че сценарий "Симфония" (т.е. когато правителствата направляват процесите може да бъде изпълнен. Дано само не стане сценарий "Чалга", който няма да е добре за никой".
Двата световни енергийни сценария за 2050 г. - "Джаз" и "Симфония", разработени от Световния енергиен съвет, са обвързани с нарастващото население на земята. То ще достигне от близо 7 млрд. през 2013 г. до около 8,7 млрд. души според сценарий "Джаз" и до близо 9,4 млрд. според сценарий "Симфония".
Наред с това ще расте и мобилността, а собствениците на коли от 124 на 1000 души през 2010 г. ще достигнат до 244 на 1000 през 2050 г.
Всичко това означава растящо потребление на горива и електроенергия.
"Остро ще нарасне потреблението на първична енергия, като делът на конвенционалните източници - нефт, газ и въглища ще расте. Ядрената енергетика няма да бъде силен играч, особено след Фукушима, делът на ВЕИ-та ще расте, очерта глобалните насоки Дан Рийзер от Световния енергиен съвет.
Re: Фактор ли са цените на петрола за цените на имотите?
14-12-2013 - 22:45:27
Значително повишаване на цената на водата предстои в следващите 4 години, алармира под глава "Сега". Увеличението ще е плавно, а не шоково, но още през 2017 и 2018 г. в редица градове кубик вода ще е до три пъти по-скъп, отколкото в момента. Във Видин например се предвижда цената да скочи до 4,45 лв. За част от страната стойностите ще стигнат социалния праг на поносимост, който по закон е до 4% от средния доход на домакинство в региона. Това показват разчети на Световната банка, която е изготвила водната стратегия за следващите 25 г.
Re: Фактор ли са цените на петрола за цените на имотите?
08-02-2014 - 12:33:33
През 2013 г. цените на бензина в страните от ЕС са се понижили средно с 2.6% при спад на цената на петрола с 4.5%. В България бензинът е най-малко достъпен.

В страните от Митническия съюз бензинът е поскъпнал въпреки ситуацията на пазара на петрол, съобщава РИА Новости, цитирана от "Фокус".

В Беларус за последната година цените са се увеличили с повече от 20%, а в Русия – с близо 6%. Лек ръст в цените е регистриран в Казахстан.

В същото време горивото в Русия и други страни от Митническия съюз остава най-евтиното в Европа, показва класацията на цените на бензина сред 33 държави от Европа, направена от експертите на РИА Рейтинг.

Увеличението на стойността на бензина не попречи на Русия да заеме предпоследно място в класацията за началото на 2014 г.

Най-скъп бензин от началото на текущата година се продава в Норвегия, където цената на А95 средно възлиза на 1.68 евро за литър. В първата тройка са също Италия с 1.66 евро за литър бензин и Холандия – 1.62 евро за литър.

Най-скъп дизел се продава във Великобритания (1.59 евро за литър), Италия (1.59 евро) и Швеция (1.53 евро).

В класацията на РИА Рейтинг за достъпност на бензина, в която се оценява количеството на горивото, което може да се закупи за чистата средна работна заплата на гражданите на съответната държава, на първо място за началото на 2014 г. е Люксембург, където жителите могат да закупят 2400 литра за месец. На второ място е Норвегия – с 2300 литра.

Най-малко достъпен е бензинът в България, чиито граждани със средна работна заплата могат да закупят едва 215 литра. В дъното в класацията са също Украйна и Румъния.
Re: Фактор ли са цените на петрола за цените на имотите?
13-02-2014 - 08:20:20
Има необходимост от увеличение между 7 и 9% на цената на тока от 1-ви юли. През 2013 г. на три пъти я намалиха, което беше почти изцяло за сметка на ЕРП.

Това обяви пред Нова телевизия Калина Трифонова - член на УС на EVN. Тя припомни, че за 8 години, от 2006 до 2013 - цената на тока се е увеличила с 45%, като от тях само 1,1% отиват за ЕРП-тата.

Повод за коментара й е изказване на министъра на енергетиката, че цената на тока няма да се променя през 2014-а година. От трите енергоразпределителни дружества пък казват, че ще фалират, ако не се покачи цената на електричеството.

Според Трифонова не е задължително да се увеличи цената на тока, може вътре в самата верига да се преразпредели, така че крайната цена да си остане същата.

„Ние ще бъдем принудени с минимални средства да поддържаме постигнати добри нива на качество. Може би не догодина, но ако тази тенденция продължи, през следващите няколко години ще има повишение на аварийността", заяви Трифонова.

По думите й за 8 години целенасочени инвестиции от над 1 млрд. лева те са успели да намалят аварийността с 40%.

"Годишно трябва да инвестираме 130 милиона лева, за да поддържаме мрежата", добави тя, като заяви, че негативното възприятие на ЕРП-тата пред обществото се дължи на политическото отношение.

Калина Трифонова заяви, че е много лесно да се хвърли черна кампания по крайните във веригата, които са в контакт с клиента и събират парите за всички назад по веригата.
Re: Фактор ли са цените на петрола за цените на имотите?
30-05-2014 - 17:44:40
Трафикът в градове като Пекин и сега е невъзможен. Представете си обаче какво би се случило ако броят на шофьорите в Китай достигне 1 млрд. Стряскащата прогноза направи Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), според която през следващите 10-15 години броят на хората със свидетелство за управление на автомобил в страната може да се утрои. През миналата година хората с шофьорски книжки в Китай са били 280 млн., предава Bloomberg.

