Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Керемиди

Публикувано от Joto 
Керемиди
13-11-2006 - 00:11:09
Имам питане към всички, които са използвали керамични керемиди. Попаднах на керамични керемиди от Сърбия - Младост от Лесковац. Внася ги Топливо. Казаха ми, че са по-добри от Стралджа като качество. Като външен вид - сам се уверих в склада на Топливо в София.
Има ли някой конкретни впечатления или информация от тези керемиди, макар че разбирам, че отскоро се внасят на българския пазар?
Ще бъда благодарен, ако споделите впечатление.

:]
Re: Керемиди
13-11-2006 - 09:08:13
Не знам за тези сръбски керемиди, но бих желал да предупредя всички заинтересувани, че качеството на BRAMAC напоследък е силно влошено. Преди две години покрих къща с тях - бяха перфектни.Това лято покрих друга къща и се зарекох повече никога с BRAMAC. Чупят се само с поглед при това на едно и също място - предполагам исползували са нискокачествен цимент. Това е големият проблем на българските производители, не могат да поддържат постоянно качество.
Re: Керемиди
13-11-2006 - 12:09:11
Ивел, ти ме хвърли в размисъл... Аз искам да сложа черни керемиди и се бях насочил към Брамак... Добре, но дали имат другите всички елементи, които Брамак предлага - вентилиращи, странични, половинки и т.н. Иначе, че се чупели и аз чух от строителя ми.
А ти какво фолио сложи отдолу, под летвите? Брамак ми препоръчват тяхното Универсал, гледах на сайта им, било паропропускливо.
За уточнение - покривът ми е скатен, като по наклоните е над стаи и мисля да сложим столица и греди 10-12 см а на бетона пароизолация, вата 10 см и да затворим с ОСБ.
Над хоризонталните части на къщата има таванско помещение с макс. височнина под билото 140 и е неотопляемо - само с един люк със стълба за боклуци, там паро и топлоизолацията мисля да слагам на пода и директно да я затворя с дъски, ОСБ или картон, така че отгоре покривната конструкция не смятам да я топля, става т.нар. "студен покрив". Е, ако реша по-нататък може да сложа вата между ребрата , но засега не ми е цел.

Моят строител ми предлага за детайла покрив върху бетона над жилишни отопляеми помещения - след като наредим гредите върху бетона и се анкерират, да сложим пароизолацията и топлоизолацията и да затворим с ОСБ, като върху него налепим с горелка хидроизолация - Вилас, тегола или Изола така, че рамената на държачите на улуците да остават отдолу и върху нея да се коват билни летви, греди и напречни летви за керемидите. Така според него се застраховаме срещу евентуално счупване, навямане и т.н. теч да влезе надолу-всичко се отвежда в улука. На въпроса ми - дали дупките от пироните няма да вкарат вода ми казват, че материалът е пластичен и не пропуска покрай пирона, а като грейне слънцето и се затопли поклрива направо запича битума и е херметично. Впрочем и Брамак дават да се кове тяхното фолио, като обяснението е същото.

Притеснява ме, че битумната хидроизолация е паронепрописклива, за разлика от фолиото на Брамак и това дали няма да е проблем, макар да смятам да оставя в частта "студен покрив" няколко вентилиращи отвора да се проветрява подпокривното пространство, както и необходимото количество вентилиращи керемиди, според работната карта, които осигуряват вентилацията на пласта въсвух под керемидите.

А и битумните хидроизолации са в пъти по-скъпи от фолиото на Брамак - то е 2.80 на квадрат (има цени в проспекта на сайта им), а битумните са 5-8 лева на квадрат.

И последен въпрос - строителят ми предлага за пароизолация след бетона и под топлоизолацията да сме сложели найлон. Било същото като пароизолацията, а много по-евтино. Дали е така и не крие ли рискове тоя найлон да остарее след някоя и друга година и да спре да играе ролята си, вследствие на което да се овлажни ватата и така и тя от топлоизолатор да се превърне в топлопроводник.
Споделете опит, 4овек, помагай и ти ако четеш. Тоя покрив ме довърши, а строителя само ми обяснява как миналата година бил построил еди колко си къщи така и нямало проблеми, викам, абе пич, то ако има проблеми на първата зима, за какво говорим, стига ми обяснява как си правил а чети как трябва да се направи....


Благодаря предварително за мненията.

Който чете руски ето две много полезни статии за покривите

тук

тук
Re: Керемиди
13-11-2006 - 13:08:27
Понеже нещр не ми срабитиха препратките, давам отново URL-ите и отделно пак препратки, ако някой иска да ги погледне. Руснаците са както винаги подробно в детайлите, с картинки, нещо което на малко места у нас можеш да видиш.


[www.ivd.ru]

tuk

[www.ivd.ru]

i tuk
Re: Керемиди
13-11-2006 - 15:41:50
Стефан,
Не разбах напълно притесненията ти, но виждам, че сериозно подхождаш към нещата.
Бих се опитал да отговоря на конкретни въпроси - при теб явно ситуацията е много разнообразна.
За сега, това което съм изчел, включително и в цитираните сайтове (с необходимата критичност):

1. За покрив над отопляемо (мансарда) 10 см. изолация се води на минималната границата. Като се има предвид, че стойността собствено на изол. материал е малък %, добре е да се инвестира и за повече (виж. и Радослав Велчев, с неговия вече едногодишен прастически опит).
2. За пароизолацията - полиетиленът е сравнително добър материал, когато не е изложен на атмосферни влияния. Когато обаче решиш да се застраховаш и сложиш примерно армиран такъв (който е двуслоен, по-здрав и по-скъп), вероятно ценово нещата ще наклонят (приближат) до специализираните фолия на Брамак и др.

Заб: Противно на масовото мнение, ПАРОИЗОЛАЦИЯТА МОЖЕ да бъде прекъсната (нехерметична) в твоя случай над бетон. С прости думи ако има фуги 10% е на 90% ефективна. Сиреч, борбата за всеки процент хермитичност над 90-95% започва да става лукс. Това частично и по въпроса за пироните.
Заб2: Когато се използва вата като пароизолационен материал се препоръчва фолиото отвътре да е 5-10 ПЪТИ ПО-ДОБЪР пароизолатор, от това което е отвън - търси се възможност за вентилиране (изсушаване) към околното пространство. Тук се появява конфликт с желанието отвън да имаме хидроизолация. Интелигентното за мен решение е вентилираща междина под OSB и хидроизолацията. Това важи за мансардата. При студения таван, той самият изпълнява тази функция.
Заб.3. Съществуват (по непроверени на 100% данни) паропропускащи мазани хидроизолации - примерно върху OSB - Изамраз .
Заб.4. Освен визуалните емоциите (вероятно за 1-2год.) какви др. предимства намираш (ти или половинкатаsmiling smiley)в черните керемиди? При всички случаи са по-уязвими термично, май и по-скъпи. А най - вероятно ще увеличат разходите за климатизация на мансардата през лятото.

Горното е собствено мнение, съставено на база критично проучване на възможните решения за лични строителни цели. smiling smiley
Re: Керемиди
13-11-2006 - 16:17:22
Стефане, проблемът е, че след кат остроитеялт ти предлага определен детайл значи гарантира з анего. Смениш ли нещо - може да каже след време , че гаранция няма.
Спорем мен при OSB и стремеж към по-добро вентилиране дори не е необходимо цялостно полагане на фолио, камо ли пък хидроизолация. Би свършило работа и залепване на фугите с каквото и да е - примерно тиксо за да предпази ватато от вятър. И отгоре летви, керемиди.
Обаче остава въпросът със строителя и гаранцията.
Re: Керемиди
13-11-2006 - 16:47:55
Доколкото виждам, ориентирал си се отлично.
Строителят ти предлага нормален покрив, само е пропуснал надулучните поли (обикновено са от поцинкована ламарина). Върху тях ляга хидроизолацията, като е добре да се подлепи с горелка или битумен силикон.
Самата хидроизолация не залепва върху дърво, затова само я приковете с гвоздеи за битумни керемиди (едни белички с широки глави) на застъпките (които после скриват гвоздеите). Не ти препоръчвам да грундираш дърво и после да го грееш с горелка! Преди да ковете летвите за керемидите, ги минете на абрихт да се получат малки арки (3-4 мм) между местата на приковаване за отвеждане на водата. Добре е когато се коват, изолацията да е топла.
С фолиото на Брамак се работи по същия начин, но по-лесно. Не се подлепя, обаче ако скатът ти е стръмен, няма проблеми - застъпките са по-големи.
За вентилиращите отвори на покрива - долните май трябва да са на стрехата, не в подпокривното. Него си го вентилирай отделно с обикновен отдушник.
Найлонът просто ме дразни като материал, ама може и да става.
За кренвиршите знайш!
Re: Керемиди
13-11-2006 - 17:04:24
Калиника, можеш ли да ми обясниш защо изобщо служат керемидите след като правиш хидроизолация под тях. Само за декор ли са?
Re: Керемиди
13-11-2006 - 17:27:04
Сам прецени:
1 пласт няква 3 мм без защита - 1-2 години максимум
1 пласт 3 мм с минерална посипка за защита - 5 години минимум.
Керемидите са защита на хидроизолацията, служат и за красота. Ако не пропускаха, макар и малко, вода, нямаше да се набутваме допълнително с хидроизолация.
Re: Керемиди
13-11-2006 - 17:53:26
Е не е ли малко скъпа защитата на хидроизолациятаsmiling smiley
Освен това ако ще правиш покрив с битумна хидроизолация, а керемидите само декор минимум два слоя ще са ти нужни, с припокриване на фугите и никакво коване с пирони на летвитеsmiling smiley
Проблем при залепването с ламарината на бордовете и комините - трябва холкер (как ще го направиш като имаш разстояние мужде дървенията и комина поне 10 см. ти си знаеш) , битумната мушама да мине по вертикалната равнина на комина (борда), а ламарината да го покрие, а не както е при керамичните керемиди - ламарината "чупи" под / над керемидите. Ламарината и битумът имат много различни линейни разширения и трудно ще издържат залепването в тези детайли. Същите проблеми ги има и при уламата. Калинка - или правиш покрив с битумна хидроизолация или с керамични керемиди, не може и дветеsmiling smiley
По въпроса за вентилацията на минералната вата какво правим като запечатаме с битум всичко?
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход