Dnes Bloombergtv.bg Investor Gol Automedia Tialoto Az-Jenata Az-deteto Teenproblem Puls Imoti.net Rabota Start Blog Aha Snimka
imoti net - порталът за недвижими имоти
 


Добре дошли! Вход Създаване на нов профил

Разширено

Какво е необхдимо за да регистрирате Снек- бар?

Публикувано от Valya_konsult 
Какво е необхдимо за да регистрирате Снек- бар?
06-05-2018 - 15:23:39
Изисквания за откриване на снек- бар:
Снек- бара е обект, в който могат да се предлага ограничен асортимент кулинарни изделия- супи и многокомпонентни готвени ястия, салати, сандвичи, студени и топли предястия, печени на скара/грил месни продукти, получени готови сладкарски изделия, пици приготвени с готово тесто, кухненски десерти, топли напитки, ядки, чипс, вина и високоалкохолни напитки.
При снек- бара по-голяма част от храните се приготвят пред клиента т.е кухненските площи имат видимост към залата за клиенти,
I. Изисквания, относно материално техническата база:
1. Складово помещение за сухи продукти, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение.
Допуска се в складовите помещения да се монтира мивка и работен плот за измиване на яйца или зеленчуци и плодове.
2. Работно помещение с обособени:
Подготвителни площи:
От складовете суровините трябва да постъпят в подготвителните площи, които са:
• Подготвителна площ за птичи меса;
• Подготвителна площ за червени меса;
• Подготвителна площ за риба и морски суровини;
• Подготвителна площ за яйца;
• Подготвителна площ за зеленчуци и плодове.
Не е задължително да предлагате всички групи храни.
Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар.
Може да се използва по график една подготвителна площ за обработка на две групи храни.
Например може да се използва една подготвителна за обработка на птиче и червено месо или яйца и зеленчуци т.е според условията и капацитета може да се изготвят графици и да се изградят по- малко мивки.
До подготвителните площи се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват заготовки.
До заготовките се поставя маркировка с дата и час.
Не се изхвърля етикета на оригиналната опаковка, до изчерпване на количествата от суровините.
Топла кухня:
В топла кухня се монтират се уреди за термична обработка- фурни, котлони, фритюрници, скари и др. Над уредите за термична обработка, които отделят пари се поставя ефективна вентилационна система, която да отвежда парите и мазнините.
В изолиран кът топла кухня се изгражда умивалня за кухненска, работна посуда. Това е посудата, в която и с която се приготвя храната- тенджери, тави, тигани, кухненски ножове и др.
Осигурява се 1 мивка с по- дълбоко корито и средства за изсушаване на съдовете
Търговска част:
В търговската част се осигурява:
- бар- плот с мивка, за измиване на посудата от приготвяне на топли и студени напитки;
- рафтове и стелажи зад бара за съхранение на алкохолни напитки;
- хладилни витрини за съхранение на напитки;
- места за клиенти (маси, столове, сепарета и др.);
- хладилна витрина за съхранение на сладкарски изделия, приготвени в обекта или получени готови.
Умивалня за трапезна посуда:
За измиване на трапезната посуда се осигуряват две мивки или мивка и миялна машина.
Ако не е осигурена миялна машина е необходимо да осигурите сушилни за изсушаване на трапезните съдове.
Санитарно- битови помещения:
• Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероби или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб в складовото помещение или коридор ако обекта е с по-малък капацитет.
• Санитарен възел за персонала с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.
• Санитарен възел за клиенти с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване и подсушване на ръцете.
II. Необходими документи и разрешителни
1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017г.), които се следните:
• НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;
• Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;
• Мониторинга програма за изследване на приготвяните храни;
• Меню, посочено от Вас с определени алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;
Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.
След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.
Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни, но винаги се извършват в по- кратък срок в зависимост от натовареността на служителите в Областните дирекции по безопасност на храните.
При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.
До 2 седмици се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ.

2. Разрешителни от общината:
• Разрешително за категоризация, за което е необходимо да подадете следните документи:
- заявление по образец, приложения към заявленията (може да изтеглите бланките от сайтовете на общините или да ви ги предоставим ние)
- копие от протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация
- копие от фирменото решение от агенцията по вписвания;
- копие от документи за професионална квалификация на персонала- удостоверения от курсове, дипломи;
- копие от документ за собственост или договор за наем;
- копие на разрешение за ползване или друг строителен документ, удостоверяващ законността на обекта.
Във всички градове документите за категоризация се подават в общините, където се помещава общинско предприятие „Туризъм“.
За обектите в гр. София документите за категоризация за всички райони се подават в кметство Оборище, което се намира на ул. „Оборище“ 44.
Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.
• Разрешително за работно време, за което е необходимо да подадете следните документи:
- заявление по образец и приложения към него (може да изтеглите бланките от сайтовете на общините или да ви ги предоставим ние);
- копие от протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация
- копие от фирменото решение от агенцията по вписвания;
- копие от документ за собственост или договор за наем;
- копие на разрешение за ползване или друг строителен документ, удостоверяващ законността на обекта.
- ако обекта се намира под жилищни площи и искате удължено работно време след 22.00 часа е необходимо да представите протокол с подписите на 50%+1 на живущите и измерване на шум в заведението и жилищата над обекта.
При подаване на документи за работно време ви се издава входящ номер, с който може да работите до издаване на удостоверението.
3. Документация по трудова медицина:
Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.
Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина. Работим с квалифицирани специалисти.
4. Документ и изисквания за пожарна безопасност:
Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.
Това са основните изисквания за регистрация на снек-бар. Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни на хора, които искат да регистрират обект за приготвяне и предлагане на храни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева
Съжаляваме, само регистрирани потребители могат да публикуват в този форум.

Натиснете тук за вход