Притежанието на шофьорска книжка не означава непременно и притежание на личен автомобил. Прогнозата обаче разкрива мащаба на предизвикателството, с което ще трябва да се справи правителството на Китай при борбата със замърсяването на въздуха и задръстванията в големите градове. Настоящите мерки засягат най-вече мегаполиси като Пекин и Шанхай, където действат ограничения за притежанието на автомобил.

Настоящата инфраструктура на Китай може да побере най-много 300 млн. автомобила, посочват от CAAM. А това е твърде малко, тъй като се очаква през 2020 година само броят на автомобилите за лични нужди да достигне 200 млн. През миналата година тези автомобили са били 127 млн.

Според Китайската асоциация на автомобилните производители увеличаващият се брой на шофьорите в страната може да се отрази благоприятно на компаниите, отдаващи автомобили под наем. "Това е бизнес, който в момента се развива", споделят от CAAM пред Bloomberg. "Сега автомобилите под наем съставляват едва 10 процента от общия брой пътнически превозни средства в страната".


+


Бензинът в България е най-евтин в ЕС. Не се очаква и повишение на цената му, съобщиха от Балканската и Черноморска петролна асоциация.

Цената на най-масовото горивото А95 в страната се понижи през последните месеци и се продава средно за 1,274 евро. Така България изпревари Полша, която в последните месеци беше лидер по евтино гориво. В момента литърът там се търгува за 1,283 евро, показват данни на европейския енергиен портал energy.eu.

Причина за това, че цената на бензина е най-ниска в България, са ниският акциз и ДДС, обясниха от петролната асоциация. Те уточниха, че стойността на горивото се формира от три компонента – цените на рафинериите, данъците, акцизите и ДДС, както и от цените на бензиностанциите, които се определят на търговски принцип.

В първия компонент не се предвижда увеличение заради натиска на пазара. Вторият се определя от държавата и за момента не се планира промяна, при третият също няма индикации за повишение, допълниха експертите, цитирани от в. "Новинар".

От българската петролна и газова асоциация обаче предупредиха, че е възможно поскъпване на горивата в световен мащаб, което се случва всяка година, заради високото потребление през лятото. С близо 14 евроцента по-скъп отколкото в България е бензинът в Румъния. Литър гориво в северната ни съседка излиза 1,412 евро.

На противоположния полюс е цената на дизела у нас. Той струва с около 2 евроцента повече от бензина.

Освен в България, дизелът е по-скъп само в още няколко страни – Чехия, Унгария, Румъния и Великобритания.
Re: Фактор ли са цените на петрола за цените на имотите?
20-05-2016 - 18:17:16
Откритията на нови петролни залежи паднаха до над 60 годишно дъно!


Откритията на нови петролни резерви паднаха до най-ниските нива от над 60 години, което подсказва, че през идните десетилетия може да има дефицити на петрол, пише вестник „Файненшъл таймс“.
Петролните компании са открили 2.8 милиарда барела петрол и петролни еквиваленти през миналата година, по данни на консултантската компания IHS. Това е най-ниският годишен обем от 1954 година насам, като резултат от намаления темп на търсене и натиска над компаниите, които от своя страна се опитват да запазят кеша си.

Повечето от новооткритите кладенци са далеч под морското дъно, а средният срок до влизането на новооткритите находища до производство е седем години, така че намалелият темп на откриване предвещава спад в добива от средата на 20-те години на настоящия век нататък.

Спадналият темп на откритите нови находища не означава, че петролът в света свършва, в последните години по-голямата част от ръста в добива идва от съществуващи полета, а не от новооткрити, показват данни на друга консултантска компания - Wood Mackenzie.

Но, ако темпът на откриване на нови находища не бъде подобрен, ще бъде създаден дефицит в новото предлагане от около 4.5 милиона барела на ден до 2035, сочат от Wood Mackenzie.

Това би означавало по-високи цени на петрола и ще направи света зависим от находищата на сушата, където ресурсите са вече известни, като щатските шистови полета.

П0л Кибсгорд, изпълнителният директор на Schlumberger, най-голямата компания за петролни услуги в света, коментира пред анализатори миналия месец:

„Магнитудът на съкращенията в проучването и добива са толкова жестоки, че могат само да доведат до спад на производството и последващ ръст в цените“.

Сривът в цените не петрола и газа от лятото на 2014 доведе до дълбоки съкращения в разходите в цялата петролна индустрия. Проучванията отнесоха най-значимия удар, тъй като не носят краткосрочни ползи.

ConocoPhillips се отказаха от дълбоководните проучвания напълно, докато Chevron и други от гигантите в индустрията ги намалиха значително.

Разходите по намирането и оценката на нови резерви от петролната индустрия ще паднат от 95 милиарда за 2014, до очаквани 41 милиарда долара през 2015, по данни на Wood Mackenzie. Освен това, при последните открития природният газ доминира над петрола.

Въпреки намалената активност, общото комбинирано количество петрол и газ, открито през миналата година нараства леко, но пропорцията на петрола паза – от 35% през 2014, до 23% през 2015.

Двете най-големи открития за миналата година – Зохр на Eni – край бреговете на Египет и Грейтър Торчю на Kosmos Energy край бреговете на Мавритания и Сенегал, са със значими залежи на газ.

Боб Фриклунд от IHS казва: „Ловувахме доста за петрол през последните години, и сега зоните, в които бе по-вероятно да се открие нефт са по-малко, от тези, при които е по-голяма вероятността за газ“.:-[



Редактиран 1 път(и).Последна редакция на 2016-05-20 18:19 от paul.
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход