Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

(л)-W/(m.K): (к)- W/(m2K) И какво?

Публикувано от Любо 
Petyr
Re: (л)-W/(m.K): (к)- W/(m2K) И какво?
15-01-2006 - 22:17:29
За климатика ще са необходими още тръби под земята, но по-малко, защото минималната температура на загрявания въздух няма да е -16, а над 0 градуса С. Или ще печелим до 1,6 КВ, а не 4,2 КВ както при свежия въздух.

За 17 градуса не съм го написал точно, минималната температура на изходящия въздух за всяка стая ще е 17 градуса. Когато в къщата няма никой, то климатика ще подържа 17 градуса, като във всяко помещение ще е толкова (при -16 градуса външна температура ще са необходими около 3 KW топлина, което е под 1 KW електрическа мощност).

Когато някой влезе в дневната например, то той със своята енергия ще подгрее въздуха от 17 до 20, ако са двама до 22, трима 23 и т.н. (намаляват защото топлопреминаването през външните и вътрешните стени нараства). Така ще се оптимизират загубите, когато не всички помещения в къщата се използват. Когато обаче всекидневната и 4-те спални се обитават едновременно, то климатика ще трябва да се настрои например на 20.

Избрах 17 градуса защото са над обичайната точка на оросяване. И защото когато влезеш в помещение с такава температура няма да ти е студено за времето докато го стоплиш с още 3 градуса (по около 6 мин/градус).

Пароизолация при мен няма как да не се сложи. Защото стените са от вата.
Petyr
Re: (л)-W/(m.K): (к)- W/(m2K) И какво?
16-01-2006 - 01:39:03
Re: (л)-W/(m.K): (к)- W/(m2K) И какво?
16-01-2006 - 19:46:53
Здрасти Петър,
Явно сериозно си се захванал.
Понеже мисля с въпросите си ти помагам нещо. Аз поне на този етап няма да го правя, но все пак една глава повече сигурно не вреди:
Това над изпарителя (тъмно синьо) какво показва, пък после и черно.
Това под изпаритела мазето ли е?
Светло сините 600 м3 направо в атмосферата ли отиват. Точно за тях ти предлагах да минат под земята и ти каза "браво" !? То е хубаво и през мазето, но още по-сложно.
Тая работа със 17оС трябва да се мисли още. Няма как с един комплект сензор и задатчик да правиш разлика къде има хора и къде не. Вероятно климатика (а и рекуператора)ще трябва да има два режима - празна/ пълна къща. Другото с въздухоразпределение например. Самия климатик вместо да мери температурата в къщи ще трябва да мери твоите 14оС. Но за да ги има тях рекуператора трябва да работи.
(Нормалния климатик мери постъпващия от помещението въздух в кондензатора!)
В тази система при (-13) вън - след тръбите 8 - след рекуператор 17 и някъде там климатика спира, а при -18 вън работи непрекъснато! - така ли е по сметките ти?
Цялата система постоянно ли ще работи?
Ще гледам пак и по-внимателно, че тия дни нещо съм на зор.
Дерзай !
Re: (л)-W/(m.K): (к)- W/(m2K) И какво?
17-01-2006 - 09:34:14
На мен ми се струва неефективно. все пак си оставам на мнение, че ограничаването на обитавано пространство през зимата е най ефективния метод за енергоспестяване.
Едно верме кралете са имали летни и зимни дворци. Защо не вземеш пример от тях и не организираш къщата така, че през зимата да обитаваш по-малък обем?
В крайна сметка цялото семейство не 24 часа вкъщи и във всички стаи.
Petyr
Re: (л)-W/(m.K): (к)- W/(m2K) И какво?
17-01-2006 - 10:51:27
Светлосиния поток минава през почвата (черната начупена линия), за да не стане претрупано го сложих до нея. Над земята са единствено къщата и двете черни дебели линии. В мазето ще са всички тези "играчки".

Това под изпарителя е една кутия в която се смесват двата потока от 600 м3. и отиват към изпарителя. Скицирах я така, защото там трябва да има клапи и вентилатори, които да определят в каква посока да се движи въздуха, който минава под земята.

Ето обяснение на схемата:
Тръгваме от свежия въздух в атмосферата: дебит 600 м3/час и температура -16 градуса (горе по средата в зелено). Той минава през тръбите в почвата (черната назаъбена линия) и излиза с температура 5 градуса, след това минава през рекуператора и излиза с температура 14 после през изпарителя - 29 градуса от там се подава в къщата, където се охлажда до 17, тези 17 градуса отиват обратно в рекуператора. Където отдават топлина и въздуха излиза с температура 8 градуса от там има 2 варианта:

1) климатика работи - 600м3/час въздух от рекуператора с температура 8 градуса се смесва с 600 м3/час въздух от вторите тръби под земята с температура 5 градуса като тези 1200 кубика/час с температура 6,5 градуса като минават през изпарителя стават с 1 градус. Като 600 м3/час се изхвърлят, а 600 се подават на вторите тръби.

2) климатика неработи - 600 м3/час въздух с температура 8 градуса се изхвърля, като преди това отдава част от топлината си на почвата.

За контрол на температурата, според мен най-добрият вариант е, да се подържа някаква минимална температура във всяко помещение. Датчика на климатика ще се излъже, така че да поддържа точно такава температура. Може би е по-добре да е 18 градуса, защото за 50 вата ел. мощност няма смисъл да "мръзнем" 6 мин. докато стоплим стаята с 1 градус.
________________________________________________________________

Например зададената температура е 18 градуса. В къщата живеят 5 души и всичките са в хола. В хола се подават 200 м3 въздух/час 750-те вата на хората ще го подгреят с 6 градуса до 24 оС, като от топлопреминаване от вътршните стени температурата на стаята до хола ще се повиши с 0,3 оС, тази на 2-те стаи над хола - с 0,5 оС, а на стаята по диагонал няма да се повиши и ще остане 18 оС, като климатика продължава да я подържа такава (и в останалите стаи /24/18,3/18,5/).

Тук печалбата ни е от това, че изходящия въздух няма да е 18 оС а 20,2оС и постъпващия в кондензатора въздух (след рекуператора) ще е над 17 градуса, а не 15. Или от тези 750 W от хората, ние извличаме около 400W, като 350W се губят от повишеното топлопреминаване.

Ако са повече от 5 души и температурата нарастне над 25 градуса, нищо не пречи да зададем на климатика вместо 18 например 17 или 16, а може да отворим вратата към коридора или дори да притворим прозорец. Тук не съм отчел движението на въздух между стаите при затворени врати.
________________________________________________________________

Когато в къщата няма да има никой за по дълго време, то тя трябва да се "изключи", като това е най-добре да стане като се изключи овлажняването и подгряването на въздуха, а вентилацията работи още 30 мин. така температурата ще спадне постепенно, а влажността ще се изравни с тази на външния въздух и няма да има конденз. Като подгряването ще се включва само за да предпази къщата от замръзване.

При "включването" ще е необходимо допълнително 30 минутно подгряване преди да се включи климатика, за да не замръзне изпарителя.
Petyr
Re: (л)-W/(m.K): (к)- W/(m2K) И какво?
17-01-2006 - 14:50:11
4ovek, някой път евтиното излиза по-скъпо. Да речем, че икономията е правя, вместо да строя пасивна къща строя такава с К=0,5 и естествена вентилация. Като зимата вместо да отоплявам 4 спални и хол, отоплявам само 2 и хол. В едната спят 2ма души, а в другата 3.
Ползи:
1. Уж намалям загубите 2 пъти и така стават сравними с тези на пасивната къща;
Вреди:
1. Загубите не се намалят 2 пъти, защото вътрешните стени между отопляеми и неотопляеми стаи трябва да се разглеждат като външни, но неизолирани (с К>0,5);
2. Стаята с тримата души, ако е 16 квадрата, то в нея трябва да влизат около 180 кубика въздух на час, за да не се разболеят хората от асми и алергии (после лекарствата ще са по-скъпи, а и производството им ще замърси много повече планетата smiling smiley ). Това е два пъти по-малък дебит, от този на пасивната къща за 4те стаи, но енергията за подгряването му ще е 10 пъти по-голяма, защото няма да се ползва рекуператор. Ако не се проветрява достатъчно често освен асмите и алергиите може да се появят проблеми на бъбреците причинени от появилата се плесен и мухъл.
Загубите само от свежия въздух, необходим за здравословен живот ще са над 6KW при външна температура -16 оС. А от топлопреминаване, дори без да смятаме неизолираните вътрешни стени - 5,5 KW. Или общо 11,5 KW. Разбира се, ако и зимата се използваха всички стаи, то загубите щяха да са 17 KW. Но пак казвам че разликата от топлопреминаване не е 2 пъти, заради неизолираните вътрешни стени.


Истината е, че при ново строителство, ако се дадът още 5 000 лв, за изолация, малко повече за вентилация и 2 пъти по-скъпа дограма, то ще може да се отоплява цялата къща не със 17 KW, а с 4KW, и то чрез климатик, който работи с коеф. 4, защото изпарителят му е на около 5 градуса а кондензатора работи на около 20. Или консумацията ще е 1 KW електрическа енергия.

Сравнението е такова.
+5000 лв. изолация.
+8000 лв. вентилация.
+1000 лв. 4KW климатик - 3000лв. 16 KW котел = - 2000 лв.
___________
11 000 лв.

Разликата в енергията е 16 пъти.
Ако един киловат с котела ти излиза 7 ст. (т.е. не е електрически). А ел. енергията 14 ст., то се получава 8 пъти по-малка цена. Средната необходима мощност за отоплителния сезон ще е 8 KW в единия случай и 0,5 KW в другия. Отоплителния сезон е 190 дни или 4560 часа.
При обикновенна къща необходимата енергия за сезона ще е: 36,5 MW -> 2600 лв.
При пасивната къща необходимата ел. енергия за сезона ще е: 2,3 MW -> 320 лв.
Като при пасивната не съм сложил и печалбата, когато навън е слънчево и няма нужда климатика да работи.
Печалбата е 2300 лв./година

Период за изплащане 11000/2300 = 5 години.

След това просто ще спестяваме по 2300 лв./година.
Re: (л)-W/(m.K): (к)- W/(m2K) И какво?
17-01-2006 - 15:12:05
Сметката за отоплението на мен ми е 80лв. за декември без да ми е пасивна къщата, отоплявам се с климатик, апартаментът ми е с две спални, живеем трима души. Колко време трябва да избивам парите за пасивна къща при положение, че за целия отоплителен сезон едва ли ще надхвърля 500лв. за отопление. Та топлата вода през цялата година ми е повече от разхода за отопление.
А ако някой ден закъсам за пари - имам дебели одеала. като дете съм живял в стая дето не се отопляваше зимата и не съм боледувал честоsmiling smiley
Та съветът ми е не се впрягай толкова в такива системи (достатъчно е да отговориш на сегашните норми) - ако ги имаш парите отиди на някоя екзотична екскурзия или ги дай за нещо дето ще ти е кеф. Енергия се спестява като живееш на по-студеноsmiling smiley
Petyr
Re: (л)-W/(m.K): (к)- W/(m2K) И какво?
18-01-2006 - 00:05:57
4овек, харесва ми начина ти на мислене smiling smiley Обичам екскурзиите!

За 80-те лева ще кажа само, че трябва да помолиш съседите ти от всички страни да се изнесат и да оставят прозорците си отворени за една зима и пак ще говорим smiling smiley Ако целия блок е пасивен, то външните стени на всеки отделен апартамент са в пъти по-малко, така че за отопление ще даваш 10 лв smiling smiley а не 80 smiling smiley
Навремето си дишал чист въздух, а сега като си сменил дограмата и си спрял притока на свеж въздух и е възможно да се появи мухъл....

Да ти кажа преди си мислех за апартамент. По-добра инфраструктура, по близо е до центъра, по-лесно е за отопление... все пак живота е такъв, че домът се ползва само за спане. Но при цена от 700Е/м2 по-добре аз да си построя 2 пъти по-голяма къща като имам и декар двор. Небих платил 3 пъти над производствената цена за нещо което мога да направя сам и то по-качествено.
А и винаги съм искал да живея в къща, единствено цената доскоро бе проблем за мен.

Тази аномалия апартамент в Малинова долина да е по-скъп от това да си вдигна къща на същото разстояние в центъра просто скоро ще ми помогне да си сбъдна мечтата.

Ти какво против пасивните къщи имаш? Изкуствената вентилация ли? Ако е така, защо се отопляваш с климатик??? Може би една камина би била най-първобитна?
Re: (л)-W/(m.K): (к)- W/(m2K) И какво?
18-01-2006 - 12:24:16
Ами 2/3 от пода на апартамента ми е над необитавани помещения. Така,че аз топля съседите. Ако почнат и те да се отопляват ще ми намалее сметката още. Да не говорим, че апартаментът ми е със сравнително големи панорамни прозорци, стъклопакетите са ми пълни с въздух, а не с аргон. Мухъл нямам - освен, че използвам класическия метод за проветрение, чрез широко отваряне на прозорци, държа отворени комите в стаите, в които ги имаsmiling smiley
Както си тръгнал пак ще дадеш 700 евро на кв.мsmiling smiley
Не съм фен на камините в апартаменти.
Аз не съм против новите технологии - както сам забеляза се топля с климатици. И не съм против добрите изолации - против залитанията в тази област съм. А според мен пасивната къща е залитане - колкот и да я изолираш енергията, която използваш няма да е в пъти по-малко то тази, която аз използвам и ти готвиш, переш, къпеш се , транпортираш се. А сумирано и с това колко енергия ще вложиш при изграждането спрямо тази, която съм вложил аз съм сигурен, че все пак моя проект е по-екологичен от твояsmiling smiley Щото подразбирам, че затова иде реч, а не дали можеш да си позволиш да си плащаш сметките.
Re: (л)-W/(m.K): (к)- W/(m2K) И какво?
18-01-2006 - 21:34:45
Човек,
Май никой не успя да обори твоята Еко палатка и спален чувал.smiling smiley
Обаче като те покани Петър, живот и здраве в ПК и пийнете повечко, ще вземе да те агитира - мани я тая палатка на двора. Стоплил съм и съм проветрил стаята за гости, къде сега ще разпъваш палатки или ще се транспортираш smiling smiley , я лягай вътре - не ми струва нищо. Сигурно е гот.
Петър,
Сага пък и увлажнител се появи (или не съм чел внимателно проекта). Това къде ще става и по сметките нужно ли е (твоите "дихателни" проблеми останаха неизяснени - колко влажност искат). Рекуператора по каква логика (управление) работи - или постоянно в режим обитаване? Това 30мин. задържане след изключване - очакваме изсушаване ли?
Ако се каниш в "обитаване" да поддържаш коментираните по-рано нива над 80% (бях ги забравил) - мисля, че много рискуваш с конденза (при ок. 19оС) - прозорци, въздуховоди!!! sad smiley
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход